Zo beter?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
margriet5 schreef:Ik lees al een tijdje regelmatig wat mee en denk erover een hoofdstel te kopen met zo'n gesplitst kopstuk. Ik keek eerst naar busse feeling omdat dat veel lijkt op de micklem waar ik nu mee rij, alleen daarvan vind ik het jammer dat het bakstuk los van de neusriem is.
Nu zag ik in dit topic de waldhausen sensation en die vind ik echt prachtig alleen is die wat duurder en de busse feeling had ik als tester gekocht waarschijnlijk om uit te proberen.
Zijn er ondertussen al meer ervaringsdeskundigen hier? Mijn paard is nogal lastig met oren aanraken en onder het zadel wil ze wel eens problematisch jaknikken...
Omdat ze over het algemeen ook nog wel eens flink lomp kan doen vraag ik me af hoe stevig het hoofdstel is? Dat kopstukriempje ziet er zo fragiel uit... en kun je dat vervangen als het stuk gaat of kun je dan een heel nieuw hoofdstel kopen? Hetzelfde voor de bitriempjes, kun je die los nieuw kopen?
Alvast bedankt
boemel schreef:Het hoofdstel voelt niet fragiel.
Bit riempje is sperriempje toch? Die zit eraan vast.
Kan me niet voorstellen dat je snel wat kapot hebt, maar anders kan een tuigmakerij het vast repareren.
Neusriem moet zich wel even vormen. Ik heb m zelf altijd heel los ziten.
margriet5 schreef:boemel schreef:Het hoofdstel voelt niet fragiel.
Bit riempje is sperriempje toch? Die zit eraan vast.
Kan me niet voorstellen dat je snel wat kapot hebt, maar anders kan een tuigmakerij het vast repareren.
Neusriem moet zich wel even vormen. Ik heb m zelf altijd heel los ziten.
Euhm, nee meer het bakstuk... bij de micklem noem je dat bitriempjes en die kan je gewoon in setjes nieuw kopen.
En het sperriempje, die kun je er toch uithalen ook?
Ben je nog steeds tevreden over de werking van het hoofdstel? Jij hebt hem al best lang toch?
margriet5 schreef:Ik ben echt bijna zover dat ik de waldhausen sensation ga bestellen! Heb het topic nog eens doorgespit en ga nu twijfelen over de maat.. mijn full micklem zit redelijk ruim.. op de kaakriem na; die zit op 1 vd 2 laatste gaatjes... perfect zou zijn natuurlijk als ik overal ongeveer in het midden zit. Deze micklem (multibridle) rekte ook behoorlijk na..
Valt deze echt groot? Ik las namelijk dat de meeste mensen cob hebben besteld??
billy3105 schreef:[ [url=m/iVzbDs.jpg]Afbeelding[/url] ]
De mijne is net binnen met gespleten kopstuk. Vanavond maar proberen. Kwaliteit staat hier duidelijk gelijk aan prijsniet het beste leer, maar zeker niet slecht!
https://www.kifrahorse.nl/Anatomisch-Ho ... wn-Crystal
Tessebes schreef:billy3105 schreef:[ [url=m/iVzbDs.jpg]Afbeelding[/url] ]
De mijne is net binnen met gespleten kopstuk. Vanavond maar proberen. Kwaliteit staat hier duidelijk gelijk aan prijsniet het beste leer, maar zeker niet slecht!
https://www.kifrahorse.nl/Anatomisch-Ho ... wn-Crystal
Ik heb zo te zien een hoofdstel uit dezelfde fabriek. Kopstuk is waardeloos, aangezien 1 vd haaksluitingen te ver naar voren zit, kantelt dat deel van het kopstuk en drukt het achter het oor. Hij gaat retour, ik ben benieuwd hoe de winkel het op gaat lossen. Neusriem heb ik wel gehouden, iets anders dan die van jou, maar ik ben wel weg van het systeem.