Wie heeft er een Custom zadel?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Icrack

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-15 20:29

VWestra schreef:
Korting op een gloednieuw zadel? Dat is wel boffen zeg!

Ja, was er zelf ook beduust van eerlijk gezegd.

5% is ook erg netjes trouwens.
Leuk ook dat er meer goed geslaagd en tevreden naar huis vertrokken zijn. Het scheelt idd een lange wachttijd, ook daar ben ik erg blij mee.
De drukte viel mij trouwens erg mee, ik had meer hectiek verwacht, eigenlijk was het allemaal heel relaxed met een gezellige drukte vond ik.

wilma12

Re: Wie heeft er een Custom zadel?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-15 20:35

Ja absoluut en goede catering haha, kregen soep en broodjes etc. Ik heb wel veel meer dan die 5% aan korting gehad heb ik net ff berekend. Echt helemaal super!

Icrack

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-15 20:58

wilma12 schreef:
Ja absoluut en goede catering haha, kregen soep en broodjes etc. Ik heb wel veel meer dan die 5% aan korting gehad heb ik net ff berekend. Echt helemaal super!

Die catering...Idd jah! Er werd genoeg aangeboden wat dat betreft. Dik in orde Y)(^)

VWestra

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-15 21:01

wilma12 schreef:
Vanmorgen geslaagd. Ik heb nu de wolfgang matrix, nieuw zadel voor een hele mooie prijs. Eens proberen of dit beter is. Paard liep hier wel meteen mee weg. :)

Het lijkt mij een goede oplossing en mijn flight verkochten ze misschien vandaag nog wel. Ik hoop het voor ze. Ik ben iig fijn geholpen vandaag.

Prachtig zadel zeg! Hopen dat dit bij jullie beter bevalt.

Alice13

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-15 21:25

Foto's!!!
Ik ben natuurlijk heel nieuwsgierig :D

KellyDV

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-15 00:13

Een super leuke dag zo te horen! :D

jepsica

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-15 14:25

Foto's? Ik ben heel benieuwd.
Ik heb gelukkig nu al een leenzadel.
Niet het type wat ik besteld heb maar ik kan er fijn mee rijden.
Dus nu is de lange levertijd wat minder erg voor mij.

wilma12

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-15 22:14

Mijn paard heeft een ongelukje gehad in de wei, de lip van het ijzer in de hoef. Ze was heel erg kreupel, nu alleen nog gevoelig. Ik zal de proef periode moeten verlengen kan nu namelijk niet rijden. Ik heb altijd pech :(

jepsica

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-15 10:05

Icrack schreef:
Een Advantage geheel zwart. Deze zat mijn merrie en mij als gegoten bij de passervice begin deze week. Ik kreeg op dit nieuwe zadel een hele royale korting van the Boss himself... helemaal blij dus! *\%/*

Wat fijn dat je geslaagd bent.
Welke Advantage heb je?

Icrack

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-15 10:18

Zowel de flight als de Mono konden wij mee uit de voeten. Het lag er een beetje aan welke er op de sale zou liggen. Het is dus de Mono geworden. Ik voel nu tenminste wat mijn merrie onder mij uitspookt! :D
Laatst bijgewerkt door Icrack op 07-08-23 00:52, in het totaal 1 keer bewerkt

FriezenFan86

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-15 12:01

Wie weet er iets te vertellen over de Icon Coda of die geschikt zou zijn voor een fries? Is het zadel breed genoeg in het tussenkanaal? Sommige berichten lees ik dat het een zadel voor hoge schoft paarden is, wat is jullie ervaring?

jepsica

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-15 12:30

Icrack schreef:
Zowel de Advantage R als de Mono konden wij mee uit de voeten. Het lag er een beetje aan welke er op de sale zou liggen. Het is dus de Advantage Mono geworden. Ik voel nu tenminste wat mijn merrie onder mij uitspookt! :D
Naar wat ik hoorde is het enige verschil tussen beide zadels dat het "schouder" kussen bij de R los zit en bij de Mono vast zit aan het zweetblad.

Wat fijn dat je zo goed geslaagd bent en voelt wat je paard onder je doet.
Mijn paard lag de advantage r het beste. Die is vorige week besteld en het lange wachten is begonnen.

Ilsemarie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-15 13:18

FriezenFan86 schreef:
Wie weet er iets te vertellen over de Icon Coda of die geschikt zou zijn voor een fries? Is het zadel breed genoeg in het tussenkanaal? Sommige berichten lees ik dat het een zadel voor hoge schoft paarden is, wat is jullie ervaring?

Hangt er vanaf wat voor bouw je fries heeft... Bij typisch fries heb je met de flight de meeste kans op succes volgens mij ;)

FriezenFan86

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-15 14:26

Citaat:
Hangt er vanaf wat voor bouw je fries heeft... Bij typisch fries heb je met de flight de meeste kans op succes volgens mij ;)

Bedankt voor je bericht. Ik was specifiek benieuwd naar de Icon Coda, de Flight wordt te lang namelijk :)

Alice13

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-15 14:29

Ik heb de code, die ligt op mijn KWPNer en die is breeder dan de fries die ik voor haar reed. Heeft jouw Fries juist weinig of veel schoft? Ik vind dat alle zadels beter blijven liggen op wat meer schoft, maar de flight lag op mijn kwpn met weinig schoft echt poedersuiker. Coda ligt super. de Advantage vond ik heel fijn van dat ik dicht bij mn paard zat, maar wel heel hard en merrie lief liep het fijnste onder de coda

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-15 14:31

volgens mij werkt het nog altijd het beste om een fitter te laten komen en allerlei zadels te laten passen....

Icrack

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-15 10:32

Balen! Mijn Custom gaat (bijna zeker) retour :( Ik rij mij stuk op het zadel, maar vind ook de zweetafdruk v.h zadel nogal rommelig en ongelijk. Hiervoor reed ik een Wintec (IW) met cair. Perfecte zweetafdruk en nooit geen last gehad van doorrijden. Erg jammer...

Ilsemarie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-15 10:40

Kan het doorrijden ook komen doordat het zadel gewoon niet goed ligt? Als de zweetafdruk niet goed is... eigenlijk moet die eerst goed en dan kijken of je je dan nog steeds door rijd?!

Icrack

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-15 10:48

Ilsemarie schreef:
Kan het doorrijden ook komen doordat het zadel gewoon niet goed ligt? Als de zweetafdruk niet goed is... eigenlijk moet die eerst goed en dan kijken of je je dan nog steeds door rijd?!

Nou, volgens Custom ligt het zadel perfect, niks meer aan doen was het advies bij de passervice. Daarop vertrouwende zou het zadel goed moeten passen/liggen.

Nu kan ik mij voorstellen dat een nieuw zadel zich eerst moet vormen en hierdoor een wat "afwijkende" zweetafdruk laat zien dan een zadel wat al gevormd is. Al vind ik hem wel erg rommelig met her en der verspreid droge en natte zweetplekken.
Zou best kunnen hoor, dat het zadel toch niet helemaal juist ligt en ik mij hierdoor stuk rij.
Maar goed, leuk is anders...

Alice13

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-15 11:00

Welk model heb je? Ik reed mijzelf ook open op de Wolfgang maar op de flight en coda niet.

Icrack

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-15 11:03

Alice13 schreef:
Welk model heb je? Ik reed mijzelf ook open op de Wolfgang maar op de flight en coda niet.

Advantage Mono :-)

wilma12

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-15 15:15

Ik reed mij ook stuk op de flight. Ik heb mijn nieuwe zadel nog niet kunnen proberen. Heb de proefperiode kunnen verlengen.

Yadano78

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-15 15:26

Zijn de prijzen bij Custom vanaf €2100? Of hoe werkt dat ik zie nl prijzen tot €3000 ongeveer? Hier moeten we nl ook aan een ander zadel......

Alice13

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-15 17:29

Als je naar de site gaat zie je bij elk zadel de vanafprijs staan

BritHittepit
BatmanBrit

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-15 14:05

Ik heb besloten om toch voor wow te gaan, hier zat ik toch beter op en liep mijn paard ook fijn onder...