Heeft iemand toevallig al wat gezien of gehoord over de Eclipse? Zag hem op Facebook en trok me erg aan! Kom hem alleen met Google in Nederland nog niet tegen.
O zochten we naar een Fellsattel Geinig dingetje wel
Ik was zelf aan het zoeken naar nieuws over het bitloos mogen starten op alle wedstrijden van de KNHS per april volgend jaar, maar zie het nog nergens online staan
Kwetal
Geplaatst: 14-10-13 13:16
Ik heb een link op Facebook zien staan van Bitloos Rijden.
Fellsattel ziet er keurig uit. Dat is de straf voor Christ als ze zo traag leveren...dan gaan mensen het namaken.
pmarena
Geplaatst: 14-10-13 13:31
Is dat geen voor iedereen zichtbaar bericht op FB Don?
Ja inderdaad...dat krijg je dan... wel leuk dat anderen er weer een wat andere draai aan geven qua uiterlijk / afwerking
Er is blijkbaar nog geen persbericht van de KNHS uit waarin staat dat iedereen vanaf april 2014 gewoon in de normale wedstrijden zowel met bit als bitloos kan rijden, echt nieuws dus
Ja die zag ik inderdaad nu, maar dat gaat ook uit van de nieuwsbrief
Ben benieuwd wanneer het persbericht van de KNHS komt
anne_bento
Geplaatst: 14-10-13 16:00
O ik was er vanuit gegaan dat de Eclipse van christ was, stom zeg
Buitenzinnig
Geplaatst: 12-11-13 13:25
Heb zelf de Iberica plus getest enige tijd geleden. Ik rij zelf WE, heb hem dus vooral getest hoe hij bleef als je snelle overgangen (stap-galop en galop-stap) reed. Het zadel bleef goed liggen en had zelf genoeg steun aan de voor en achterkant. Ik heb hem zonder beugels getest.
Hai, ik kom weer binnenvallen. Nu ik eindelijk een goede begeleider heb gevonden voor Cascade (Ik rij ook bij die persoon: zeer professioneel iemand overigens, anders dan de vorige), heb ik mijn zadeltje maar eens laten zien aan hem. Tja hij houd niet van boomloze zadels, omdat het draait. Hij is zeker overtuigt dat het een goed zadel is... voor wandelingen. Maar hier kan ik niet mee dressuurrijden of springen. Vooral niet bij een jong, schoftloos paard. Dus heeft hij me getipt om maar voor een tweede zadel te gaan sparen.
Maar volgens mij - jij hoor hier spreekt iemand met heel veel ervaring maar niet heus- kan het best. Wat vinden jullie ervan, en hoe kan ik hem overtuigen dat mij iberica best is?
PS:weet iemand waar ik voor een niet al te dure prijs stijgbeugels en stijgbeugelriemen kan vinden?
Springen met een christ zonder beugels is best te doen. Dochter gaat met pony ook over 60 cm. Maar met beugels zou ik toch erg voorzichtig mee zijn. Volgens mij is dat ivm drukverdeling niet aan te raden. Want je hebt alleen zachte indeukbare inlages en geen boom, panelen, kussens oid. Zou san toch eerder voor echt een boomloos zadel als Barefoot oid gaan.