Maar ik vind het wel een goed idee..Heeft iemand toevallig de handleiding.?? En wil degene dat dan ook met ons delen.?? Evt tegen vergoeding.?? Ik denk dat er een hoop mensen onder ons er mee geholpen zouden zijn toch.??
steinstein
Zeker een goed idee. Het is een hoop geld als je 3 keer of meer een fitter moet laten komen voor paar pompjes lucht. 1 keer per jaar is voldoende en head plates zijn niet zo duur om zelf aan te schaffen.
Ik heb de handleiding... Maar ik moet eerlijk zeggen dat de handleiding wel wat dingen inzichtelijk maakt, maar mij toch ook met een hoop vragen laat zitten. Het is geen totale vervanger van een fitter.
Mri
Geplaatst: 27-11-11 10:58
wellicht is er een (ex?) fitter bereid om jullie dan meteen een korte (of wat meer uitgebreide) uitleg te geven over het hoe en wat met opvullen
venetie os er een optie dat je de hanleiding inscant? zo valt er voor de ajderen te overwegen of zon pompje het aanschaffen waard is of dat er inderdaad nogvraagtekens blijven...
Heb ook het pompje en dat is wel de moeite waard voor kleine aanpassingen, maar het is uitkijken dat je er niet gek van wordt. Op een gegeven moment blijf je aan de gang als je niet oppast.... Daarom komt er bij mij ook wel gewoon een fitter. Kan zelf niet pompen als ik op het paard zit, want dan kan ik het niet zien. Dus je moet altijd met een tweede persoon zijn. Ik heb wel een keer uitleg gekregen van een fitter over het hoe en wat maar dan nog mis je snel wat ervaring. Boom e.d. heb ik bijna altijd goed, maar de lucht komt nauw.
Maris
Geplaatst: 27-11-11 12:19
ik vind dit http://www.flair.uk.com/flair/flairasymmetry.htm b.v. al behoorlijk ingewikkeld Mijn paard zijn linkerschouder is "dunner" als zijn rechter. Volgens wow is dan links juist sterker. En zou je dan naar rechts moeten vallen in het zadel. Maar ik val naar links, het zadel valt in het "gat" van de linkerschouder. Volgens mij..... Er is met pompen trouwens ook nog nooit wat gedaan om die asymetrie op te lossen. Doen ze dat bij jullie wel ?
IK ben voor het ruilen van hp ik er er nu 4 van -1 tot 2 hoop niet meer nodig te hebben maar mocht het wel moeten
Bij mij was mn ruin ook zo a symetrisch en voordat ik mn nieuwe wow had besteld schoof ik ok steeds naar rechts die fitter had het zadel aangepast naar de scheef heid en daardoor ging ik steeds meer mee met die bewegingen, toen had ik ook nog tab nu zonder die tab en niet ongelijk opgevult (en natuurlijk trainen om die kant rechter te krijgen) is dat eigenlijk bijna weg getrokken.
Maris
Geplaatst: 27-11-11 15:54
maar viel je dan naar de kant waar de schouder dunner was of naar de andere kant ?
en wie kan me uitleggen waarom een minder ontwikkelde schouder wel de sterke schouder is ??? In principe klopt het wel hoor bij mijn paard, hij stuwt van rechtsachter naar linksvoor. maar dan zou je toch meer spierontwikkeling linksvoor verwachten ?
Maris
Geplaatst: 27-11-11 17:21
Wacht even...... ik las het verkeerd ! Het paard in het voorbeeld op de wow site heeft een smallere schouder linksvoor MAAR rechtvoor een holte naast de schoft. En dus val je naar rechts als ruiter.
Maris
Geplaatst: 27-11-11 17:30
Pff ik snap het niet ! Want ze pompen dan meer lucht op de kant van de smalle schouder. En dus niet aan de kant van de holte naast de schoft. In het voorbeeld is de linker schouder smaller en rechts is een holte naast de schoft. Ze pompen dan meer lucht linksvoor en rechtsachter. Kom je dan als ruiter niet nog meer naar rechts te zitten ? Of juist niet omdat rechtsachter ook meer lucht gepompt wordt ? Whaaaa...... wie snapt het ?