SaraB schreef:Hallo mensen,
Ik heb op de internet gekijken voor deze hoofdstel, vooral in een aantal Engelstalig forums (Horse & Hound enz.) en was verbaasd over de veel negatieve reacties ik heb gelezen. Vooral om de kwaliteit van de leer, schuur plekken bij de neusriem. Ook de bitclips schijn niet echt goed gemaakt.
Ik heb ook een You Tube film gekijken en het lijkt mij een heel goed hoofdstel. Ik wil zelf eentje proberen omdat mijn merrie heeft vak laast van haar hoofdstel (heeft veel jeuk bij de bakstukken, tanden zijn gecontroleerd, geen strakke aansnor-riem, zachte bit in mond)..
Is er iemand die zijn ervaring met de kwaliteits van de leer kan delen?
Ik rij nu 2,5 maand met de Multi (natuurlijk ook nog niet echt lang, maar goed) en kan geen schuurplekken bij mijn paard ontdekken. De kwaliteit van het leer is ook prima tot nu toe. Alleen waar de ring op de neusriem zit zie ik een klein plekje door de clip van de longeerlijn, maar dat is ook niet echt zodanig dat het storend is en lijkt me ook wel logisch. De bitclips gebruik ik niet want dat werkt bij mijn paard voor geen meter, daar wordt ze ontzettend stug van.
Het allerbelangrijkste voor mij is dat mijn paard er inderdaad goed op reageert en makkelijker lijkt te zijn geworden. Voorlopig geen ander hoofdstel meer voor mij.