Nou. Ik heb een stalgenootje van goud . Ze heeft het hoofdstel meegenomen naar haar 'maker' . Deze heeft het hoofdstel in ere hersteld . Eigenlijk nog beter als dat het was . Ik ben zo ontzettend blij!
paars
Geplaatst: 11-08-13 12:48
WAT FIJN!! LANG LEVE DE ZADELMAKERS
zonder dollen, fijn dat 'ie weer gemaakt is! Wat had hij stuk getrokken eigenlijk (weet ik ook meteen wel euvel "maakbaar" is).
Ooo. typo in mijn bericht, kan het niet meer wijzigen: wel euvel moet zijn welk euvel.....
Romeo2007
Geplaatst: 12-08-13 11:30
Dag allen,
Ik zoek een goed hoofdstel voor mijn paard, sowieso met een lage neusriem. Welk model raden jullie mij aan? Kleur moet bruin zijn. Ik doe geen grondwerk etc.
Psydoxy
Geplaatst: 12-08-13 13:19
Er zit geen lage neusriem op.........
Rochiril
Geplaatst: 12-08-13 13:51
Het zal vast hier in het topic staan, maar ik ben heel eerlijk te lui om al deze pagina's door te worstelen en op google wordt ik er ook niet echt wijs uit .
Is het competition hoofdstel ook te gebruiken als simpele sidepull? Ik zie op google alleen maar foto's dat het gebruikt wordt als een soort kruislings systeem, maar dat zoek ik zeer zeker niet.
Het hoofdstel lijkt me ideaal aangezien ik met en zonder bit rij en soms met een dubbele teugel aan neusriem en bit. Dit is echter alleen mogelijk als de teugel direct aan de neusriem bevestigd kan worden.
Ik gebruik de Miclem competition tobacco (dus zonder ringetje op de neus) als sidepull voor het werken aan de lange teugel vanaf de grond en dat gaat prima; hij verschuift ook niet, ook als ik nog 2 vingers ruimte onder de kinriem heb.
Wat was kapot aan mn hoofdstel. Het leertje waaraan het ringetje zit waar aan je het riempje vast gespt waar het bit aan zit. Het leertje was door midden gescheurd. En ik had niet de illusie dat enig schoenmaker dit kon maken.... Echter mn stalgenootje had mn hoofdstel meegenomen naar haar 'maker'. Gelukkig kon ik dus afgelopen zondag (gister) mn wedstrijd rijden met mn oude vertrouwde Micklem. Nu ik dit akkefietje heb gehad, koop ik nog een Micklem erbij voor reserve. Ook al zal ik binnenkort met stang en trens mogen rijden......
Ik ben gewoon Micklem verslaafd....
Romeo2007
Geplaatst: 14-08-13 15:00
ik heb een multi gekocht bij Agradi, nu met stickerkorting was deze maar 140 euro
Jaaaaaaaaaaaaahhhhhhhhhhhhh echt wel! En dat allemaal dankzij mede bokster Roelke!!!
Phrono
Geplaatst: 15-08-13 22:53
Super dat je er zo blij mee bent. Is 'ie er al?
Jammer dat 'ie weg is nu, maar voor het plaatje (ik heb een endurance/western zadel) is een bijpassend hoofdstel gewoon mooier... Ik heb inmiddels een erg gaaf bijpassend halsterhoofdstel gevonden.
Nee het pakketje is nog niet aangekomen, maar misschien ligt deze nog in de kaasboerderij waarna het daarna richting paardenstal zal worden gebonjourd. Mijn stalgenootje had ook interesse naar het hoofdstel, dus ik heb direct aangeboden om eerst de mijne uit te proberen, alvorens een zelf aan te schaffen. Echt heerlijk idee om er twee te hebben. Ik zal je even een seintje geven als het aangekomen is. Alvast bedankt voor de moeite Roelke.
Sorry dat ik zo binnen kom vallen maar heb alles doorgelezen en ga van de week een rambo micklem multi bridle aanschaffen . Nu was mijn vraag kan je de frontriem veranderen en heeft iemand ervaring met het hoofdstel om een iets breder paardenhoofd heb namelijk een ijslander/fjord en ben benieuwd of dat gaat passen.
Frontriem kan je veranderen. Ik geloof dat er hier ook mede bokkers zijn die speciaal een veel mooiere frontriem hebben laten maken om op hun Micklem te zetten.
Ik heb de mijne er helemaal afgehaald. Hij was namelijk iets te strak en zo kan ik het kopstuk nog verder naar achteren leggen waardoor de jukbeenderen nog beter vrij komen te liggen.