voor en nadelen boomloos zadel

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

uudje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-12 17:13

@soraya85, Ik vind dat je sowieso na moet denken wat je doet met lichtrijden of je nu dik bent of slank.
Je moet met boomloos echt anders gaan rijden en je niet in de beugels afzetten, is met boom ook al niet de bedoeling, maar met boomloos krijg je wel problemen als je dat doet.

@pmarena, ik snap wel dat je die hafpads niet aanraad met met die dunne inlages er in, je kunt beter voorkomen dan genezen.Vind pads met simpanova sowieso niks, mijn paard krijgt er schuurplekken van.

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-12 17:14

Berdien : De Grandeur-pads worden nog wel op verzoek met Sympanova geleverd : maar dat is veel plastic-achtiger materiaal dat veel sneller problemen geeft , dan het wat zachtere Sympanova van de Hi-Tech pads of de HAF-pads.

De Budget Pads hadden een onderkant van opengewerkte stof , dat was geen Sympanova.

Welke pad heb jij met Sympanova dan ? :)

Berdien

Re: voor en nadelen boomloos zadel

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-12 17:15

Sowieso de HAF-pad en de Fysiopad van Grandeur. En dus een budgetpad zonder-sympanova-maar-met-zonder-wol :P De Fysio ligt op mijn merrie en mijn ruin is ingereden met de budgetpad.

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-12 17:18

Okee , dus dan heb je beide soorten Sympanova :)

Tja bij Grandeur kun je het gewoon nog bestellen volgens mij :j
En Barefoot heeft ook nog gewoon eigen Physio-pads...ik vind ze wel achterlijk duur :o

En HAF moet ook nog steeds wel ergens te vinden zijn :j

De Hi-Tech en Budget pads zijn al jaren uitverkocht maar zie je natuurlijk wel nog wel eens op Marktplaats ofzo voorbij komen , 2e hands.

Bij Agradi hebben ze ook iets dat er een beetje op lijkt , beetje een vormeloos boomloos-padje , ik weet niet of die ook met Sympanova is eigenlijk :)

Even opgezocht: http://www.agradi.nl/dierbenodigdheden/ ... 4037979/47

Berdien

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-12 17:24

Ja die van BF vind ik echt heel erg duur := Dat gaat 'm niet worden. Wellicht dat ik dan moet kiezen voor Grandeur zonder sympanova. Marcel van Equixantos zou nog voor me op zoek gaan naar iets zonder wol in Duitsland, daar schijnt veel meer te zijn zonder wol.

Eeuwig jammer dat de Budgetpads er niet meer zijn :\ die zijn namelijk zo fijn!

Pad van Agradi heeft voor zover ik kan zien geen inlages of ruimte daarvoor.

Soraya85

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-12 17:25

die van de agradi is niet zo mooi :n (vind ik) Heb verder niet eens naar het fuctionele gekeken :+

Ik vind trouwens de kleur bruin, van de BF pads niet mooi. Kan BF niet eens met wat leuke kleurtjes komen? MyBF Pad :j

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-12 17:41

Barefoot laat de pads ergens maken per 100.000 stuks ofzo :P

Dus dat is geen optie ben ik bang. Maar bij Grandeur kunnen ze gewoon 1 pad naar wens leveren hoor :)

Ik verbaas me er nog steeds over dat er NOG STEEDS niemand is opgestaan om een handeltje in pads te beginnen....zoals die pads van Tanja destijds , dat was hartstikke leuk maar is nooit echt van de grond gekomen / doorgezet.

Er zijn zo veel mensen die zo veel dingen maken , maar nog niemand is ècht begonnen aan boomloos-pads...terwijl dat echt een behoorlijk gat in de markt is volgens mij :=
Er is iig. behoorlijk veel vraag naar.

Berdien

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-12 17:45

Ja dat zou wel een gat in de markt zijn. Nou blijf je al snel hangen bij Grandeur/BF/HAF etc. En die zijn zo... standaard.

Pad van Tanja is nog steeds heel mooi :j Echt een mega-fijn ding is dat. Hij staat alleen niet op Flynn z'n roodbruine kleur...

Soraya85

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-12 17:48

Ja... ik zou wel willen, maar ben niet zo crea! En dan moet je het weer uit handen geven!

romyloverrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-12 17:53

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-12 18:58

Ik vroeg me af met die verplaatsbare beugel ophanging, tot hoe verre het verstandig is om hem helemaal vooraan te plaatsen? Of wat de beste plaats zou zijn voor de beugelophanging

Sheran

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-12 19:15

Ik kwam in stoelzit en in de knoop met de wrongen toen ik hem te ver naar voren zette.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-12 19:25

@Sheran, ik heb een chyenne dus heb geen last van wrongen

Evelyne

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-12 23:29

Ik rij al 5 jaar met een BF Cheyenne op mijn tinker :) Hij is ingereden met een cheyenne zonder VPS en vorig jaar heb ik een Drytex voor hem gekocht,ben er zeer tevreden over!
Nu ben ik mijn haflinger aan het inrijden met een BF London maar ik ben er achter gekomen dat mijn beentjes te kort zijn voor dit zadel :o
Voor nu maakt het nog niet echt veel uit want we zijn echt nog in de beginfase van het inrijden en ik zit er maar 10 minuten op :)
Maar,ik ben nu al op zoek naar een ander zadel want ik kan hier niet op blijven rijden natuurlijk O:)
Ik wil graag een bruine lederen Cheyenne of een Drytex maar nu vroeg ik me af hoe die kleuren staan op een haf! Heeft iemand daar een foto van toevallig?
Ik heb voor hem ook het bitloze hoofdstel Walnut van BF en het moet natuurlijk wel bij elkaar passen :+
Dus als iemand deze combi heeft op zijn haflinger dan zie ik daar graag een fotootje van :D

nientje78

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-12 09:43

romyloverrr schreef:
ben net op een belgische barefoot site aan het kijken
daar hebben ze de london in het bruin:
vind ik ook wel mooi <3
http://www.barefoot-saddles.com/index.p ... ducts_id=3

Die hebben ze in nederland ook gewoon hoor :)
In beilen konden ze hem ook in het bruin leveren.

Over de pads;
ik heb deze site 'ooit' gevonden,is dat wat?
Heeft iemand er ervaring mee? kan dit voor een boomloos zadel?
http://www.greendistance.nl/index.php?id=51

Heb gister voor het eerst op mijn London gereden.
Ook deze moet wat ingereden worden,zadel piepte en kraakte een beetje langs m'n laars :=
Maar hij zat heerlijk verder :j

Shyla25

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-12 11:33

set_elkol schreef:
Mijn nieuwe tweedehandse startrekk western shorty:
http://img59.imageshack.us/img59/6330/img4661y.jpg

Persoonlijk vindt ik hem iets te ver naar voren liggen, vooral als je naar de singel kijkt.
Dit kan niet erg fijn zijn tijdens het lopen :n

Set_Elkol

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-12 11:52

@ Shyla, dat lijkt inderdaad zo maar ze staat met haar beide voorbenen iets naar achteren, er past makkelijk een hand tussen de singel en haar voorbeen zeg maar, de bewegingsvrijheid is goed. kijk wel even of ik nog een andere foto heb.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-12 11:57

@Carmy81: Ik ben benieuwd of je nog foto's gemaakt hebt :j

uudje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-12 12:30

@ nientje,Greendistance is onderandere de leverancier van de massimo.
Zijn mooie sterke dekjes[vriendin heeft ze ook , maar je moet wel even goed opletten, want niet alle dekjes zijn voor boomloos daar kunnen namelijk geen inlages in.

VERAx

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-12 19:58

Ik heb een probleempje, ik had volgens mij ergens gelezen dat de singel aan beide kanten van het zadel op hetzelfde gaatje moet zitten. Nu zit hij echt te strak als ik dat doe, en als ik hem aan beide kanten 1 gaatje losser doe zit hij weer veel te los en gaat hij schuiven. Kan het echt veel kwaad om ze niet aan beide kanten op hetzelfde gaatje te doen?

_PatriciaH

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-12 20:10

ooo :o goede vraag want ik doe dit nooit.

Safiera

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-12 20:18

Heel goede vraag: ik heb er nog nooit van gehoord en doe het ook niet.

Weet wel dat singels met maar één kant elastiek niet goed zijn voor de drukverdeling en dat je aan beiden kanten moet singelen. Dus niet rechts vast laten zitten bij het afzadelen en vervolgens alleen links trekken bij opzadelen.

Set_Elkol

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-12 20:18

volgens mij als het 1 gaatje verschil is of 2 maakt het minder uit als wanneer de singel totaal ongelijk zit :)

Rianne_

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-12 20:21

Vind ik ook een goeie vraag! Nee is dat ook niet goed Safiera? :o Zo doe ik dat nl. wel altijd.. Ik heb 'm rechts altijd op het strakste en aan de andere kant heb ik meestal 2 gaatjes over.

Safiera

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-12 20:34

Dat heb ik altijd zo geleerd tenminste...