Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Kwetal schreef:Fabster schreef:Maar ik heb net mijn padje met de tasjes erop gekocht.
Die sweatflaps gaan m niet doen, denk je?
En hoe weet ik of de kussens slap zijn geworden? En hoe vaak moeten die vervangen worden? Ik rij deze pas sinds januari.
Ik begrijp dat het probleem onder dat flapje zit waar de V samenkomt en dan onderaan de singelstoten?
Komt het onder de pad uit? Is het onderlegd met neopreen? Je kunt er een soort kussentje onder krijgen - maar wellicht werkt dat juist averecht ..... (weer een dikker bobbeltje) Singel je heel strak aan?
Fabster schreef:Maar ik heb net mijn padje met de tasjes erop gekocht.
Die sweatflaps gaan m niet doen, denk je?
En hoe weet ik of de kussens slap zijn geworden? En hoe vaak moeten die vervangen worden? Ik rij deze pas sinds januari.
Goldenhaf schreef:[ [url=m/3hxNNI.jpg]Afbeelding[/url] ]
Wat vinden jullie....
De ghost Firenze op mijn merrie.
Ik moet toch aan het beeld wennen in vergelijking met het dressuurzadel qua ligging en hoogte van het zadel.
Fabster schreef:Ik hoop dat ik goed begrijp wat je bedoelt, aar volgens mij praten we over hetzelfde. En dat stuk komt precies óp de rand van de pad. Ik ga die sweatflaps wel proberen. En dan niet voor onder dat flapje, maar een stukje verderop op de singelstoten, zodat het niet bij het einde van de pad meteen singelstoot op huid wordt. Klinkt een beetje ingewikkeld dit. Hoop dat je me begrijpt.
En dat strak aansingelen....tja, wat is strak aansingelen? Ik ben erg van het te los aansingelen en dan wil het zadel wel eens schuiven als mijn paard weer eens een sprong opzij maakt bij spoken in de bosjes. Dus ik singel nu wel strakker aan. Maar ik hoef er niet vreselijk aan te sjorren ofzo. Kan m heel makkelijk in de gaatjes krijgen.
Kwetal schreef:Fabster schreef:Ik hoop dat ik goed begrijp wat je bedoelt, aar volgens mij praten we over hetzelfde. En dat stuk komt precies óp de rand van de pad. Ik ga die sweatflaps wel proberen. En dan niet voor onder dat flapje, maar een stukje verderop op de singelstoten, zodat het niet bij het einde van de pad meteen singelstoot op huid wordt. Klinkt een beetje ingewikkeld dit. Hoop dat je me begrijpt.
En dat strak aansingelen....tja, wat is strak aansingelen? Ik ben erg van het te los aansingelen en dan wil het zadel wel eens schuiven als mijn paard weer eens een sprong opzij maakt bij spoken in de bosjes. Dus ik singel nu wel strakker aan. Maar ik hoef er niet vreselijk aan te sjorren ofzo. Kan m heel makkelijk in de gaatjes krijgen.
Ja, dat sweatflap ding moet ook over de singelstoten, maar soms willen mensen zoiets onder dat "kruispunt" - ik snap wat je bedoelt. Misschien kan je ook eens een langere singel proberen? Hoe hoger hij zit, hoe stabieler het zadel ligt
Kwetal schreef:BuitenZinnig verkoopt ze, maar heeft verder nol komma nul info op haar site staan....
De Westip singel is identiek aa de FRA supersingel - 100% elastisch, maar niet zo elastisch dat jij het makkelijk uit kunt rekken. Ze ademen (dus niet zo zweterig als neopreen), hebben een beetje grip op je paard, sparen de singelstoten, omdat het een beetje rekt als je paard zich uitzet. Meestal hoef je niet meer na te singelen. Ze zijn erg sterk - ik heb er 1 wel 10 jaar gebruikt en gewassen....
Otti1977 schreef:Ik heb nu de leren singel van barefoot. Ben erg naar gevallen. Hoorde dat m'n zadel van links naar rechts ging toen paardje schrok. Ik zit nu aan de morfine tegen de pijn. Met m'n oude barefootsingel lag m'n zadel als een huis. De nieuwe heb veel meer elastiek. Ik zag idd de stretch en breath... Pff lastig.