Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Igniss schreef:Wellicht weten jullie dat hier. Is er een beetje markt voor de stubben equisoft singel?
Mijn paard is er echt uitgegroeid maar ga geen nieuwe kopen voordat ik de oude verkocht hebhet is de bruine variant met leervoering in 55 of 65. Dat moet ik nakijken.
Undefined schreef:Igniss schreef:Wellicht weten jullie dat hier. Is er een beetje markt voor de stubben equisoft singel?
Mijn paard is er echt uitgegroeid maar ga geen nieuwe kopen voordat ik de oude verkocht hebhet is de bruine variant met leervoering in 55 of 65. Dat moet ik nakijken.
Ik denk het wel! Ik hou het regelmatig in de gaten op marktplaats maar ze zijn altijd te kort voor mij helaas.
rien10 schreef:Even een algemene vraag: ik zie dat veel van jullie aanraden om een dressuursingel zo lang te nemen, dat de stoten niet "bloot" op het paard liggen. Heb ik dat goed, raden jullie dat aan?
Sintara schreef:In alle gevallen wordt het zadel ver naar voren getrokken. Ik denk heel eerlijk gezegd dat je een zadelpasser nodig hebt. De crescent ligt het mooiste zo op het oog bij het passen
Petra_O schreef:Ik lees hier al een tijdje mee, en nu wil ik toch vragen of jullie mee willen kijken naar mijn singel. Het valt me op dat ik meer druk heb op de voorste singelstoot dan de achterste. Pony was vandaag ook een beetje geïrriteerd op de singel en wilde niet graag voorwaarts gaan. Aangezien ik nog bezig ben met inrijden en ze alles onwijs moeilijk vindt, wil ik niet dat haar singel haar in de weg zit. Ik heb al even zitten appen met mijn zadelmaker, en wij denken aan een maansingel. Wat vinden jullie ervan?
[ [url=m/cpgqoq.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/ofBHWm.jpg]Afbeelding[/url] ]
Het zadel wil nu ook wat naar voren, de zadelmaker komt over een week of vier weer.
Pallatin schreef:@ Duhelo, ik denk eerlijk gezegd echt dat je zadel naar voren schuift met rijden. Heb je dit zadel nieuw gekocht? Want dan is het helemaal niet gek dat de zadelmaker alweer voor de eerste check zou moeten komen (de mijne kwam voor de eerste check met t nieuwe zadel met x zoveel rij-uren)
De foto voor het rijden met mattes singel en rood dekje ligt alles op het oog prima imo, maar na het rijden met die foto dat de teugel over t zadel zie je dat het zadel een stukje naar voren is geschoven. Daar ligt je zadel op de schouder. Als je moeilijk vindt om t zadel op de juiste plek te leggen kan je ook voelen. Volg de schouder schuin omhoog en dan naar achter richting schoft. Als je naast je paard loopt in stap voel je tot waar het uiteinde van dat bot beweegt. Ik houd 2 vingers erachter aan.
Zo kan je ook checken of je zadel schuift of dat t maar lijkt. Wel moet je paard dan voor en na goed vierkant staan