[HK]Voor en nadelen boomloos zadel deel 2!

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Kwal

Re: [HK]Voor en nadelen boomloos zadel deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-14 22:38

Ik vind een HAF pad fijner onder mijn Arizona! Ik heb ook een Grandeur, maar ik heb het gevoel dat de HAF er beter onder ligt, omdat bij mij de 'inlages' langer zijn dan het zadel en bij de Grandeur er precies onder past. Ik zit dus fijner op de HAF.

Lous

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-14 22:42

Mijn Arizona schuift nogal met mijn Grandeurpad eronder. Misschien moet ik ook maar eens een HAF pad gaan proberen.

Kwal

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-14 22:54

Lous, mijn Arizona schoof inderdaad meer met de Grandeur! Dat komt omdat de inlages er precies onder passen denk ik, het zadel ligt echt óp de pad. Mijn HAF is een stuk langer en breder en ligt mijn zadel er dus meer ín. Daardoor zit ik ook lekkerder, het is echt alsof je wordt omhuld door je zadel.

Grandeur
Afbeelding
Afbeelding

HAF
Afbeelding
Afbeelding

Je kan het verschil wel een klein beetje zien denk ik :)

mindful

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-14 10:22

Prachtige kleur op je paard! Uniek ook, tis de eerste keer dat ik zo'n kleurtje tegen kom :)

Phillipa

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-14 15:12

Net een zo goed als nieuwe london met standaard pad opgehaald en ... hij schuift niet! Pad voelt alleen wel dunner aan dan de grandeur die onder mn oude bruine london lag, maar misschien dat daar ook het schuif-probleem in zit.

TinePine

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-14 22:36

XDonja ideetje voor je hoofdstel. Zelfde kleur geel als je pad. Van biothene.

Lori

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-14 23:01

Mag ik even wat vragen voor iemand die ik ken.

In de HAF pad zijn de inlage's die daar inzitten dik genoeg of moet je andere bijsteken ? Is voor Engelse haf pad :).

Nu bijlezen zag daar de arizona voorbij glimpsen even kijken. Pad ligt erg mooi! Zou ook graag zo een pad willen maar ben veel te bang dat Jack zijn manen er aan kapot zouden gaan -O-

mindful

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-14 08:40

xDonja
Waar heb je de pad gevonden? Echt een leuke kleur :-)

Kwal

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-14 10:22

Op de Bokt Markt! Kon hem voor een prikkie overnemen, want er had een muisje aan zitten knagen dus er zit een klein gaatje in, maar die zie je verder niet :)

Bij mijn HAF kun je er geen inlages bij doen! Dat zit gewoon dicht, geloof ik haha.

Maflinger_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-14 10:52

De western HAF pads hebben al een verdikking voor ruggegraatvrijheid aan de bovenkant. Daar kunnen inderdaad geen inlages in.

mindful

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-14 11:02

xDonja schreef:
Op de Bokt Markt! Kon hem voor een prikkie overnemen, want er had een muisje aan zitten knagen dus er zit een klein gaatje in, maar die zie je verder niet :)

Bij mijn HAF kun je er geen inlages bij doen! Dat zit gewoon dicht, geloof ik haha.

Wauw dat is pas geluk hebben!

Lori

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-14 11:38

Ik bedoel ook de pad voor engelse zadels waar je wel ene hebt dat je de inlages kan uithalen :)

Shirley

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-14 11:49

Daarvan vind ik de standaardinlages wel tamelijk dun.
Zou de pad niet onder een zadel zonder VPS gebruiken met de originele, maar die vervangen door dikkere :j

Maureen_M

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-14 12:07

Hallo allemaal,

Na nu weer een dressuurzadel (met boom) gekocht te hebben wat WEER niet past ben ik na 14 zadels helemaal klaar met boomzadels. Ik heb mn best gedaan om 2dehands iets passends te vinden maar zelfs mn zadelmaker zegt dat iets passends vinden erg moeilijk gaat worden, of het word een duur grapje.

Ik zelf rij niet meer graag in de bak en wil eigenlijk volledig over naar buitenrijden. Dit gaat prima met mijn Barefoot Cheyenne.. maar een Arizona is wel errug mooi.. (sorry Shirley :(:) )

Is er hier iemand, die in omgeving Maastricht woont, die een Barefoot Arizona of Nevada heeft en die eventueel op mijn haflinger wilt komen passen zodat ik kan voelen hoe hij zit. Ik ben bereid een vergoeding te betalen :)

Shirley

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-14 12:13

Waarom vraag je niet gewoon een testzadel, Maureen ?
Kun je 'm een week uitproberen.

Lori

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-14 12:28

Dat bedoelde ik ga het doorgeven.

yvonne1303

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-14 12:55

Maureen, ik heb de atlanta, is zonder knop, maat 1. Mag je proberen. Mocht je die willen uitproberen stuur je me maar een pb.

Banjer
Lid Nieuwsredactie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-14 13:12

mensen... ik zit met een dilemma... ik zit er heel voorzichtig aan te denken om weer terug over te stappen naar een BM.. heb modellen op de site gezien die korter lijken dan het model dat ik hiervoor had... mijn instructrice is dealer van BM in NL... ik mag haar zadel (hetzelfde model) volgende keer op Banjer leggen om te kijken of het genoeg scheelt... :)

Alleen zou ik dan wel mijn huidige zadel, de Vogue van Heather Moffett, weer moeten verkopen.. .aan de ene kant zou ik dat zo doen hoor... maar aan de andere kant is het ook wel een heel erg fijn zadel... maar wel weer duur om als decoratie te houden zeg maar... :P

Hoe groot is eventueel de vraag naar dit zadel ongeveer? Nogmaals: niets zeker nog hoor, puur oriënterend bedoeld... :)

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-14 13:41

Gaaf *\o/*

Naar mijn mening is er weinig vraag naar de HM, je moet net iemand treffen die er naar op zoek is, maar de meeste mensen zullen hem toch echt eerst willen (mogen) proberen ben ik bang, omdat het nogal een specifiek zadeltje is en toch vrij onbekend waardoor mensen het een hele grote gok vinden om het zomaar te kopen voordat ze het geprobeerd hebben.

Een BM is over het algemeen wel zo verkocht :P

Banjer
Lid Nieuwsredactie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-14 15:45

ja... het is geen heel bekend merk... maar wel een erg fijn zadel en van zeer goede kwaliteit... nadeel is ook wel dat ik er geen €300,-- voor ga vragen zeg maar... nieuw kost dit zadel meer dan €2000,-- omgerekend...

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-14 18:08

Nah, ik denk dat het merk best bekend is als zijnde een goed merk hoor, en dat men ook wel weet (of snel kan achterhalen) dat hij vrij duur is :j

Maar het is meer dat er maar heel weinig van in Nederland zijn, je er weinig over hoort, wat je hoort is dan nog niet altijd positief... dus dat maakt mensen terughoudend en dan kun je ze alleen over de streep trekken door ze hem te laten proberen en dat moet je maar net willen :=

Of je moet de ontzettende mazzel hebben dat er iemand op zoek is die al zeker weet hem te willen :j

Kirsha

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-14 18:29

Die gele HAF pad is prachtig! Wil ik ook :~ Lijkt alleen of ze helemaal niet meer gemaakt worden, althans, de gele dan niet ^) Of zouden ze die op bestelling wel maken?

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-14 18:46

Als je de gele haf in western model zou willen dan kan je contact opnemen met Arthur's Westernstore misschien kan die hem bestellen. Die had met de Christmas Sale verschillende western modellen liggen van de haf pads.

Kirsha

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-14 19:09

Oh top, bedankt voor de tip!

Akke_sSpring

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-14 19:59

pmarena, op je website staat een foto van verschillende wrongen. Ik heb bij mijn Lexington een smalle en een brede variant gekregen, niet handig ;) en nu wil ik graag nieuwe losse wrongen bij kopen.
Als ik me niet vergis heb ik dan type A en B nodig toch?