Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
tjaakje schreef:Ik kwam bij toeval deze site tegen. Kent iemand deze zadels? Ik vind ze er nogal goedkoop uitzien, maar dat zijn ze niet bepaald... En in de informatie kan ik nergens iets vinden over pasvorm en drukverdeling voor het paard, wordt alleen maar over de zit en comfort van de ruiter gepraat.
http://www.boomloos-zadel.nl/sensation
anne_bento schreef:tjaakje schreef:Ik kwam bij toeval deze site tegen. Kent iemand deze zadels? Ik vind ze er nogal goedkoop uitzien, maar dat zijn ze niet bepaald... En in de informatie kan ik nergens iets vinden over pasvorm en drukverdeling voor het paard, wordt alleen maar over de zit en comfort van de ruiter gepraat.
http://www.boomloos-zadel.nl/sensation
Ik heb een Sensation zadel op mijn haflinger. Vind hem veel fijner als de barefoot London, er zit wat meer vorm in waardoor je een wat diepere zit hebt. Het leer is mooi soepel en het zadel blijft lang mooi, die van mij is minstens 6 jaar oud,toen kocht ik hem 2e hands. Kwa pasvorm is hij wat smaller, fijn voor jou zit maar minder voor een breed paard. De barefoot schoof bij mijn pony nogal, de Sensation ligt als een huis! Nadeel vind ik dat de Pommel weliswaar flexibel is maar niet te verwisselen, er is dus weinig aan aan te passen. Ik ben dik tevreden over dit zadel! Als je op mijn berichten zoekt kom je wel wat foto's tegen denk ik, maar anders plaats ik ze nog wel.
pmarena schreef:Ik heb jaren geleden een Sensation gehad, kan heel goed de eerste in Nederland geweest zijn
Heel leuk zadel wel, ook een poosje mee gereden, maar zowel Rena als ik hadden uiteindelijk toch liever de Barefoot omdat die een veel dieper, close-contact zitgevoel gaf. We misten toch een stukje gevoel en communicatie zeg maar door de stijfheid van de Sensation.
De ruggengraatvrijheid en vooral de schoftvrijheid waren ook maar matig, dus alles bij elkaar was het het gewoon net niet voor ons en beviel de Barefoot beter
Maar op zich is het wel een prima zadel hoor! Hele fijne mensen ook van Nickers Saddlery, ze zaten toen zelf in Canada en waren net aan het zoeken naar mogelijkheden om niet meer alles zelf te maken omdat het best een beetje begon te lopen
Phillipa schreef:Ik heb n vraagje...
Ik heb vorige week een barefoot london (ouder model) maat 1 gekocht, inmiddels ook de juiste maat pommel erin en ben er helemaal weg van. Probleem is alleen dat het zadel met de galop alsnog schuift. Voornamelijk naar links (dit lijkt uiteraard ook aan haar bespiering en mijn houding daarbij). Na het rijden zie je rechts naast de schoft en daar achter (niet op de ruggenwervel, maar rechts ervan) de haren ruw staan. Dus dat het daar ook niet helemaal lekker zit. Onder het zadel heb ik een grandeur pad, waarvan ik me afvraag of hij voor de london bedoeld is qua grootte.
Foto van het zadel op mn paard: https://lh4.googleusercontent.com/-KkT3SiDYvMg/UtFk2Mki4YI/AAAAAAAAAFY/DxciloLAWqs/w589-h562-no/2014-01-012.jpg
Zou een andere pad beter kunnen zijn?
Ik denk erover om een 'echte goeie' te kopen, dus een nieuwer model en dan zwart, maar dan moet ik wel een manier gevonden hebben om 'm niet te laten schuiven in de galop. Of kan wel-niet VPS systeem nog uitmaken?
Edit: overigens buigt ze nu makkelijker linksom en voelt ze veel soepeler aan! Heb wel 't gevoel dat het haar goed doet, alleen het schuiven zit me niet lekker.