Wie heeft er een Custom zadel?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

_Anneruth

Re: Wie heeft er een Custom zadel?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-15 16:12

Jammer zeg, dat het zo duur is.

wilma12

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-15 20:52

Gaat er nog iemand uit dit topic zaterdag naar Heerde voor die sale dag? Mijn zadel gaat bekeken worden door Cary. Ben zeer benieuwd! Ik hoop echt op een goede oplossing.

ilse86

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-15 21:05

wilma12 schreef:
Gaat er nog iemand uit dit topic zaterdag naar Heerde voor die sale dag? Mijn zadel gaat bekeken worden door Cary. Ben zeer benieuwd! Ik hoop echt op een goede oplossing.

Ik :)

KellyDV

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-15 21:09

ilse86 schreef:
wilma12 schreef:

Ik :)

Ik ook! Ik sta er met een standje frontriemen :D

wilma12

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-15 21:47

Leuk!! Ik ben om 9 u meteen aan de beurt, misschien zie ik jullie nog!

2005

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-15 21:56

Heeft iemand een lijst van de zadels die daar liggen?

wilma12

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-15 22:15

Nee die is er niet. Er schijnen wel veel zadels beschikbaar te zijn stond in de mail die ik van engie kreeg!

PaysBas

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-15 22:16

Gary bedoel je toch @Wilma?

Succes met de verkoop vd frontriemen @Kelly.

@2005; Voor de actuele verkooplijst kun je het beste een mail sturen naar Engie.

Bettine

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-15 22:20

@PaysBas, hij heet echt Cary ;)

FairLady_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-15 22:21

Ik meld mij als hopelijk toekomst gebruiken in het topic. ik heb nu ff een advantage r te leen. wegens de lange wachttijd toch besloten om zaterdag naar heerde te gaan.
Wilma ik zie jouw daar denk ik nog wel. ik moet om 11 uur.

wilma12

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-15 22:33

Dat is idd een slimme zet! Zie dat je ook bij mij in de buurt woont toevallig! Hij heet idd cary. Ik ben zeer benieuwd!

Alenthe05

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-15 09:35

ik heb gisteren contact gehad, mijn zadel ligt in stukken in de werkplaats. Moet nog in mekaar gezet worden. Waarschijnlijk half januari mn nieuwe zadel :-) Dan heb ik 26 wkn gewacht....

UltimOo

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-15 11:46

ik zit in overweging om de mijne te verkopen..
17,5" wolfgang met normale zweetbladen (geen close contact). met korte wrongen en zilveren biesjes.
is nu ongeveer een half jaar oud :)

PaysBas

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-15 11:47

Alice13

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-15 11:51

Ik heb hem gezien, met speciaal kussen er onder ( traagschuim) zag er nog wel weer iets anders uit dan deze foto. Leek mij een erg fijn zadel, helaas niet geprobeerd :D

ilse86

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-15 12:29

wilma12 schreef:
Leuk!! Ik ben om 9 u meteen aan de beurt, misschien zie ik jullie nog!

Ik ben er ook om 9 uur :)

@Kelly: dan kom ik nog wel even kijken :)

Draflinger

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-15 12:55

Ik ga zaterdag naar de sale dag, ben mega benieuwd, mijn eigen zadelmaker raadde me custom aan bij hummer, Hopelijk vinden we een super fijn passend zadel :)
Hij heeft nu tijdelijk de luc, echter zal deze op lange termijn niet passen en een luc kan niet gevuld worden..

Heb eens een custom uitgeprobeerd en was daar toen zeer tevreden over, ook de monoflap, die ook bij mijn luc is is prettig te rijden.
Ook heb ik nog een Anatomica een na nieuwste model, lijkt een beetje op de custom

jepsica

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-15 15:52

Ik zou ook naar de demo sale gaan maar helaas hebben ze het type zadel wat ik voor mijn paard moet hebben niet in 17 inch op de sale. 17.5 is te lang voor mijn paard. Dus ik ga helaas niet heen. Balen omdat ik nu 16 weken op mijn zadel moet wachten en geen leenzadel heb.

KellyDV

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-15 16:18

jepsica schreef:
Ik zou ook naar de demo sale gaan maar helaas hebben ze het type zadel wat ik voor mijn paard moet hebben niet in 17 inch op de sale. 17.5 is te lang voor mijn paard. Dus ik ga helaas niet heen. Balen omdat ik nu 16 weken op mijn zadel moet wachten en geen leenzadel heb.

Ook niet 1 met kortere kussens? Ik vind bij Custom nog al verschillend hoe lang de kussens zijn.
Misschien hebben ze 1 liggen die wat korter is?

Icrack

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-15 16:35

jepsica schreef:

De wachttijd is idd wel wat ja :( en al helemaal zonder leenzadel!
Ik baal daar zelf ook wel wat van hoor. En als er wel een leenzadel beschikbaar is, is dat niet gratis. Nu kan ik mij voorstellen als iemand geen nieuw zadel afneemt wel betaald voor een leenzadel. Maar als je een nieuw zadel afneemt vind ik het wel zo fair dat de 150 euro leenkosten in mindering gebracht worden op het nieuwe zadel.
Ik weet niet hoe dat bij jullie zit, maar die 150 euro aan leenkosten gaan bij mij wel van het budget af voor de aanschaf van het nieuwe zadel. Dat loopt al met al dan aardig in de papieren.
Voor zover ik begreep zijn er een paar dingen veranderd welke nog niet op de site vermeld staan. Zoals bv de keuze voor een zwart, bruin of combinatie van die twee kleuren voor sommige zadels gratis was. Bij de passervice van de week werd mij verteld dat hier nu ook een prijskaartje aan hangt. Ik was daar niet zo blij mee eerlijk gezegd en was wel even een domper op de "feestvreugde".

Sanet

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-15 08:27

De levertijd blijft super lang, maar ik vind de service van dat leenzadel wel top. En niet meer dan normaal dat je daarvoor moet betalen. Je gebruikt het zadel toch? Er zijn heel veel andere merken waar je echt geen zadel te leen (naja, zeg maar huur) kunt krijgen, om de tijd te overbruggen tot je nieuwe zadel.
Ik had ook niet zolang willen wachten en heb gewoon onwijs mazzel gehad met mijn zadel.

Icrack

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-15 09:44

Juist omdat de wachtijden zo lang zijn zullen ze hun kopers toch iets aan moeten bieden om zich te "binden" in die zin. En al vind ik de aangeboden mogelijkheid netjes, er zijn er ook genoeg kopers welke geen leenzadel kunnen krijgen.
Maar goed, ik persoonlijk blijf het een heel bedrag vinden voor een koop van een zadel en dan ook voor de service betalen omdat zij een lange wachttijd hebben mbt de aflevering van het nieuwe zadel.
Begrijp mij niet verkeerd, ik heb niks tegen Custom evenmin tegen hun zadels, integendeel. Al vraag ik mij wel af wat service is als je voor die service moet betalen :-)

Sanet

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-15 10:37

Het is natuurlijk onmogelijk om ten alle tijde voor alle type paarden (en ruiters!!) een leenzadel klaar te hebben liggen... Dat gaat gewoon niet.
Ik neem aan dat elke passer zijn best doet om de klant te bieden wat mogelijk is. Maar je gaat er niet een slecht passend zadel op leggen, en blessures riskeren. De passers hebben er ook alleen maar baat bij dat jij als klant gelukkig bent en zij kunnen ook niets doen aan die lange levertijd.. Dus ja..
Ik vind het in ieder geval nette service!

VWestra

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-15 12:48

Toen ik mijn zadel bestelde had de fitter helaas ook geen leenzadel beschikbaar. Dat vond ik wel erg jammer want ik had geen eigen zadel meer ondertussen. Wat ik later wist dat ze toen al druk bezig was om een leenzadel te organiseren die mij en het paard paste en dit is haar ook gelukt. Dus ze doen echt wel hard nu best voor een leenzadel, en tsja de levertijd hebben zij geen invloed helaas.
Betalen voor een leenzadel vond ik geen probleem.

Alice13

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-15 12:56

Ik heb ook niet direct het gewenste leenzadel gekregen. Eerst een andere waar ik minder op zat maar mijn paard iig goed lag. En deze later omgeruild voor een zadel die ons beide paste. Top service ten alle tijden.