Anatomische hoofdstellen deel 2

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

DiscoDipp

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-20 19:00

Ik heb inmiddels ook een passend hoofdstel gevonden! Met eenhalf anatomisch kopstuk van LJ leather :D
De frontriem is van Premiera, moet nog een beetje vormen, maar wel boterzacht! _/-\o_

Afbeelding

Fudge

Re: Anatomische hoofdstellen deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-20 19:57

Ik zou je neusriem 1 of misschien zelfs 2 gaatjes laten zakken.

Iriscope

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-20 19:59

Mee eens, zo op het bit zitten irriteert alleen maar. Hij moet er echt onder vallen, waar je sperriem zou zitten.

DiscoDipp

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-20 20:06

Zal er de volgende keer even naar kijken. Had hem nu voor t eerst om.

Ze moet ook n beetje geforceerd lachen van t bit, maar als ik deze lager hang dan gaat ze helemaal raar doen. Maar ik zal eens kijken hoe hij zit als ik hem iets lager doe

MarjanB

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-20 21:06

DiscoDipp schreef:
Zal er de volgende keer even naar kijken. Had hem nu voor t eerst om.

Ze moet ook n beetje geforceerd lachen van t bit, maar als ik deze lager hang dan gaat ze helemaal raar doen. Maar ik zal eens kijken hoe hij zit als ik hem iets lager doe

Vooral je neusriem moet lager, bit is zo lastig te zien :)

billy3105
Ik hou van poffertjes!

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-20 21:34

ninne1 schreef:
billy3105 schreef:
[ [url=m/iVzbDs.jpg]Afbeelding[/url] ]

De mijne is net binnen met gespleten kopstuk. Vanavond maar proberen. Kwaliteit staat hier duidelijk gelijk aan prijs :') niet het beste leer, maar zeker niet slecht!
https://www.kifrahorse.nl/Anatomisch-Ho ... wn-Crystal

Ik had deze ook besteld, maar direct retour gedaan. Vind het een prachtig hoofdstel, maar ik kreeg de haaksluitingen van het kopstuk niet eens versteld. Zeker 10 min bezig geweest om het iets breder te maken, maar kreeg het aan 1 kant niet voor elkaar. Dus weer ingepakt en retour gedaan. :+

Oh dat viel mee bij mij :')

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Hij lijkt erg mooi te zitten! Hoop snel te rijden. Hoefzweer dus even afwachten -O- bit hang ik dan misschien eentje hoger

pluisje88

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-20 22:51

Jeetje zeg wat een hoop leer.

Daphneeeej

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-20 01:10

Past je paard erg mooi lijkt het zo maar ga wel mee met bovenstaande.. Wat veel riempjes! Als het een fijnn hoofdstel is zou ik zelf de keelriem er denk ik netjes afsnijden. Kaakriem is meer dan voldoende

Zippo_M

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-20 20:08

Ik heb dit hoofdstel van Premier Equine https://www.premierequine.co.uk/Mobile/ ... 2x30820402 in maat cob en full besteld. Helaas valt mijn paard weer eens tussen beide maten in en past ze dus allebei niet. Ik zag dit hoofdstel een aantal keer in het topic voorbij komen dus mocht iemand een hoofdstel van mij willen overnemen laat het mij weten. Anders gaan ze dinsdag retour.

Granoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-20 20:46

Hoe is die qua leer?

Zippo_M

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-20 20:54

Granoek schreef:
Hoe is die qua leer?

Het kopstuk en de bakstukken zijn heel zacht. De neusriem is wat dikker en gevuld, die moet zich daardoor nog vormen.

Granoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-20 21:18

Ik heb nog getwijfeld om die te bestellen in extra full maar uiteindelijk een andere besteld. Ben daar nog op aan het wachten maar goed om te weten dat dat eventueel een back up is :) vind je ze groot vallen of net niet?
Full gaat hier sowieso niet passen hoor maar voor iemand anders misschien ook interessant

Zippo_M

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-20 22:00

Granoek schreef:
Ik heb nog getwijfeld om die te bestellen in extra full maar uiteindelijk een andere besteld. Ben daar nog op aan het wachten maar goed om te weten dat dat eventueel een back up is :) vind je ze groot vallen of net niet?
Full gaat hier sowieso niet passen hoor maar voor iemand anders misschien ook interessant

Naar mijn idee vallen ze normaal. Ik heb de maat cob naast een ander cob hoofdstel van mij gehouden en die 2 waren gelijk qua maat.

billy3105
Ik hou van poffertjes!

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-20 14:01

Daphneeeej schreef:
Past je paard erg mooi lijkt het zo maar ga wel mee met bovenstaande.. Wat veel riempjes! Als het een fijnn hoofdstel is zou ik zelf de keelriem er denk ik netjes afsnijden. Kaakriem is meer dan voldoende

pluisje88 schreef:
Jeetje zeg wat een hoop leer.

Ik stoor mijzelf nu gelukkig niet aan de vele riempje :Y) misschien dat ie er in de toekomst afgaat. Ik zal er ook naar waarschijnlijkheid maar 2x per week mee rijden. Voor de rest loopt hij met biothane tuig in het bos :')

Zonder neusriem dus. Of keel riem :')

Jigglemouse

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-20 21:54

Iemand toevallig ervaring met zowel de Micklem Competition als de Schockemohle Beta? Merk je veel verschil tussen deze hoofdstellen? Mijn paard doet het erg fijn op de Micklem met de vaste bakstukken maar ben nog in twijfel tussen deze en de Schockemohle, laatstgenoemde is wel ietsje mooier. Maar dat komt op plek 2 uiteraard :D

Granoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-20 22:09

Ik heb de micklem en een shockemohle besteld maar die komt blijkbaar pas 15 januari. Niet de beta maar de delta, kan je dan eventueel wel de verschillen zeggen als dat nog nodig is.

pantarhei

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-20 22:12

Ik heb ze beide de Micklem in twee uitvoeringen en de Schockemohle beta. Laatste is mooier qua leer en neusriem beter onderlegt. Ik die onder de Micklem neusriem een badstof kinstukje dat je ook wel onder aansnoer neusriem ziet, dat vindt mijn madam fijner.
Wel nu voor de tweede keer bij de beta de Sperriem stuk. Nylon bandje doorgesleten, hoofdstel wordt paar keer per wek gebruikt. Vorige keer heel snel, heb ik nieuwe voor gekregen.nu denk ik 1,5 jaar later weer en denk dat ik nu maar laat repareren. Echt slecht van zo’n duur hoofdstel
Madam lijkt op beta iets fijner te lopen

Horseloverl

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-20 22:34

SJP schreef:
Iemand toevallig ervaring met zowel de Micklem Competition als de Schockemohle Beta? Merk je veel verschil tussen deze hoofdstellen? Mijn paard doet het erg fijn op de Micklem met de vaste bakstukken maar ben nog in twijfel tussen deze en de Schockemohle, laatstgenoemde is wel ietsje mooier. Maar dat komt op plek 2 uiteraard :D

Ik heb de micklem en krijg morgen de schockemohle dus kan je het morgenavond vertellen haha

mavantos

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-20 08:51

DiscoDipp schreef:
Ik heb inmiddels ook een passend hoofdstel gevonden! Met eenhalf anatomisch kopstuk van LJ leather :D
De frontriem is van Premiera, moet nog een beetje vormen, maar wel boterzacht! _/-\o_

[ [url=m/iYSY4C.jpg]Afbeelding[/url] ]

Een lage neusriem moet absoluut niet te laag, wat heel veel wel doen. 4 vingers boven de rand van de neus, dus zo slecht zit deze niet. Op het moment dat je de teugels aanneemt zal je geen last meer hebben van de neusriem.

XladyX

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-20 09:25

SJP schreef:

Ik heb de Micklem geprobeerd en nu zelf de schockemöhle Alpha (scheelt niet veel met de Bèta) maar paard loopt veel beter met de schockemöhle. Ik denk dat dit vooral komt door de zachtheid en onderlegde van het leer. Ben er erg blij mee in ieder geval!

Jigglemouse

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-20 10:06

Fijn om te horen! Ik vind de Micklem inderdaad qua neusriem best hard, dus mijn voorkeur heeft ook de Schockemohle. Ben benieuwd naar jouw ervaring @Horseloverl!
Hebben jullie ook foto’s van de Schockemohle op paard?

Capriootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-20 10:41

Ik heb misschien nog wel foto’s, heb de bruine gehad maar helaas liep mijn paard niet fijn op de vaste bakstukken. Duurde even voordat ik daar achter kwam. Qua kwaliteit en leer wel echt een heel fijn hoofdstel.

Afbeelding

Bambino

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-20 10:47

Ik ben opzoek naar een anatomisch hoofdstel kleur zwart met goudkleurig/messing sluitingen ipv zilver.

Nu kom ik overal zilver tegen, is iemand al eens een zwarte met messing sluitingen tegengekomen? Liefst met linkje

Capriootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-20 10:48

HorseTimeXL

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-20 10:50

Hoi allen,

Ik had een vraag. Welke hoofdstellen hebben o.a. Een gesplitst stuk bij de oren? Ik weet de Busse Feeling. Bij Hooks hadden ze ook een soortgelijke alleen die is helaas niet meer te verkrijgen. Zijn er ook nog andere opties. Heb nu een hoofdstel van BR maar heb het idee dat het kopstuk niet fijn bij hem zit. Alvast bedankt!