Ervaring Christ Iberica Plus BBP

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

pmarena

Re: Ervaring Christ Iberica Plus BBP

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-12 13:57

Poeh, dat is niet niets.....hopelijk valt het toch nog mee / is het goed te behandelen :(:)

Lusitano

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-12 14:19

Ik hoop het ook.....ik zit nu heel erg te bedenken naar welke kliniek we moeten gaan.... Wil een goede diagnose. Ga ik naar Den Hoek? Ga ik naar Bodegraven, of toch naar Emmeloord? Er is over allemaal positief en negatief nieuws te vinden. Ik wil hem in ieder geval op de foto, dat weet ik zeker. Daarnaast zie ik dat hij meer vocht in de benen heeft sinds 3/4 jaar. Dat is iets wat me het idee geeft dat hij ook inwendig wat blokkade heeft... wat me weer richting Den Hoek doet neigen.
Ben er ook echt even flink stuk van. Maar nu snel weer kop in het zand en gaan regelen dat hij naar de kliniek kan.
Don, hij staat niet binnen hoor! Hij staat dag en nacht buiten in een grote groep. Ben het het met je eens dat rust roest maar mag hem ook niet overbelasten natuurlijk. Eerst maar eens uitvinden wat er echt aan de hand is.

Liannevh

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-12 14:27

.
Laatst bijgewerkt door Liannevh op 18-11-22 15:22, in het totaal 1 keer bewerkt

Carmy81

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-12 14:35

Lusitano, wat erg !! :(:)

Ik kan je helaas geen advies geven, nog niet met zulke dingen in aanmerking geweest.
Echter wens ik je wel veel sterkte met het vinden van een juiste kliniek.
Hopen dat je erachter komt wat er aan de hand is en dat het te behandelen is.

Jasia

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-12 17:03

Ah Lusitano, dat is wel schrikken zeg! Ik hoop voor je dat het meevalt en dat er iets aan gedaan kan worden! :(:)

pleiada

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-12 18:14

Sterkte met je mooie paard lusitano :(:)

Ik heb een fellsattel besteld bij equixantos,hier kan ik hem zelf ophalen en even beoordelen..Ben ook erg benieuwd hoe het rijdt!

calimerootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-12 15:21

sterkte met je paard lusitano :(:)

Ik heb gisteren een buiten ritje gemaakt op mijn hemelse velletje en ook dat heeft ie doorstaan *\o/* geen moment het idee gehad eraf te glijden of zo en toch een flinke galop gedaan. Ik heb er geen beugels aan gedaan lijkt mij nog steeds niet nodig voor ons. Ik denk dat ik er voor tot nu toe uit ben ik ben <3

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-12 15:24

Ik wil hem terug :( :( :P

Nah van de week heb ik een nieuwe binnen als het goed is , dan ga ik toch die Iberica Plus maar eens proberen of dat fijner zit wellicht :)

calimerootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-12 15:59

:D je krijgt hem lekker niet :P

hij zit echt heerlijk maar heb ook wel gemerkt dat de singel gespen niet lekker zijn in galop haha dus ik ga nog even knutselen met een schaap wat ik nog het liggen, om dat over de singel uiteinden heen te kunnen doen met klittenband of zo. Ze hadden die stoten gewoon langer moeten maken had ik ook geen andere singel hoeven halen }:0 :+

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-12 16:04

O dus met de Iberica heb je het ook :P

Ik heb nu maar een singel van 20 cm korter gehaald...eens kijken of dat beter werkt.

Sowieso werkt het geheel een beetje raar hoor vanwege die losse pad er onder bij mij , het zadeltje gaat dan een beetje raar "trekken". Ik heb ook alleen aan de rechterkant last van de singelgesp....links geen enkel probleem. En aan beide kanten zit de singel helemaal bovenaan. Dus sowieso een beetje vreemd.

Morgen maar eens kijken of het met deze kortere singel opgelost is :)

calimerootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-12 16:28

Ik heb het ook eigenlijk alleen in galop omdat ik dan net iets meer mijn been om hem heen sla voor als hij bedenkt ineens om te draaien of zo. Voor de rest heb ik mijn benen gewoon naar beneden hangen en heb ik er ook geen last van

Carmy81

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-12 16:33

Calimerootje, zit net ff je profiel foto's te kijken....
Is je paard nu een poging tot snorkelen aan het doen :')

calimerootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-12 16:55

haha ja dat beest is gek op water stond als veulen al met haar benen in de badkuip haha

Carmy81

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-12 16:58

Echt super grappig !!! DUIKBOOT :)

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-12 20:24

Jullie nog gereden met de schaapjes verder ?

Wij hebben vandaag best een flinke rit gemaakt , voornamelijk stap maar ook wat stukken draf en wat galopjes.

Heb er nu een kortere singel aan gedaan en was wat minder pijnlijk, in stap ook nog wel te houden maar op den lange duur / tijdens wat snellere gangen toch wel weer vervelend , heb nu in mijn linkerbeen een gemeen rood gaatje....èrg irritant die gespen van de singel :(

Maaaaarrr ik heb wel morgen de Iberica's binnen....dan toch daar maar eens 1 van proberen of dat beter werkt.

Sowieso heb ik vanwege mijn korte pootjes wel vaker problemen met zadels waar verder niemand last van schijnt te hebben...dus wie weet...ik duim in ieder geval.

Het zat verder weer heel fijn, Rena loopt er goed onder , het voelt goed aan....maar de zweetafdruk was niet zo geweldig eerlijk gezegd. Nu zegt dat ook niet alles maargoed.

Ben benieuwd hoe de Iberica gaat bevallen....en of ik daar wel weer een passende singel voor heb :=

pleiada

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-12 20:29

Wel vervelend dat je last hebt van de gespen van de singel..Ben benieuwd hoe dat mij vergaat,ik heb ook nogal korte pootjes..Hoe was de zweetafdruk dan?Ben wel benieuwd :j

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-12 20:34

Nou in het midden heel droog. Nu geeft dat op zich niet zo maar dit was wel een erg smal stukje... zadel schoof ook wel weer behoorlijk naar voren hoor, dus de ligging is gewoon absoluut niet optimaal nu.

Ben benieuwd of dat allemaal beter gaat met de Iberica Plus, geen gedoe met nog een losse pad eronder :P

pleiada

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-12 20:40

Ben wel benieuwd of de Iberica fijner is!

Monatoetke

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-12 21:01

@PM, misschien helpen fenders tegen die singel gespen? Zag in een van de verslagen (uit duitsland meen ik) dat een dame er ook fenders aan had gedaan.

Edit:
Sorry dat ik zo inbreek :o
Ik ben paardloos dus momenteel (nog) geen baat bij de velzadels. Maar ik ben er erg nieuwsgierig naar voor mocht ik weer ruimte/tijd etc. hebben voor een eigen paardje.
Volg het topic al vanaf dag 1 :j

Kwetal

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-12 23:38

Ik heb nog een keer gereden - pak ook af en toe een "normaal" zadel of de Libra (wat een luxe, die keus)
Iedere keer als ik op de Iberica klim ben ik weer verliefd <3

Oh ja - ook hier wat contact met de gesp toen ik vergeten was de beugels een gaatje langer te zetten (Ron zit gaatje korter) daarna beter. Ik gebruik wel de Westip en trek de "passant" over de gesp heen, dan merk je er niets van.

Ap loopt er erg relaxed onder. *\o/* (en is zelfs doorzittend uit te zitten - hij heeft de wat stoterige gang in draf van zijn ras)

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-12 18:58

Nou net de Iberica erop gehad voor een ritje , en daarbij zitten de singelgespen op een veel praktischere hoogte +:)+

Wel vond ik voor de rest de Butterfly lekkerder zitten.... zucht het zal ook eens niet zo zijn :P

calimerootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-12 19:52

Ik ben gisteren ook weer naar buiten geweest met mijn velletje maar heb nog wat ontdekt haha als je heel lang galoppeert krijg je spierpijn :o Ik voelde al dat mijn benen moe werden zat in verlichte zit maar dan op mijn bovenbenen en heb me toch een spierpijn :D Die verlichte zit deed ik met die andere pad niet voor als ie een stopje zou maken of zo maar de iberica leent zich er prima voor goeie been spier training dus }>

pleiada

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-12 11:29

Lag de Iberica in vergelijking met de butterfly beter,minder schuiven?Als je de butterfly fijner vind zitten vind je vast wel een oplossing :j

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-12 11:54

Hij lag er voor het oog wel netter op qua lengte en plooien (door het extra dekje onder de Butterfly voornamelijk denk ik) , en qua benen / singelgespen is hij ook fijner , maar de zitting was echt aanzienlijk minder... vooral ook door het harde zitgevoel waarbij ik de vering en ruggengraatvrijheid miste die ik wel had met de Butterfly. Schuiven was niet echt minder denk ik , maar was ook maar een heel kort ritje hoor :)

Wel fijn dat ik hier mijn eigen fijne dressuursingel aan kan gebruiken +:)+

Ik ga eens even sleutelen , kijken of ik de Heavy Duty inlages van Barefoot er in kan krijgen.

Maar misschien miste ik ook wel het extra laagje schaap van de extra pad...wie zal het zeggen :P

Eerst maar eens kijken of ik die inlages er in kan frommelen , dan nemen we dat verschil alvast weg , en dan weer eens een ritje maken :)

Ik had wel het gevoel meer "in" de Butterfly te zitten.

Kwetal

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-12 11:58

Ik vermoed dat je inderdaad de extra pad miste....dus met de andere inlagen zit hij misschien even fijn??