[Info] Alle vragen/ervaringen rondom boomloze zadels deel 5

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Kwetal

Re: [Info] Alle vragen/ervaringen rondom boomloze zadels deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-19 21:02

Is niet allemaal Ghost, maar de bovenste 2 zijn wel de BBP van de Buttera...ze heeft er net weer 6 besteld....... :o

Samantha89

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-19 21:33

Ik stel nog een keer hier de vraag, omdat steeds ieder zadel wat ik graag wil hebben voor mijn neus wordt weggekaapt |( , iemand hier een ghost in de maat piccolo die je wilt verkopen? Liefst een quilty of quevis. Dan ontvang ik heel graag!een pbtje :D

Art_Ificious

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-19 21:53

Samantha89 schreef:
Ik stel nog een keer hier de vraag, omdat steeds ieder zadel wat ik graag wil hebben voor mijn neus wordt weggekaapt |( , iemand hier een ghost in de maat piccolo die je wilt verkopen? Liefst een quilty of quevis. Dan ontvang ik heel graag!een pbtje :D

Hier deze? Ben zelf ook aant rondkijken :) maar ik vind in mijn eigen omgeving enorm weinig. Dus denk vanaf januari of februari eens zadelpasconsult te laten komen. Dan kan ik rustig wat doorsparen. ;)

https://www.facebook.com/groups/7810997 ... /?sfnsn=mo

Samantha89

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-19 22:16

Art_Ificious schreef:
Samantha89 schreef:

Hier deze? Ben zelf ook aant rondkijken :) maar ik vind in mijn eigen omgeving enorm weinig. Dus denk vanaf januari of februari eens zadelpasconsult te laten komen. Dan kan ik rustig wat doorsparen. ;)

https://www.facebook.com/groups/7810997 ... /?sfnsn=mo

Helaas is die mij dus ook ontglipt :( althans als de verkoop alsnog niet doorgaat wordt ik op de hoogte gesteld. Maar ik ben echt hard zoekende omdat ik zo snel mogelijk een zadel moet hebben voor mijn bijrijdertje, maar ik helaas niet het budget heb om een hele nieuwe aan te schaffen.

Art_Ificious

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-19 22:21

Ah ok jammer dat die ook al gereserveerd is dan.

Standaard maat is wel meer 2dehands te vinden dan de piccolo heb ik al ondervonden.

Tianbelli

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-19 22:24

Wat heb je chance dat er net eentje op facebook kwam, net nadat je een oproepje had gezet :p

Samantha89

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-19 22:25

Tianbelli schreef:
Wat heb je chance dat er net eentje op facebook kwam, net nadat je een oproepje had gezet :p

Ja! Gelijk een bericht gestuurd!

Kwetal

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-19 12:06

Samantha89 schreef:

er is een wezenlijk verschil tussen die 2 modellen.... De wrongen zitten anders en dat kan schelen qua rijcomfort, dus probeer eens uit te vinden wat er het beste past, dan kan je daar gericht naar zoeken. Ik heb geen idee wat je budget is, maar wellicht heeft iemand een gebruikt testzadel dat-ie in wil ruilen voor een nieuw model?

En hoe klein is dat "bijrijdertje"?

Art_Ificious

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-19 12:13

Ik heb de quilty standaardmaat gehad en wil eigenlijk nog wel eenzelfde terug maar dan de piccolo. Helaas voorlopig het budget niet voor een geheel nieuw zadel (mijn huidige zadel past niet en krijg ik helaas niet verkocht). Daarom wacht ik ook op januari/februari.
Hoewel ik de westernmodellen van Ghost ook prachtig vind :P

Samantha89

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-19 19:06

Kwetal schreef:
Samantha89 schreef:

er is een wezenlijk verschil tussen die 2 modellen.... De wrongen zitten anders en dat kan schelen qua rijcomfort, dus probeer eens uit te vinden wat er het beste past, dan kan je daar gericht naar zoeken. Ik heb geen idee wat je budget is, maar wellicht heeft iemand een gebruikt testzadel dat-ie in wil ruilen voor een nieuw model?

En hoe klein is dat "bijrijdertje"?

Budget is momenteel rond de 400 euro.
Wat er het beste past weet ik niet qua wrongen.
Bijrijdertje rijdt 3 jaar op de manege, heeft afgelopen zondag even zonder zadel gereden, maar dat vondt ze toch iets te lastig, dus vandaar de wrongen. Bijrijdertje is 9 en vrij tenger, maar ik heb een vermoeden dat ze al te groot is voor een barefoot kids zadel, of er binnen no time uit is. En ik wil echt wel wat uitgeven, maar niet aan iets waar ze heel snel uit is.
Maar ik heb er 1 gevonden! Een zwarte quilty, die ga ik morgen ophalen. Alleen de ghost pad die ze erbij verkopen beschrijven ze als een maat full, dus heb gevraagd of dat dat wel de juiste pad is voor onder de quilty piccolo.

Kwetal

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-19 19:21

Samantha89 schreef:
Bijrijdertje rijdt 3 jaar op de manege, heeft afgelopen zondag even zonder zadel gereden, maar dat vondt ze toch iets te lastig, dus vandaar de wrongen. Bijrijdertje is 9 en vrij tenger, maar ik heb een vermoeden dat ze al te groot is voor een barefoot kids zadel, of er binnen no time uit is. En ik wil echt wel wat uitgeven, maar niet aan iets waar ze heel snel uit is.
Maar ik heb er 1 gevonden! Een zwarte quilty, die ga ik morgen ophalen. Alleen de ghost pad die ze erbij verkopen beschrijven ze als een maat full, dus heb gevraagd of dat dat wel de juiste pad is voor onder de quilty piccolo.

Top!

Wat betreft de pad... die steekt dan een stukje verder onder het zadel vandaan, is geen drama

Samantha89

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-19 19:25

Kwetal schreef:
Samantha89 schreef:

Top!

Wat betreft de pad... die steekt dan een stukje verder onder het zadel vandaan, is geen drama

Oké gelukkig!

Art_Ificious

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-19 21:23

Super. Met de quilty ga je (en je bijrijdertje) echt plezier hebben. :j

Ik rij voorlopig mijn pony niet veel. Maar als ik rij is het voorlopig zadelloos of met een barebackpad (FRA Marcus) tot ik genoeg gespaard heb voor een zadel wat me echt aanstaat. Heb wel een mooi aanbod gehad via pb maar momenteel het budget helaas niet. Moet namelijk ook wat achter de hand houden voor als er iets met de paarden zou gebeuten.

Heb eigenlijk besloten weer boomloos te gaan omdat ik bij Limo zag dat een aangemeten boomzadel ook niet altijd even stabiel blijft liggen (zadel schoof alsnog de ribben op ook met goed aansingelen) en weer snel minder goed past bv als paard afgevallen is of bijgekomen is op korte tijd. En zeer moeilijk het zadel weer te verkopen terwijl boomloos zadels beter gaan tweedehands.

Voor mijn nieuwe pony die rond en nog korter is dan Limo dus liever een boomloos zadel.

Samantha89

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-19 22:12

Art_Ificious schreef:
Super. Met de quilty ga je (en je bijrijdertje) echt plezier hebben.

Ja dat denk ik ook! Heb ook nog een aanbod van een quevis gehad. Vindt ik ook echt een super mooi zadel! Er staat bij dat het een piccolo is, maar naar mijn idee lijkt het zadel langer.
Afbeelding
Wat denken jullie?
Mocht de quilty toch niks worden heb ik deze nog.

J0anieke

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-19 23:36

Kussens zitten een stuk naar achter. Zo te zien ook hele oude (dunne) kussens?

Samantha89

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-19 23:57

Of dat ze oud zijn weet ik niet. Ondanks dat de kussens te ver naar achter liggen lijkt het alsof de afstand tussen achter en voor groter is dan bijvoorbeeld deze quevis
Afbeelding

Kwetal

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-19 12:43

Samantha - die eerste lijkt me inderdaad oud. Van de 2e kan je vragen of ze je het nummer geven dat op het flapje staat, bij de beugelriem-ringen - wij kunnen dan achterhalen van welke datum hij is (is het bestelnummer)

Samantha89

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-19 14:57

Bedankt! Maar heb net de quilty opgehaald :D zeer net zadel, kussens voelde ook nog goed, pad is ook zeer netjes en de inlages voelde ook nog super! Afbeelding

Kwetal

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-19 15:04

Mooi - veel plezier er mee!

Samantha89

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-19 15:59

Dankje! :D

Samantha89

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-19 16:51

Misschien een stomme vraag, maar de gespen van de beugelriemen van ghost, die horen toch beneden bij de beugels te zitten? :+

Kwetal

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-19 20:15

Samantha89 schreef:
Misschien een stomme vraag, maar de gespen van de beugelriemen van ghost, die horen toch beneden bij de beugels te zitten? :+

Het liefst wel - scheelt beschadigingen aan de binnenkant van het zweetblad, en het is platter onder je been

Samantha89

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-19 21:22

Dankje! Had ik ze toch goed gedaan.
Hierbij zadel en pony hahaha
Afbeelding
Afbeelding
Wat vinden jullie? Ik vind het al met al meevallen en eigenlijk hartstikke goed liggen! Had het zadel veel groter verwacht op pony.

Mayflower_

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-19 22:01

Kwetal

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-19 11:44

Samantha89 schreef:
Dankje! Had ik ze toch goed gedaan.
Hierbij zadel en pony hahaha
[ [url=m/gKmxRd.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/K96CkO.jpg]Afbeelding[/url] ]
Wat vinden jullie? Ik vind het al met al meevallen en eigenlijk hartstikke goed liggen! Had het zadel veel groter verwacht op pony.

Het kan net..... moet niet veel groter.
Veel plezier er mee