[Info] Alle vragen/ervaringen rondom boomloze zadels

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

pmarena

Re: [HK] Voor- en nadelen boomloos zadel deel 3!

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-15 21:01

Ik had bij de Torsion wel last van het ophouden van de zitting vlak voor de cantle, de Barefoot was daar de oplossing voor met dat smalle flapje +:)+

Heb nooit iemand er over horen "klagen" hoor, alleen het staat gewoon mooier, die brede flap :P

De cantle is ook anders van vorm geworden, wat ronder en hoger rond je billen en dat vind ik wèl veel fijner aan de nieuwere Cheyennes met brede flap :j

Forny

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-15 21:11

Dankjewel pmarena!

Kwetal

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-15 22:10

Ik! Ik! :+ Ik heb een keer op een Barefoot gezeten met dat flapje - ik zat er niet op, maar volde het wel tegen mijn stuitje duwen. had dementeren helemaal geen last van de Torsion, waar de zitting voor de cantle ophield. Dus smaken verschillen weer eens :Y)

Roosyes

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-15 22:20

Iets met auto correctie?

Nu een dikke 3 weken aan het wachten op de ghost, ben zo benieuwd!

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-15 22:54

hihi, denk het ook, maar hij is leuk :D

Kwetal

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-15 23:00

:') _O- B-)

Oh wat erg - dementeren :oo "daarentegen" had het moeten zijn. Maar linksom of rechtsom, ik voelde dat kleine Barefoot-flapje, maar niet dat randje van de Torsion :D Dus iedereen heeft een ander voelertje in zijn bips :))

Geen idee Roosyes - er zijn er veel besteld, dus het duurt wat langer - wie bruin glad leer heeft besteld moet sowieso even wachten, dat komt van de week pas weer bij de fabrikant aan. Er is wel een lading onderweg. :)

Roosyes

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-15 23:10

Zit een klein beetje in spanning, omdat ik het zadel graag mee neem op vakantie! Zwart vetleer is mijne ;).

Buitenzinnig

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-15 23:40

Ik kijk morgen even voor je!

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-15 07:53

Nouja als je het zo bekijkt, dan voelde ik het Barefoot-flapje ook (net als de cantle zelf, dat zit nu eenmaal als een zitje achter / rond je billen)....en vond dat juist een beter gevoel dan in die geul tussen zitting en cantle van de Torsion te vallen :P

Maar per Torsion is het sowieso verschillend, je ziet er waarbij de zitting mooi aansluit op de cantle en dan is het natuurlijk geen probleem, maar je ziet er ook die gewoon een vingerbreedte voor de cantle ophouden... en daarvan had ik er dus 2x een -O-

Zie hier bvb het eerste plaatje, zo'n randje gevolgd door een geul...en die 2e is gewoon mooi glad :)
http://www.skyriding.be/producten/torsion%C2%AE

paddraigh

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-15 07:55

gefeliciteerd pmarena!

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-15 08:04

Senks, ik zie zelf net ook een cadeautje achter mijn naam staan en besef dat ik jarig ben :')

Kwetal

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-15 08:17

Ik ken het gevoel pmarena - ik was mijn hele leven jarig op een dag die nu geen feestdag meer is en dan ben je de weg kwijt :+ Dus van harte gefeliciteerd en maak r wat van!!

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-15 09:06

Gefeliciteer :)

En als jebzeker weten geen last van flapjes wil... gewoon een flaploos zadel uitzoeken :+
ik heb een flaploze torsion :) (island heeft geen cantle, dus ook geen flapje)

MilouNigel

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-15 09:14

Gefeliciteerd pmarena!

Ik ben inmiddels ook verkocht. Ik heb een Ghost Firenze in bestelling in bruin vetleer.
2 weken geleden een testzadel thuis gehad en paardlief reageerde hier zo goed op dat de keuze al snel gemaakt was.
Het was voor mij echt een :wow: gevoel. Ik kon opeens weer langer dan een half uur in het zadel zitten zonder dat ik het gevoel had dat mijn bekken uit elkaar scheurden. Zelfs de dag erna alweer gereden! Dat kon ik anders echt niet, dan had ik 1 of 2 dagen gewoon moeite met lopen :+.

Nu alleen nog op zoek naar een bijpassende pad. De Ghostpad was ik niet zo fan van. Nigel had na 2 dagen de ribbels nog op zijn rug :=. Ik dacht eerst voor een Kifrapad te gaan maar die Grandeurs zijn er ook goed uit zeg! Dat wordt nog even nadenken.

Mizora

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-15 09:29

Ik zit te dubben over de Ghost Florac. Nu alles rond het paard positief uit lijkt te gaan pakken, is de kans groot dat ik hem binnenkort weer in training neem en dat ik zijn polderprobleem ga tackelen. Hoewel ik een hoop uitzit, vind ik beugels dan toch wel fijn (ik rij nu met een RoP-bbp). Een testzadel is lastig, doordat ik een uiterst onregelmatig rijdende ruiter ben (o.a. afhankelijk van of de longeerplek droog genoeg is om hem rond te slingeren, anders stap ik er op het moment even niet op) en geen bak ter beschikking nog.

En ga ik dan voor de gewone Florac of ga ik een Florac met verlengde zweetbladen bestellen? Het voordeel van de gewone is dat die waarschijnlijk wel ergens op voorraad is en ik dus snel kan beginnen met rijden, de verlengde zweetbladen hebben juist weer als voordeel dat ik er wedstrijden mee mag rijden en het meer zadel is op mijn paard. Maar je kan de verlengde Florac ook naderhand erbij bestellen (en dan van ander materiaal dan de gewone bijvoorbeeld).

Het zadel wordt zwart, maar of het leer, vetleer of nubuck wordt, is ook nog een vraag. Zijn er hier dealers die een zwarte Florac op voorraad hebben?

Buitenzinnig

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-15 09:43

Milou, leuk hoor! Mocht je nog vragen hebben over de Grandeur pads, dan kun je mij uiteraard berichten, ik lever ze ook.

Nee, er zijn geen dealers die een Florac op voorraad hebben, ik heb alleen een test model.
Ik zou wel aanraden om te testen, ondanks dat er veel positieve berichten zijn kan het zomaar zijn dat het zadel niet voor jullie geschikt is.

Nubuck is stroever dan vetleer. Vetleer is voor sommigen iets makkelijker in onderhoud.

Helene83

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-15 09:57

Gefeliciteerd pmarena!
Die pads van grandeur staan erg mooi onder de ghost! Vind de ghost zonder zweetbladen erg mooi trouwens, vooral in vetleer! Maar ik ben nog super blij met mijn cheyenne.. en denk dat een ghost zonder zweetbladen helemaal zo dinkytoy-achtig gaat worden op mijn trekpaard.. :')

Roosyes

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-15 10:03

Buitenzinnig schreef:
Ik kijk morgen even voor je!

Bedankt!!

Pippaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-15 10:05

Ik heb precies hetzelfde Helenalena :j alleen is mijn paard nog niet eens zo gigantisch als die van jou :')

Gisteren voor het eerst met mijn Cherokee op het strand gereden. Het was een heerlijke rit :D dat er nog maar vele mogen volgen.

Mizora

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-15 10:06

Dat is voor mij ook één van de redenen voor een verlengde Florac. De Cheyenne was tenminste een echt zadel op zijn rug. De 18" stubben siegfried oogde al klein.

Helene83

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-15 10:15

Ik zit ook te twijfelen of ik niet beter een maat 2 had kunnen nemen. Maat 1 is precies goed voor mijn kont, maar qua verhouding met het paard had een 2 misschien beter geweest. Ach.. eerst dit zadel maar eens "op" rijden.. Heb nu wel meer dan genoeg ruimte voor de zadeltassen van bf achter mijn zadel. :=

Edit: Grappig eigenlijk, hoor hier meestal verhalen van paarden met een korte rug. Dus er zijn "gelukkig" nog meer mensen met een tank waarbij het zadel klein lijkt. _/-\o_

Mizora

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-15 10:20

Ja, dat viel mij ook al op. Hoewel mijn paard en een tank is, en een relatief korte rug heeft (maar lange lendenen). Dus ik moet op zoek naar een niet te groot zadel, dat wel echt zadel is.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-15 11:51

Gefeliciteerd Pmarena!

Iemand ervaringen met nieuwe pommels in oude zadels (Barefoot)?
Meeste zadels tweedehands hebben de M pommel nog, ik moet L hebben maar of die nieuwe pommels lekker liggen in de oudere zadels??
Zag op de barefoot site dat ze soms niet passen?

Pippaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-15 12:01

Ik heb gisteren nog een witte (een slagje ouder dus) XXL pommel in een VPSloze London gedaan en dat ging prima :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-15 12:17

Ja maar de nieuwe zijn kennelijk dan anders ofzo??
Dus nieuwe(kleurtjes)pommels, in oudere zadels...