Anatomische hoofdstellen deel 2

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

pluisje88

Re: Anatomische hoofdstellen deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-20 22:32

Vind het wel een mooi hoofdstel maar wil geen glucksrad aan m’n paard. Wil een sidepull dus dan valt deze af

Kunga

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-20 01:06

Op de stand waarop ik hem nu heb staam staat hij gelijk aan een sidepull, pas als ik de teugels een vakje lager doe krijgt het een lichte hefboomwerking. Al wou ik hem eigenlijk alleen showen en was hij niet op jouw post gericht. :)

pluisje88

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-20 01:14

Kunga schreef:
Op de stand waarop ik hem nu heb staam staat hij gelijk aan een sidepull, pas als ik de teugels een vakje lager doe krijgt het een lichte hefboomwerking. Al wou ik hem eigenlijk alleen showen en was hij niet op jouw post gericht. :)

Nee snap ik hoor ;) ik heb al vaker naar dat hoofdstel gekeken en elke keer dat ik hem langs zie komen kan ik hem wel waarderen. Echter hebben we op mijn vorige doodbrave paard dat glucksrad geprobeerd. Bij het opnemen/aannemen van de teugels stond hij bij de minste beweging van dat ding recht op z’n achterbenen. Bij mijn uber gevoelige huidige paard durf ik hem daarom niet eens te proberen ;)

darkadia

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-20 03:28

Kunga schreef:

Staat mooi!
Maar het lijkt dat je teugel voor het kinriempje zit op de foto? (DUs vanaf de neus gezien eerst teugel, dan kinriem, dan bakstukken? Dan heb je al de lichte hefboomwerking. Ik heb hem nog weleens overwogen voor het buiten rijden, maar voor dressuurmatig en contactteugel vind ik hem niet geschikt persoonlijk.

pluisje88

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-20 09:53

Ach dressuur rijden net contacttwufel kun je een discussie over hebben. Een bit is ook niet vrij van druk. Ik heb voor de sidepull eerst als afwisseling met een hackamore gereden. Zowel mijn vorige als ook mijn huidige super gevoelige miep liep hier heel fijn op. Ze hebben allebei geen enkele tekenen gegeven van ongemak of iets dergelijks. Ze liepen allebei de sterren van de hemel, mooi losgelaten, hand opzoekend en ontspannen over de rug. Nu ik weet dat ze op de sidepull ook loopt gebruik ik die, meer voor mijn eigen idee, maar paard vond dressuur op de hackamore ook helemaal prima. Ik bleh van nature trouwens wel Zacht in m’n handen. Maar dan nog..

Kunga

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-20 11:41

darkadia schreef:
Kunga schreef:

Staat mooi!
Maar het lijkt dat je teugel voor het kinriempje zit op de foto? (DUs vanaf de neus gezien eerst teugel, dan kinriem, dan bakstukken? Dan heb je al de lichte hefboomwerking. Ik heb hem nog weleens overwogen voor het buiten rijden, maar voor dressuurmatig en contactteugel vind ik hem niet geschikt persoonlijk.

Ik heb hem aan de hand van deze video ingesteld! Denk dat hij als maker van het hoofdstel het beter kan uitleggen, mocht je daar interesse in hebben. :)
https://youtu.be/pkvgYuHfTqI

kimwilliam

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-20 16:24

Vandaag de rambo competition ontvangen van een mede bakker op het forum. Wie weet of de clipjes voor aan je bit ook op wedstrijd mogen ?

pluisje88

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-20 16:25

kimwilliam schreef:
Vandaag de rambo competition ontvangen van een mede bakker op het forum. Wie weet of de clipjes voor aan je bit ook op wedstrijd mogen ?

:n mag niet

N_B_N

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-20 16:26

Afbeelding

Hoe vinden jullie deze zitten? Heb het idee dat paardlief hem wel fijn vind

Daphneeeej

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-20 16:42

N_B_N schreef:
[ [url=m/jU8l2b.jpg]Afbeelding[/url] ]

Hoe vinden jullie deze zitten? Heb het idee dat paardlief hem wel fijn vind

Ziet er goed uit naar mijn idee. Blijf het ook wel echt een mooi model
hoofdstel vinden.

pluisje88

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-20 16:43

Vind hem ook mooi zitten :j ik vind het ook telkens opnieuw weer een mooi model :j

N_B_N

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-20 18:30

Bedankt beide +:)+

Nu nog even wachten tot we in de bak kunnen uitproberen, maar die is op het moment een zwembad :=

plutolover

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-20 19:50

Wie kan mij helpen

Ik ben opzoek naar een bruin Hoofdstel waar de jukbenen zo vrij mogelijk liggen.

Mijn jonge Haf heeft een schiefel op zijn jukbeen. En op advies van dierenarts is het beste dat de Hoofdstel niet tegen aan komt. Dit zou namelijk de schiefel kunnen activeren (hoeft niet)

Hij is nu nog maar 2,5 jaar. Maar kijk graag even rond.

Ik heb Micklem geprobeerd maar die ligt juist echt op de jukbenen

Afbeelding

ViveChopin07

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-20 20:18

Ik heb een PSOS Paladin en die houdt de jukbeenderen erg mooi vrij vind ik. Is wel een prijzig hoofdstel, maar misschien een soortgelijk model van een ander merk mocht je iets goedkopers zoeken

siskeh

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-20 21:35

@plutolover: ik denk dat ik voor de Fairfield Chester zou gaan.
Eventueel zou je hem ook zo kunnen bijstellen dat het jukbeen nog ietsie vrijer ligt dan normaal.
Het bakstuk(waar het bit aan zit) blijft wel een beetje lastig omdat die natuurlijk naar de mond loopt dus niet verder naar achteren kan.

Als budget niet je punt is: Ninon Schutte heeft naar eigen inzicht een hoofdstel gemaakt, deze laat het jukbeen ook erg mooi vrij.
In onderstaande vlog word hij besproken, sowieso een leuke vlog als je wat basic anatomisch hoofdstel-kennis wilt opdoen

https://www.youtube.com/watch?v=6_IQug5 ... fBYo2YCv4k
Laatst bijgewerkt door siskeh op 24-12-20 21:41, in het totaal 1 keer bewerkt

V_Naomi

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-20 21:40

plutolover schreef:
Wie kan mij helpen

Ik ben opzoek naar een bruin Hoofdstel waar de jukbenen zo vrij mogelijk liggen.

Mijn jonge Haf heeft een schiefel op zijn jukbeen. En op advies van dierenarts is het beste dat de Hoofdstel niet tegen aan komt. Dit zou namelijk de schiefel kunnen activeren (hoeft niet)

Hij is nu nog maar 2,5 jaar. Maar kijk graag even rond.

Ik heb Micklem geprobeerd maar die ligt juist echt op de jukbenen

[ [url=m/z5pjrs.jpg]Afbeelding[/url] ]

Misschien de HH heart bridle ? Ik heb de neusriem redelijk hoog, maar als je nog een gaatje lager zou doen denk ik dat je best ver van het jukbeen zit, en omdat de bit riempjes er lager aan zitten, niet van bovenaf komen, kunnen die ook al niet raken?

Afbeelding

plutolover

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-20 23:19

Buget maakt me niet zo veel uit. Mijn andere Haf heeft ook een Hoofdstel van 200€ en als ik er jaren mee kan doen (beetje mee groeit) ben ik blij

Ik ga er eens naar kijken dank jullie wel alvast meer opties altijd fijn

De HH heart bridle heb ik voor mijn andere Haf. Die is Ind fijn. Maar zoek nog een ‘rij Hoofdstel’ al zit ik er verlopig nog niet op

En natuurlijk is het per paard en Hoofdstel wisselend hoe ze vallen

V_Naomi

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-20 23:35

plutolover schreef:
Buget maakt me niet zo veel uit. Mijn andere Haf heeft ook een Hoofdstel van 200€ en als ik er jaren mee kan doen (beetje mee groeit) ben ik blij

Ik ga er eens naar kijken dank jullie wel alvast meer opties altijd fijn

De HH heart bridle heb ik voor mijn andere Haf. Die is Ind fijn. Maar zoek nog een ‘rij Hoofdstel’ al zit ik er verlopig nog niet op

En natuurlijk is het per paard en Hoofdstel wisselend hoe ze vallen

Ik heb nu ook net een passier markus ehning II gekocht, die ligt ook erg fijn vind ik!

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

plutolover

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-20 18:31

Vabdaag de kaptoom om gehad, deze loopt er net langs (kan net) voor mooie zou ik wat meer ruimte willen.

Hoofdstel van Stanley mijn andere Haf komt er wel echt tegen aan.

Hij groeit nog wel wat met zijn hoofd. Dus ik hoop dat ik wat passend vind en anders hopelijk niet de schieffel trigert we gaan het zien..

Heb wel al een lijstje van hoofdstellen.

Daphneeeej

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-20 19:38

plutolover schreef:
Vabdaag de kaptoom om gehad, deze loopt er net langs (kan net) voor mooie zou ik wat meer ruimte willen.

Hoofdstel van Stanley mijn andere Haf komt er wel echt tegen aan.

Hij groeit nog wel wat met zijn hoofd. Dus ik hoop dat ik wat passend vind en anders hopelijk niet de schieffel trigert we gaan het zien..

Heb wel al een lijstje van hoofdstellen.

Hier een PS of Sweden pioneer. Die ligt ver van het jukbeen af, kan je zo op die maniere afstellen om ver erbij vandaan te houden. Als je weer een keer in zeewolde (stal hulkesteijn) bent voor les geven mag je hem best eens bekijken.

Matheno

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-20 12:09

Melia schreef:
Matheno schreef:
Hier ook de Schockemohle Beta. Extra full kan precies.

[ [url=m/aRMzsr.jpg]Afbeelding[/url] ]

Vallen ze wat kleiner dus?

Ik weet niet zeker of het hoofd van mijn paard goed vergelijkingsmateriaal is. Hij past bijvoorbeeld ook geen XL beenbeschermers.

plutolover

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-20 13:46

lotte002 schreef:
hier ook nog steeds erg tevreden met mijn schockemohle beta.
[ [url=m/1g4Uua.jpg]Afbeelding[/url] ]

Zag op de site van EquiBling dat die nu ook een hele mooie in de collectie heeft.
https://www.equibling.nl/product/lequi- ... t-normaal/

.

Is de beta er ook in bruin?

plutolover

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-20 13:53

Ik vind de schockemohle beta erg mooi.

Mijn jonge Haf heeft nu maat cob. En twijfel over de maat. Hij heeft nog wel smal, lang hoofd in verhouding.

Tuurlijk kan ik ook half jaar wachten maar zou het Hoofdstel dan nog wel in de collectie zijn?

Dus maat cob of full.. hij heeft wel smalle neusomvang

Iriscope

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-20 14:58

Ik heb de Schockemohle Beta in Cob echt net aan passend weten te krijgen op mijn Appaloosa van 1.50 en mijn warmbloeden passen hem allebei niet. Echt mooi past ie enkel op mijn Arabier. Ik zou je dus de full aanraden, maar als je wil kan ik ook wel wat afmetingen sturen.

pantarhei

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-20 15:28

Cob valt als pony en full als cob-full, veel verschil tussen. Mijne normaal cob maar nu full op zijn kleinst