woepsie90 schreef:dianaw33 schreef:Ik gebruik de thorowgood-variant, op aandringen van mijn paard.
Welke maat heb je en wat voor zadel?
85 cm, dat is een pony maat, die gebruiken we voor de Christ Iberica en voor mijn Freeform Free West.
Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
mindful schreef:Fabster schreef:Ik heb gisteren mijn anatomische singel van Rossner geprobeerd. Voor zowel paard als voor mij een stuk beter. Ze was meteen niet meer sloom en het zadel lag als een huis!
![]()
, fijn dat je de oplossing gevonden hebt!
tiwi1969 schreef:Even terug komen op de Wintec singel van de vorige pagina.
Dit is een singel voor een veelzijdigheidszadel waarbij de gespen onder het bovenste zweetblad liggen en op het onderste zweetblad. Aan een zadel met lange singelstoten (de meeste boomloze zadels hebben lange stoten)biedt deze singel geen bescherming tegen de gespen, dat kan drukplekken veroorzaken, of als je veel pech hebt metaal allergie door de combinatie met zweet.
Mijn voorkeur gaat dan ook uit naar een "dressuur" singel met bescherming onder de gespen of je moet de singel zo hoog vastmaken dat de gespen op je pad komen.
bumper schreef:Buitenzinnig schreef:Helaas kunnen Lilianne en ik dit jaar toch niet met de stand op Equiday staan
Dat meen je niet... Ik ging toch wel een soort van met als rede om mijn bibs te meten in een spookie.
Nou ja. Tis niet anders
mindful schreef:@ Marit, wat een mooi geheel zo! Idd mooi paard! Leuke updates allemaal!
Zo is het idd zoals Fabster zegt, toen ik endurance reed, kwamen alle mankefietjes ook naar boven