Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Citaat:Daar héb je de onbegripsverwarring al![]()
![]()
![]()
Gaat dit na ´drukverdeling´ en ´diepe zit´ het volgende vermoordde begrip worden?
Westernmoment zijn ook recht.
De panelen van de boom zijn meer of minder vlak. Meer ´rock´= minder vlak.
Jullie halen recht en vlak door elkaar
moos2 schreef:Er staat een gomez te koop op marktnet. Nu lijkt me dat wel een mooi zadeltje maar geen idee wat ik dan zou kopen en ken het merk gomez ook niet.
moos2 schreef:HC: "onbegripsverwarring", dat is voor mij een onbekende term?? Een semantische discussie bedoel je? Leg dan ook uit wat je bedoelt en welk begrip je zou willen redden.
De boom zal toch de juiste pasvorm moeten hebben voor de rug van het paard anders krijg je toch zeker drukpunten. Een rond gevormde boom om een rug die recht is gaat dan zeker toch schommelen (rocken). En een recht gevormde boom zal op een holle rug drukpunten aan voor- en achterkant veroorzaken. Het is toch het frame wat moet kloppen. Vaak is dat niet zo omdat het meeste confectie is met name de bomen. En dan die bomen die je kunt verstellen is toch ook vreemd?? Want dat is alleen aan de voorkant en de achterkant gaat niet mee. Dan gaat er toch ook iets uit z'n verband?? Dat heb ik ook nooit gesnapt. Ik zou me er liever niet mee bezig houden want het is zeker niet mijn hobby maar ik heb geen keus!! Dus een antwoord op mijn vraag stel ik zeker op prijs.
Citaat:Begin eens met het begin van dit topic.
Lees ook het kopje ´zadels´ op mijn site.
Citaat:Je noemde eerder een springzadel, maar als jij vooral klassieke dressuur of lekker recreatieve buitenritten wilt rijden dan lijkt me dat niet echt 't geschikte zadel voor wat jij wilt.
moos2 schreef:Ruga: dat zijn zadels/merken waar ik totaal niet bekend mee ben en wil deze wel graag uitproberen. Maar, zijn deze gemaakt op een ander type boom als de engelse?