[INFO] Alle vragen/ervaringen rondom boomloze zadels IV

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Debbie00

Re: [Centraal] Alle vragen/ervaringen rondom boomloze zadels IV

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-16 23:20

Is 80 kilo op een FB Arizona maat 2 trouwens goed te doen? Er zitten HD inlages in de standaard pad.

Kwetal

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-16 23:26

Debbie00 schreef:
Is 80 kilo op een FB Arizona maat 2 trouwens goed te doen? Er zitten HD inlages in de standaard pad.

Het gaat er ook om wat voor paard er onder zit ;)

Debbie00

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-16 23:32

Ja klopt. Amerikaanse draver van 155 ongeveer. Ik had eerder al foto's geplaatst van haar met het zadel.

Kwetal

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-16 00:13

Daar past een maat 2 wel op - ik zou zeker de HD inlagen gebruiken :j

Fabster

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-16 06:27

Kwetal schreef:
Fabster schreef:
Maar ik heb net mijn padje met de tasjes erop gekocht |( .

Die sweatflaps gaan m niet doen, denk je?

En hoe weet ik of de kussens slap zijn geworden? En hoe vaak moeten die vervangen worden? Ik rij deze pas sinds januari.

Ik begrijp dat het probleem onder dat flapje zit waar de V samenkomt en dan onderaan de singelstoten?

Komt het onder de pad uit? Is het onderlegd met neopreen? Je kunt er een soort kussentje onder krijgen - maar wellicht werkt dat juist averecht ..... (weer een dikker bobbeltje) Singel je heel strak aan?

Ik hoop dat ik goed begrijp wat je bedoelt, aar volgens mij praten we over hetzelfde. En dat stuk komt precies óp de rand van de pad. Ik ga die sweatflaps wel proberen. En dan niet voor onder dat flapje, maar een stukje verderop op de singelstoten, zodat het niet bij het einde van de pad meteen singelstoot op huid wordt. Klinkt een beetje ingewikkeld dit. Hoop dat je me begrijpt.

En dat strak aansingelen....tja, wat is strak aansingelen? Ik ben erg van het te los aansingelen en dan wil het zadel wel eens schuiven als mijn paard weer eens een sprong opzij maakt bij spoken in de bosjes. Dus ik singel nu wel strakker aan. Maar ik hoef er niet vreselijk aan te sjorren ofzo. Kan m heel makkelijk in de gaatjes krijgen.

Buitenzinnig

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-16 09:10

Fabster schreef:
Maar ik heb net mijn padje met de tasjes erop gekocht |( .

Die sweatflaps gaan m niet doen, denk je?

En hoe weet ik of de kussens slap zijn geworden? En hoe vaak moeten die vervangen worden? Ik rij deze pas sinds januari.

Ja, zeker zullen sweat flaps ook helpen :)
ALs je de inlagen eruit haalt zie je dat best snel.. In principe moet het niet heel vaak hoeven, maar even een keer extra controleren kan geen kwaad

tennan

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-16 10:18

Goldenhaf schreef:
[ [url=m/3hxNNI.jpg]Afbeelding[/url] ]
Wat vinden jullie....

De ghost Firenze op mijn merrie.

Ik moet toch aan het beeld wennen in vergelijking met het dressuurzadel qua ligging en hoogte van het zadel.

Heb je er geen last van dat je zitting te groot is voor je basis? Tenminste, zo lijkt het.

Kwetal

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-16 11:01

Fabster schreef:
Ik hoop dat ik goed begrijp wat je bedoelt, aar volgens mij praten we over hetzelfde. En dat stuk komt precies óp de rand van de pad. Ik ga die sweatflaps wel proberen. En dan niet voor onder dat flapje, maar een stukje verderop op de singelstoten, zodat het niet bij het einde van de pad meteen singelstoot op huid wordt. Klinkt een beetje ingewikkeld dit. Hoop dat je me begrijpt.

En dat strak aansingelen....tja, wat is strak aansingelen? Ik ben erg van het te los aansingelen en dan wil het zadel wel eens schuiven als mijn paard weer eens een sprong opzij maakt bij spoken in de bosjes. Dus ik singel nu wel strakker aan. Maar ik hoef er niet vreselijk aan te sjorren ofzo. Kan m heel makkelijk in de gaatjes krijgen.

Ja, dat sweatflap ding moet ook over de singelstoten, maar soms willen mensen zoiets onder dat "kruispunt" - ik snap wat je bedoelt. Misschien kan je ook eens een langere singel proberen? Hoe hoger hij zit, hoe stabieler het zadel ligt

Otti1977

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-16 11:11

Ik heb na mijn val van zaterdag besloten om m'n barefootsingel te verkopen. Wat voor singel kan ik het beste gebruiken. Ik wil gewoon niet dat m'n zadel gaat schuiven. Daar komen nare ongelukken van..

Fabster

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-16 11:29

Kwetal schreef:
Fabster schreef:

Ja, dat sweatflap ding moet ook over de singelstoten, maar soms willen mensen zoiets onder dat "kruispunt" - ik snap wat je bedoelt. Misschien kan je ook eens een langere singel proberen? Hoe hoger hij zit, hoe stabieler het zadel ligt

Dat is mss ook nog wel een aardige. Ga ik ook eens naar kijken.

Kwetal

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-16 11:36

Otti1977 schreef:
Ik heb na mijn val van zaterdag besloten om m'n barefootsingel te verkopen. Wat voor singel kan ik het beste gebruiken. Ik wil gewoon niet dat m'n zadel gaat schuiven. Daar komen nare ongelukken van..

Westip?

Otti1977

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-16 11:41

Ga eens googlen..
O die is dus zelfde als de FRA singel.. Die heb ik maar daar krijgt die wondjes van..pff kan voorlopig niet rijden maar als ik weer kan wil ik het goed voor elkaar hebben.

Kwetal

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-16 11:48

BuitenZinnig verkoopt ze, maar heeft verder nol komma nul info op haar site staan....

De Westip singel is identiek aa de FRA supersingel - 100% elastisch, maar niet zo elastisch dat jij het makkelijk uit kunt rekken. Ze ademen (dus niet zo zweterig als neopreen), hebben een beetje grip op je paard, sparen de singelstoten, omdat het een beetje rekt als je paard zich uitzet. Meestal hoef je niet meer na te singelen. Ze zijn erg sterk - ik heb er 1 wel 10 jaar gebruikt en gewassen....

Otti1977

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-16 12:02

Kwetal schreef:
BuitenZinnig verkoopt ze, maar heeft verder nol komma nul info op haar site staan....

De Westip singel is identiek aa de FRA supersingel - 100% elastisch, maar niet zo elastisch dat jij het makkelijk uit kunt rekken. Ze ademen (dus niet zo zweterig als neopreen), hebben een beetje grip op je paard, sparen de singelstoten, omdat het een beetje rekt als je paard zich uitzet. Meestal hoef je niet meer na te singelen. Ze zijn erg sterk - ik heb er 1 wel 10 jaar gebruikt en gewassen....

Ik heb hem met bontje gebruikt maar dat beviel me niet. Kreeg toen zelfs wondjes. Zijn er speciale bontjes voor? Zadel bleef wel goed liggen toen. Ben nu zo hard gevallen dat m'n vertrouwen in singel weg is. Vandaar dat ik eerder al ervaringen vroeg.

Kwetal

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-16 12:13

Wondjes mèt bontje er om??? Dat is gek Ik had een Haflinger die overal gaten van kreeg, maar niet van de Westip - voor het eerst ook dat hij niet boos omkeek met aansingelen. Dus dat zijn mijn ervaringen...jammer dat het niet de jouwe is :(

Buitenzinnig

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-16 12:14

Christ heeft mooie singels met bont er aan, ook kun je bij Christ losse singelbontjes kopen.
Maar met bontjes heb je ook weer iets meer kans op schuiven soms...

darkadia

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-16 12:24

Ik had een mattes singer aan mijn Boomloos en aan boomzadel. Paard Kreeg ook Snel Wondjes. Had de asymmetrische. Zadels lagen als n huis en geen wondjes meer.

Otti1977

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-16 13:07

Ik zal een nieuw singelbontje kopen en kijken hoe het dan ligt.

Daphneeeej

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-16 13:09

Voor de gevoelige huidjes had ik ook altijd een mattes met uitsparing voor de oksels. heb hem 4 jaar ofzo gehad en nu verkocht aan iemand die ook singel problemen had met haar paardje. Zijn super dure singels maar zijn elke cent waard.

BarbaraNova

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-16 13:20

Goedemiddag, mag ik me ook melden?

Ik ga morgen kijken voor een FRA Tiamo voor mijn Welsh cob. Iemand ervaring met dit zadel?

_Aine

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-16 13:20

-
Laatst bijgewerkt door _Aine op 12-02-22 17:24, in het totaal 1 keer bewerkt

Otti1977

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-16 13:36

Ik heb nu de leren singel van barefoot. Ben erg naar gevallen. Hoorde dat m'n zadel van links naar rechts ging toen paardje schrok. Ik zit nu aan de morfine tegen de pijn. Met m'n oude barefootsingel lag m'n zadel als een huis. De nieuwe heb veel meer elastiek. Ik zag idd de stretch en breath... Pff lastig.

woepsie90

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-16 13:57

Otti1977 schreef:
Ik heb nu de leren singel van barefoot. Ben erg naar gevallen. Hoorde dat m'n zadel van links naar rechts ging toen paardje schrok. Ik zit nu aan de morfine tegen de pijn. Met m'n oude barefootsingel lag m'n zadel als een huis. De nieuwe heb veel meer elastiek. Ik zag idd de stretch en breath... Pff lastig.

Als je er niet uitkomt met de singel en de singel die je nu hebt heel fijn vindt, kan je misschien ook een borsttuig voor doen? Zeg maar een martingaal maar zonder de teugelverbinding. Ik heb een borsttuig waarvan de onderdelen bij zijn borst/schouder elastisch zijn. Op de foto is 'ie overigens nog niet helemaal goed afgesteld, was 'm toen voor het eerst aan het omdoen :o

Afbeelding

Sterkte en beterschap!

BarbaraNova

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-16 14:22

mag ik vragen wat voor zadel jij hebt? Kan me moeilijk voorstellen dat je goed contact hebt als je er zon eind op/boven zit...

Fabster

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-16 14:28

Dat ziet er uit als een Ghost