Anatomische hoofdstellen (o.a. Rambo Micklem)

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re: Rambo Micklem competitie hoofdstel

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-13 21:24

Ik misschien, eventueel ... Heb een Small Horse, dus dat is Cob volgens mij toch?
Anders moet je mij maar even pb'en voor wat meer info ;)

_Guppie_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-13 21:57

Vandaag via Epplejeck de rambo micklem multi Full besteld met 25% korting! Ik wil 'm vooral bitloos gaan gebruiken (sidepull). Ben heel benieuwd! Hopelijk past ie goed!

Vraagje: een nachtje in de olie leggen werkt goed, lees ik. Maar in wat voor olie doe je dat?

Marvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-13 22:19

Lederolie. Ik zou gewoon poetsen met lederbalsem. Van olie kunnen de stiksels loslaten. Beetje zonde van zo'n duur hoofdstel.

_Guppie_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-13 22:25

Bedankt voor de tip Jotoma. Dat wordt dan wel flink poetsen om 'm net zo soepel te krijgen als met olie ben ik bang...

Myca

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-13 22:34

Ik heb ze wel een nachtje in de lederolie laten liggen (multi en competition), zowel voor mijn vorige paard als voor mijn huidige paard. Daar zijn ze echt lekker soepel van geworden. Ik heb geen last van loslatende stiksels na 3 jaar intensief gebruik.

MargrietJonk

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-13 11:43

Ik sla het eerste passantje gewoon over. En doe m vast in de tweede.... :D

astridastrid

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-13 13:24

Ik vind dit een interessant hoofdstel. Ik wil het meest comfortabele voor mijn paard en ik heb het gevoel dat mijn paard een hoofdstel met brede neusriem gewoon niet heel fijn vindt/ teveel druk.

Nu zag ik gisteren op wedstrijd iemand ermee rijden (dressuur) en het stond eigenlijk heel mooi! Verder was ze heel klassiek qua uitrusting (Custom zadel, bruin jasje etc.) maar ik was echt onder de indruk. Ga het toch overwegen...

elbee

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-13 15:09

ik had besloten de micklem multi bridle aan te schaffen, blijkt ie niet meer leverbaar (extra full, zwart).
De competition bridle is er wel. Volgens de meeste sites is het verschil dat het geen neusringetje heeft (wil ik ook niet) en dat hij bitloos alleen als sidepull is te gebruiken.
Nu zie ik echter net op de site van horsewaredekens.nl dat dit hoofdstel niet bitloos te gebruiken is? Wie kan me vertellen of dit klopt?

tinkersjakie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-13 16:03

De multi is van steviger leer zoals ik het begrijp van mensen die hem hebben en vergeleken hebben met een competition.
Ik zelf heb de competition maar rijdt ook altijd met bit. Zal hem niet als bitloos gaan gebruiken. Denk dat ie daar niet geschikt voor is. Ja misschien een keertje ofzo

IngeK

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-13 16:30

elbee schreef:
ik had besloten de micklem multi bridle aan te schaffen, blijkt ie niet meer leverbaar (extra full, zwart).
De competition bridle is er wel. Volgens de meeste sites is het verschil dat het geen neusringetje heeft (wil ik ook niet) en dat hij bitloos alleen als sidepull is te gebruiken.
Nu zie ik echter net op de site van horsewaredekens.nl dat dit hoofdstel niet bitloos te gebruiken is? Wie kan me vertellen of dit klopt?

Hij is er volgens mij niet voor gemaakt, maar als je de teugels aan de zijringetjes vast maakt, heb je wel ongeveer hetzelfde idee.

Ik heb overigens een multibridle maat full die ik overweeg te verkopen, als je interesse hebt. Is dus wel een maat kleiner dan je op het oog had. Het zit mijn paard toch niet echt lekker, heb ik het idee, al vind ik het concept zelf wel heel fijn, dus dat moet ik nog even met hem uitvechten.

elbee

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-13 18:00

Ik moet een tijdje bitloos rijden, rijdt dressuur. Ik wil een hoofdstel wat dus bitloos goed werkt. Als het ook met bitje is te gebruiken, is een leuk extra. Zeker omdat dit hoofdstel ergonomisch ontwikkeld is.
Ik ben bang dat de ringetjes te klein zijn en de release niet goed is.
Bedankt voor je aanbod IngeK, maar ik denk dat ik dan toch beter nog een verder kan zoeken (en mijn paard heeft overigens een giga hoofd ;-)), gelukkig is de rest ook groot, dat dan weer wel

Marvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-13 08:14

De competition zou je (ik zou het niet doen) als sidepull kunnen gebruiken.. maar het leer is wel fijner dan van de multi. Daarnaast vind mijn paard sidepull niet prettig, kin- en kaakgekruisd kan alleen met de multi. Overigens had ik met kingekruist wel een schaafwond op zn neus van de neusriem, dat heb ik niet eerder gehad.. Ik weet niet of dat iets zegt over de release.
Mijn paard vind een sperriem niet prettig, met de rambo kom je daar niet omheen, ik ben dus in twijfel of ik de competition ga verkopen.

ChocooPrins

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-13 08:10

Ik heb hem besteld.
Zou graag eens bitloos proberen met mijn paard.
Na een trainingsperiode bij mijn instructrice is gebleken dat ze sterk is en wss zo zal blijven. Wat ik erg jammer vind. Altijd wil ze enorm veel steun nemen op het bit.
Stel dat het toch niets is dan heb ik wel een handig hoofdstel, met bit, waar ik mee makkelijk kan longeren voordat ik erop kruip.
Dus ben super benieuwd! Ik heb een multi, bruin besteld.

astridastrid

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-13 13:32

Ik heb zojuist een Tobacco Competition bridle besteld in cob voor mijn (kleine) Haflinger, ik hoop dat ze het lekker vindt zitten (en dat het past in eerste instantie). Ik ben benieuwd, leuk!

knetterhard

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-13 16:06

Wat leuk astrid, ik ben erg benieuwd hoe hij staat bij haar :j

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-13 19:41

Wat voor prijs wordt er eigenlijk zoal voor de 2e hands Rambo's gevraagd?
Zie ze eigenlijk weinig te koop staan en dan vaak ook nog zonder prijs bij ...
Heb er zelf eentje die nog zowat nieuw is (qua aantal keer gebruikt) en heb er €160 voor betaald. Er zitten 2 kleine beschadigingen aan maar niks functioneels of wat niet opgelost kan worden als je zou willen. Zit erover te denken om hem te verkopen, maar hoeveel vraag je ervoor? Ik kom er niet goed uit :=

Claudia78

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-13 19:47

elbee schreef:

Kreeg net een mailtje v/d paardendrogist. Daar is hij wel in het zwart te koop.
Ik hoop dat je er wat aan hebt.

Marvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-13 07:33

[***] schreef:
Heb er zelf eentje die nog zowat nieuw is (qua aantal keer gebruikt) en heb er €160 voor betaald. Er zitten 2 kleine beschadigingen aan maar niks functioneels of wat niet opgelost kan worden als je zou willen. Zit erover te denken om hem te verkopen, maar hoeveel vraag je ervoor? Ik kom er niet goed uit :=

Ik heb hetzelfde, op mp heb ik 'm staan waarbij geboden mag worden vanaf 100 euro. Op bokt heb ik dat er niet bij staan.

nienke07

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-13 08:00

elbee schreef:

Laat ik nu 'toevallig' weten dat MZM Geestig nog wel een bruine (heel donker) XL op voorraad heeft! ;-)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-13 09:48

Jotoma schreef:
[***] schreef:

Ik heb hetzelfde, op mp heb ik 'm staan waarbij geboden mag worden vanaf 100 euro. Op bokt heb ik dat er niet bij staan.

En krijg je boden?
Ik zat zelf ook rond de € 100 te denken .. Nu blijkt alleen als ik het naar Nederland wil versturen dat daar zo'n 20 euro verzendkosten bijkomen .. dus weet ik niet wat ik daarmee moet doen .. Die in de prijs "bijrekenen" of voor de koper laten of zelf een deel betalen .. Weet het niet goed :+

Ga sowieso nog eens op stal vragen of iemand toevallig dat hoofdstel niet wil, dat zou het makkelijkst zijn, maar iedereen heeft z'n materiaal wel dus weet niet of dat succes zou hebben.. en ik gebruik het hoofdstel toch zowat nooit dus dan hangt het ook maar te hangen ..

Cambiar

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-13 21:09

Ik heb wel interesse. Is gewoon om de afstanden/ hoeken te checken. Heb zelf een op de Micklem geînspireerd hoofdstel gemaakt met wat eigen ideeën voor mijn paard. Mocht iemand nog een beschadigde liggen hebben...

IngeK

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-13 21:27

Ik twijfel ook om die van mij te koop te zetten... Nu een tijdje met simpel 25 euro-hoofdstelletje bezig en Axel lijkt er veel minder jeuk van te hebben. Of het is ineens gelukt om hem op te voeden. Of iets anders.

Wat zijn jullie ervaringen met jeukende paardenhoofden en de micklem? Ben ik de enige?

Marvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-13 21:35

Jeuk hadden wij geen last van..

tinkersjakie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-13 21:41

Nee ook geen last van jeuk, minder zelfs dan normaal hoofdstel. Alleen meestal bij oren nog wel wat maar is dan ook erg nat van zweten. Maar normaal ook veel jeuk onder neusriem en rest hoofd waren riemen lopen maar nu niet meer.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-13 09:56

Kan me hier ook niet herinneren dat die van mij er jeuk van kreeg, maar dat heb ik bij nog geen enkel hoofdstel gemerkt tot nu toe. En heb de Micklem natuurlijk ook maar een paar keer gebruikt, dus dan kan je sowieso weinig zeggen..

@ Cambiar : bedoel je dat je interesse hebt om een Micklem te kopen? Of wil je er eentje die mensen (bijna) gratis weg doen omdat die beschadigd is?