Arno Brandt zadel

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

fargo

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-12 15:28

http://www.hulsebos-zadels.com/home.html

Als je hier naar Tips gaat dan lees je het verhaal, hier noemen ze appelazijn, gewone azijn hielp ook prima.
Indertijd ook een tijdje een wollen dekje gebruikt omdat dat luchtiger is en anders dus inderdaad katoen. Bij mij was het vrij snel verholpen zoals gezegd, ik raakte er ook een beetje van in paniek, maar dat was achteraf onnodig.

fargo

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-12 16:20

BertBaley Mooie combinatie hoor, maar zit je keelriem niet te strak?

Katyatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-12 17:31

Mooie uitrusting BertBaley! Wat een mooi hoofdstel! Heeft ie verschillende soorten hoofdstellen of maar 1 model?

Studiemiep, ik hoop dat de bulten van je paard weg blijven na vrijdag. Echt vervelend als je zadel niet goed ligt...

orkaan

Re: Arno Brandt zadel

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-12 18:39

ik had ook van Arno begrepen dat het niet iets ernstig was...maar het hoorde niet (heb het zadel sinds oktober..en pas sinds 1 maand dit...hiervoor dus nooit last van gehad). En ik gebruik ook nog steeds dezelfde dekjes..dus ook daar is niets aan veranderd..

(hij vond het zadel overigens goed liggen..wel wat kleine aanpassingen gedaan)

Bult is overigens zacht en paard geeft geen reactie als je er op duwt oid...

Maar goed we kijken vrijdag of zaterdag nogeens.

KarinvdM

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-12 18:41

Verstandig om je paard even te laten staan, dan kan het even tot rust komen.

Pattyy_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-12 18:54

ben benieuwd! hoop dat het niets is, ik zou idd ook even rust houden :j

Maris

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-12 18:59

Hebben de AB zadels ook speciale kussens voor paarden met een hoge schoft ?

En nog een vraag, ik ben het topic wat aan het doorlezen en lees overal als hij komt passen : ik heb op de SB gezeten of op een ander model, en die zat het lekkerste. MAAR houdt dat dan in dat al die modellen allemaal even goed op je paard lagen ?? Ik bedoel, ik zou me kunnen voorstellen dat een paard maar onder 1 model echt goed loopt. Toch ?!

sneppie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-12 20:35

Maris@ alles is te combineren.
Ik heb bijv. gekozen voor het close contact zadel maar met de zitting meer naar voren. (weet niet welk type dat heeft)
Hij heeft gewoon een aantal modellen en mogelijkheden bij zich en laat je op verschillende types ff rijden en nee die passen niet perfect op dat moment maar wel goed genoeg om heel even mee te rijden zodat je verschillen kunt voelen. Althans zo ging het bij mij en op die manier stel je het zadel samen of je moet voor een van de standaard types vallen. Heeft ook met je paard te maken, ik denk dat niet altijd alles kan in het belang van het paard.
Hij heeft voor mij zelfs een stuggere boom laten maken en daarom verwacht ik een heule lange levertijd :D maar heb het er graag voor over en mijn leen zadel voldoet nog 100%

BertBaley

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-12 20:42

Dank jullie voor de complimentjes!
Keelriem zit idd wat straks daar! Ik zie het! :j

Zadel ligt helaas nog niet goed, beetje jammer dit..
Hij schuift naar voren ;( Arno maar weer bellen, verdorie!

Iemand vroeg ook naar de prijs, moet ik even op de factuur kijken.. :o weet ik niet meer uit mijn hoofd.. Sowieso boven de 2 duizend.

Hij heeft verschillende hoofdstellen! Ik heb een van de simpelste uitvoeringen! Heeeerlijk soepel hoofdstelletje! Deze was geloof ik 130,-!

zonnetje1903

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-12 21:15

die prijs van boven de 2 is dan toch wel incl de beugelriemen, singel en het hoofdstel????

BertBaley

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-12 21:38

Haha ja gelukkig wel :')

PartoutZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-12 13:30

Zonder hoofdstel zat ik vorig jaar net onder de 2 :)

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-12 13:43

Maris schreef:
Hebben de AB zadels ook speciale kussens voor paarden met een hoge schoft ?

En nog een vraag, ik ben het topic wat aan het doorlezen en lees overal als hij komt passen : ik heb op de SB gezeten of op een ander model, en die zat het lekkerste. MAAR houdt dat dan in dat al die modellen allemaal even goed op je paard lagen ?? Ik bedoel, ik zou me kunnen voorstellen dat een paard maar onder 1 model echt goed loopt. Toch ?!

Ik zat op het model het fijnste, waar paard het slechtst onder liep. Dus hij heeft een combi van alle modellen gemaakt. Het model waar paard super onder liep, was qua zitting voor mij niet te doen pijnvrij.

ambre

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-12 14:46

Ik heb net een hoofdstel besteld in de kleur Australian nut.
Maar kost mij toch 210 euro. :$
Heb ook nog gevraagd naar een africhtingsneusriem en daar moeten ze even achteraan wat dat gaat kosten.
Maar dan heb ik wel eindelijk een hoofdstel precies in de kleur en aangezien ik van plan ben lang met mijn nieuwe paard te doen komt het vast goed!
Dan ook maar hopen dat hij mijn zadel strax passend kan maken...

superlise

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-12 13:59

Argh ik zit alweer te wachten.. Hij zou tussen 1 en 2 er zijn en een half uur van te voren bellen, nu heeft hij nog steeds niet gebeld dus alweer een half uur te laat. Ik snap dat echt niet, leer gewoon plannen. Ik heb nu al 3x gehad dat hij meer dan 2,5 uur te laat was en dit wordt nu de 4e x en alweer te laat.

leonie87

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-12 14:47

Bij mij komt hij aankomende donderdag. Heb nog nooit een van zijn zadels in het echt gezien dus ik ben benieuwd.

Ook ik heb een jonkie dus ik heb al gezegd dat ik eerst een 2de hands wil. Als ik dan binnen een jaar een nieuwe koop neemt hij de 2de hands terug voor het aankoop bedrag (natuurlijk als ie niet beschadigt is geraakt ofzo).

Normaal heb ik altijd euroriding gehad. De luxor en de diamant heb ik gehad. Wie heeft er ervaring met zowel euroriding als AB zadels? En zo ja wat vond jij ervan?

Pattyy_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-12 16:27

ik heb een luxor gehad en een AB :D en momenteel een Hulsebos leenzadel.
ik vond de AB veel fijner dan de luxor! en dan vond ik nog een groot verschil zitten in het oude model luxor of het nieuwe, de nieuwe vond ik 10x niks..
de AB heeft naar mijn mening een zachtere zit en wrongen, ook zat ik er steviger in

*typfout

leonie87

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-12 16:35

Mijn vorige luxor was van 2008 geloof ik. Dat was nog de oude meen ik. Daar was ik echt gek op. Nu heb ik een hele oude diamant. Nog de versie voor de vorige. Die past niet goed en vind ik wat te dwingend. daar bij vind ik de service achteruit gegaam. Vandaar opzoek naar wat anders.
Bedankt voor je ervaring Patty! Ik ben zo benieuwd donderdag!

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-12 16:36

Ik heb een diamant gehad en nu een AB. Vind de AB toch vele malen fijner!

ambre

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-12 19:13

Ik reed op mijn diamant mijn knieen kapot.
Heb er jaren 1 gehad,stuk minder dwingend dan mijn ab zadel.

ambre

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-12 08:27

ijn hoofdstel is besteld met africhtingsneusriem er bij.
Dat gaat me 95 euro extra kosten maar vooruit maar.

randyLOVER

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-12 20:06

Ik las een paar pagina's terug over de singels mijn singel is nog helemaal mooi en zacht helaas kan ik hem niet zonder bontje gebruiken mijn paard loopt der oksel er mee open aan die lus waar het elastiek door zit heel vervelend ben nu ook opzoek naar een andere zachte singel zonder die leren stukjes dus als iemand een tip heeft.. *D

Sjoos

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-12 13:07

Ik heb mijn Diamant bij AB ingeruild, ik zit nu veeeeel lekkerder op mijn AB-tje.

Pattyy_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-12 13:08

kan ik heel goed begrijpen haha :)

Pally

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-12 13:13

Mijn vriendin heeft nu ook een AB zadel, maar ik heb er mijn twijfels over.
Ik vind hem vrij dicht bij de schoft liggen en ik heb het idee dat het paard zich met dit zadel 'vast' houd.
Rijd ze met haar springzadel of zonder zadel zit er veel meer beweging in het paard, vind ik.
Vandaag heb ik zijn rug gecheckt en hij krimpt behoorlijk ineen precies midden onder het zadel.