Anatomische hoofdstellen (o.a. Rambo Micklem)

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

knetterhard

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-13 19:13

Iemand een cob hoofdstel te koop?

Yael_Tdh

Re: Rambo Micklem competitie hoofdstel

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-13 20:15

Ik heb op mijn echt dikke fjord een cob met extra kaak riem stukje. Overigens is de meine niet de echte maar wel dr maten vallen t zelfde. Je moet maar even kijken bij equiplay uit me hoofd, meisje was heel aardig en kreeg er gratis zo'n stukje bij

MargrietJonk

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-13 09:56

Knetterhard. Heb je al rond gesnuffeld op marktplaats? En wil je een competition of een multi bridle.

knetterhard

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-13 10:10

Ik heb al veel rondgekeken, maar ik ben er nog niet over uit welke ik precies wil..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-13 20:46

Hmm, ik heb net mijn bruine Standard Horse competition binnengekregen, maar die heeft toch wel een duidelijk andere kwaliteit leer dan de Tobacco Pony competition. De tobacco pony voelde nogal droog/kartonnerig met een wat grove nerf aan de achterkant, terwijl de bruine Standard horse ook aan de achterkant gewoon fijn compact voelt.
Om te vergelijken: de tobacco pony heb ik de afgelopen twee weken vijf keer ingevet & -geolied en voelt nu pas net zo soepel als de bruine standard.

Wat ik mij nu afvroeg; waar zit precies het verschil? hebben alle ponymaten een grovere kwaliteit leer, of ligt het aan het tobaccokleurige leer dat grover is?
Ben benieuwd naar andere ervaringen!

MargrietJonk

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-13 22:52

Ik weet t niet ziejmkxlkzid2. Heb alleen de Tobacco Standard Horse. Dus ik heb niks te vergelijken..... Vond het eigenlijk niet zo stug. Maar ja. Nogmaals ik heb geen vergelijkings materiaal.

2005

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-13 19:30

Is de full bij Divoza de standard of large horse?

KimBreda

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-13 23:52

De micklem multi is bij epplejeck in de aanbieding tot 3-9 voor 128 euro.

Carowlina

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-13 11:59

Ik kan ondertussen af en toe als eens wat deftiger rijden en helaas bijna geen verschil te voelen tussen de Micklem en haar gewone hoofdstel. Maar ze laat het wel goed aandoen.

Roulette

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-13 13:06

Ik snap niet zoveel van die maten. Ik heb een grote d-pony met een normaal hoofd. Gebruik nu een schockmöhle cobmaat hoofdstel met een lage neusriem van passier maat pony. De neusriem past net met de lengte van haar hoofd.
Woont er iemand in de achterhoek die een cob maat micklem heeft, waarvan ik hem even mag proberen ?

MargrietJonk

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-13 21:03

Ik zou voor de Standard Horse gaan Roulette. Mijn paard paste cob qua neusriem niet (engels met sperriem). Maar de bakstukken weer wel. Ze zat er net middenin. De Standard Horse van Micklem past perfect. Ik heb het nu wel over de Competition. De multi bridle heb ik niet, dus daar kan ik geen oordeel of tips in geven.

IngeK

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-13 22:36

Het was een beetje donker vanavond, maar...

Afbeelding

...zijn mijn bitringen nou zo groot of is het hoofd van mijn pony nou zo klein? Want dit lijkt me niet helemaal de bedoeling?

Oh ja, ik krijg het uiteinde van dat bitriempje dus met geen mogelijkheid door het passantje heen. Grrm. Ook maar iets op verzinnen.

Yael_Tdh

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-13 01:21

Dat is meestal wel een beetje stug, nachtje in de olie!!!

Mijn bit heeft ook van die mega ringen, eerst ziet het er heel raar uit maar als er druk op de teugels staat Iet het er normaler uit. En anders even uitproberen toch?

Marvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-13 11:43

Mocht iemand nog interesse hebben in de Competition, maar Standard Horse, kleur zwart die 4 maanden jong is en in goede staat verkeerd.. PB me even.
Ik ga mijne verkopen, moet nog advertentie en foto's maken, maar als er al iemand met interesse is, hoor ik het graag.

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-13 12:40

Ik heb er een trensje met kleinere ringen bijgekocht, want ik had hetzelfde probleem, en dat past beter.

IngeK

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-13 13:08

Nouvel schreef:
Ik heb er een trensje met kleinere ringen bijgekocht, want ik had hetzelfde probleem, en dat past beter.

Mja, dit is de Myler die ik van horse event heb meegenomen om te proberen.. Gisteren alleen even gepast, en ik weet niet zo goed in hoeverre het een probleem is als de neusriem over de ringen heen ligt. Lijkt me ergens ook wel stabiel.

Maar ja elders lees ik ook dat een Myler eigenlijk wat uit moet steken en dat doet deze (11,5 cm, E-ponyhoofd) sowieso niet, en met een riempje er overheen zou je dan alleen maar extra druk op het bit krijgen, denk ik. Hmm twijfel.

Marvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-13 13:15

Ik heb ook myler, maar een paard en dat vond ik al groot. Die van mij ligt niet onder de neusriem. Ik zou even testen, want mijn paard vind de 'sperriem' niet fijn over het bit heen.. daar kruipt hij toch wat tegen aan.
Vandaar dat die van de verkoop in gaat.

josie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-13 16:03

IngeK: ik heb het idee, kan het echter niet goed genoeg beoordelen (foto te donker), dat je neusriem 1 gaatje kan zakken, wellicht is dan ook je probleem opgelost...........

IngeK

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-13 16:11

josie schreef:
IngeK: ik heb het idee, kan het echter niet goed genoeg beoordelen (foto te donker), dat je neusriem 1 gaatje kan zakken, wellicht is dan ook je probleem opgelost...........

Denk je? Ik vond zelf namelijk de neusriem aan de bovenkant al aan de lage kant zitten, op het uitstekende deel van het neusbot zeg maar. Ik zou hem liever iets hoger hebben, zoals hij op dit overbekende plaatje zit, maar als ik de "bakstukken" korter doe zit dat diagonale stuk weer dwars over z'n jukbeen dus dat klopt ook niet.

Ik zal het zo met daglicht nog eens proberen en dan ook wat langer testen wat m'n ponypaard van deze combinatie vindt, want met het passen en een rondje stappen vond hij het wel prima, maar heb er nog geen druk op gehad.

josie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-13 16:34

Deze is wellicht iets duidelijker, het gaat met name om de plaats bij het jukbeen en soms is het idd even zoeken naar wat voor jou pony/paard de beste plaats is, als je er net tussen in komt te zitten zeg maar:
Afbeelding
Het kan best zijn dat als je hem een gaatje lager doet, het echt te laag is.

IngeK

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-13 16:45

Weet je wat het is, eigenlijk is de neus van mijn pony gewoon te klein. Hij heeft een maat Full omdat de Cob te klein was voor zijn (blijkbaar relatief lange) jukbeenderen en kaak, maar vanaf de eerste hoek, de diagonale stukjes en die bovenop zijn neus, die zijn eigenlijk te lang. Daardoor hangen de ringetjes van de neusriem bijna in z'n mond. Op de foto zie je ook dat de neusriem bij het kaptoomringetje wat naar beneden buigt. En ik heb geen druk op het touw, volgens mij is dat puur omdat dat stuk te lang is.

Dat is wel het lastige van dit hoofdstel hoor, dat het één geheel is dat maar met één gespje is af te stellen. Dan moet je wel een paard met een ideaal gevormd hoofd hebben, zoals die op het laatste plaatje van josie :)

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-13 17:02

ik heb ong hetzelfde bij die van mij, krijg neusriem/ringetjes/bit ook niet zo mooi passend als ik graag zou willen, het klopt gewoon allemaal net niet bij zijn hoofd...
met een bit met kleinere ringen is het al wel wat opgelost, maar helemaal ideaal zoals op het plaatje krijg ik 'm dus ook niet...

IngeK

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-13 21:38

Net uitgebreid de kans gehad e.e.a. te testen, want pony was heerlijk druk met het naderende onweer. Met druk op de teugels trek je inderdaad de ringen onder het riempje uit en zo bleef ook wel goed zitten.
Hij liep ook heerlijk op de Myler dus voorlopig lijkt deze combi het toch wel te doen, ookal zit het niet echt perfect.

Thanks voor al jullie ideeën en input :)

Marije_jiplover

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-13 06:02

Ik rijd ook met micklem en myler.
En bij mij was het voordeel dat door de juist grotere ringen van de myler het bitriempje beter paste. En hierdoor kon mijn bakstuk een gaatje hoger en nu zit het hele hoofdstel veel beter bij mijn haf.
Ik vind de combi micklem + myler heel fijn werken.

knetterhard

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-13 08:11

Heeft er iemand nog een COB te koop staan?