Anatomische hoofdstellen deel 2

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Bambino

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-20 11:03

Vanillia

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-20 12:08

HorseTimeXL schreef:
Hoi allen,

Ik had een vraag. Welke hoofdstellen hebben o.a. Een gesplitst stuk bij de oren? Ik weet de Busse Feeling. Bij Hooks hadden ze ook een soortgelijke alleen die is helaas niet meer te verkrijgen. Zijn er ook nog andere opties. Heb nu een hoofdstel van BR maar heb het idee dat het kopstuk niet fijn bij hem zit. Alvast bedankt!

De Harry's Horse Atlas heeft dat ook :)
https://www.ej.nl/paard/hoofdstellen-bi ... orId=10041

Voor zwart met goudkleurige gespen zou ik idd ook de Hooks Fairfield Chester aanraden :j

boemel

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-20 12:17

HorseTimeXL schreef:
Hoi allen,

Ik had een vraag. Welke hoofdstellen hebben o.a. Een gesplitst stuk bij de oren? Ik weet de Busse Feeling. Bij Hooks hadden ze ook een soortgelijke alleen die is helaas niet meer te verkrijgen. Zijn er ook nog andere opties. Heb nu een hoofdstel van BR maar heb het idee dat het kopstuk niet fijn bij hem zit. Alvast bedankt!

Waldhausen Sensation S-line.
En volgens mij heeft Kramer er 1

DiscoDipp

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-20 13:08

mavantos schreef:
DiscoDipp schreef:
Ik heb inmiddels ook een passend hoofdstel gevonden! Met eenhalf anatomisch kopstuk van LJ leather :D
De frontriem is van Premiera, moet nog een beetje vormen, maar wel boterzacht! _/-\o_

[ [url=m/iYSY4C.jpg]Afbeelding[/url] ]

Een lage neusriem moet absoluut niet te laag, wat heel veel wel doen. 4 vingers boven de rand van de neus, dus zo slecht zit deze niet. Op het moment dat je de teugels aanneemt zal je geen last meer hebben van de neusriem.

Ik wilde dit al niet zeggen :x

Ponybeest is pas 3 en overal op de fotos van die anatomische hoofdstellen zie je tot waar het neusbot loopt, en ik wil de neusriem dus echt niet op de laatste cm hebben liggen.

Heb niet meer gereden, maar denk als ik hem 1 lager doe, dat hij echt té laag zit. Maar das even proberen.

Anoniem

Re: Anatomische hoofdstellen deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-20 13:30

Maar zo op het bit irriteert ook enorm. Dan past wellicht de vorm van de neusriem niet goed erbij.

Iriscope

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-20 14:07

Ben ik met Yvank eens, je wil juist dat een jong paard vertrouwen in het bit krijgt, met die neusriem erover werkt juist averechts dan.

christel0908

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-20 20:31

Afbeelding

Afbeelding

Waldhausen Sensation S-line besteld op black friday.
Hoofdstel en dan vooral de neusriem is nog erg stug.
Hoofdstel valt vrij groot, dit is maat Cob op een grote D pony die normaal altijd Cob heeft.
(Ik had per ongeluk voor foto de neusriem over het bitriempje, daarom zit het bit zo gek)

Capriootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-20 20:37

Bit zit heel apart ja, of is beetje te klein. Hoofdstel ziet er mooi passend uit!

DiscoDipp

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-20 20:41

Iriscope schreef:
Ben ik met Yvank eens, je wil juist dat een jong paard vertrouwen in het bit krijgt, met die neusriem erover werkt juist averechts dan.

Zo snel ik haar op contact pak zit de neusriem er niet meer op, en ik heb hem sowieso heel los. Ik heb extra hiervoor gekozen omdat ze met een sperriem heel erg blokkeert, en ik merk dat ze dat nu helemaal niet meer doet, buiten omdat dat het contact nog niet constant is maarja ze is pas onder het zadel.

Ik ga voor nu even aankijken hoe ze hiermee loopt, mocht ik zien dat iets irriteert of niet lekker zit dan pas ik het aan, en mocht het dan niet goed zijn dan komt er gewoon weer een nieuw hoofdstel. :)

Hier kun je trouwens zien dat hij al best wel laag zit.

Afbeelding

Bambino

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-20 20:54

Vanillia schreef:
HorseTimeXL schreef:
Hoi allen,

Voor zwart met goudkleurige gespen zou ik idd ook de Hooks Fairfield Chester aanraden :j

Weet je toevallig nog meer met goudkleurige gespen? Of enkel die van Hööks?

christel0908

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-20 21:33

Capriootje schreef:
Bit zit heel apart ja, of is beetje te klein. Hoofdstel ziet er mooi passend uit!

Ja bit is ook te klein, is een testbit ik heb een maatje groter besteld

Vanillia

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-20 21:42

Nee helaas Bambino, ik weet die van Hooks omdat ik die zelf heb :)

HorseTimeXL

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-20 21:42

Vanillia schreef:
HorseTimeXL schreef:
Hoi allen,

O bedankt. Die van Harry's horse kende ik nog niet. Ik vind die Sensation ook wel heel mooi.

Woody2015

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-20 21:56

Mss hebben jullie wat tip?

Ik ben opzoek naar een anatomisch hoofdstel met een lage neusriem, of iig de werking ervan. Hebben nu een micklem maar wil graag over op de lage neusriem dit vind paard lief fijner.

Ik heb zelf een hoofdstel van Anky gezien met een comfort stuk bij de oren, 2 delen ongeveer, iemand ervaring hiermee?

Welke zijn nog meer aan te raden?

V_Naomi

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-20 18:36

Gister de Passier Marcus Ehning II in cognac kleur aangeschaft, wat een prachtig hoofdstel <3 <3 paardlief was helaas niet zo fotogeniek vandaag _O- in het echt staat hij er echt super goed mee, past overal mooi aan en hij loopt er erg fijn mee :j

Afbeelding

Afbeelding

Luna02

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-20 10:03

V_Naomi schreef:
Gister de Passier Marcus Ehning II in cognac kleur aangeschaft, wat een prachtig hoofdstel <3 <3 paardlief was helaas niet zo fotogeniek vandaag _O- in het echt staat hij er echt super goed mee, past overal mooi aan en hij loopt er erg fijn mee :j

[ [url=m/qzLI1K.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/JOUGyE.jpg]Afbeelding[/url] ]

Wauw die kleur staat je paard echt prachtig!

Fabienne_Z

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-20 16:29

Ik ben een Micklem aan het testen maar kom er niet echt lekker uit hoe het precies moet zitten qua hoogte. Op de 1e foto zit het hoofdstel 1 gat lager dan op de 2e. Wat vinden jullie?

Afbeelding

Afbeelding

Woody2015

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-20 19:04

Voor degene die het leuk vind ik ben voor de Anky comfort dropped noseband gegaan. Zocht een anatomisch hoofdstel met een lage neusriem en deze sprak mij het meeste aan, ook omdat ik dus kan variëren met de hoogte van de neusband en de andere riempjes. Kwaliteit vind ik echt mooi, ze zijn prijzig maar dat waren mijn micklem s ook en daarvan vind ik de leer kwaliteit echt zo lala, zowel van de deluxe als de competition.

Vandaag alleen even snel gepast, morgen uitproberen :-)

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Woody2015

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-20 19:06

Fabienne_Z schreef:
Ik ben een Micklem aan het testen maar kom er niet echt lekker uit hoe het precies moet zitten qua hoogte. Op de 1e foto zit het hoofdstel 1 gat lager dan op de 2e. Wat vinden jullie?

[ Afbeelding ]

[ Afbeelding ]

Ik vind persoonlijk het hoofdstel op de eerste foto beter zitten. Maar is altijd wat lastig zo te zien, ieder paard vind ook wat anders fijn.

Woody2015

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-20 19:07

V_Naomi schreef:

[ [url=m/qzLI1K.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/JOUGyE.jpg]Afbeelding[/url] ]

Heel mooi ook de kleur is mega op je paard!

Kelszz_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-20 17:18

Afbeelding
Afbeelding

Zouden jullie mee willen denken? Het paard van een vriendin van mij heeft mega schuurplekken van het hoofdstel achter de oren.

Een normaal kopstuk wil niet. Een schockemohle Equites beta wil niet en ik anatomische met oor uit sparend wil niet. Ze weet nu echt niet meer wat de oplossing is.

Jullie wellicht een idee?

MarjanB

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-20 17:28

Halster overdag op op de wei? Want dat kan ook schuurplekken geven.

pluisje88

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-20 17:37

Lijkt me sterk dat dat ontstaan is door een uurtje rijden per dag. Heeft ie overdag of snachts een halster om? Zo ja nylon waarschijnlijk? Fleece of bont kan ook kale plekken geven door verstikking.

Ik heb de mijne een goedkoop leren halster om overdag. Juist een hele goedkope omdat die lichter en dunner zijn. Bij een ander materiaal heeft de mijne meteen witte haren en wondjes.

Kelszz_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-20 18:36

Helaas draagt ze geen halster in de wei / op stal en ook geen hals deken die er tegen komt.

Het halster is alleen om van en naar de wei brengen en poetsen is ook al los.

Het ontstaat als de wintervacht komt

Woody2015

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-20 18:38

Geen allergie voor een bepaald iets? Kan van alles zijn.

Als je er een bontje onder doet ofzo word het dan niet beter?