Ervaringen met LeMieux #2!

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

MarloesHJ

Re: Ervaringen met LeMieux #2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-21 22:46

Hier is net een chili red in mijn winkelwagentje gevallen, was nog leuk geprijsd, zonder verzendkosten en ik denk dat die wel leuk gaat staan op mijn roodbruine. Was al een tijdje ervoor aan het rondkijken.

Voorlopig ben ik nu wel uitgeshopt qua dekjes. Heb de kleuren nu wel die ik graag wil.

xxxmh

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-21 22:48

Iemand die ik ken verkoopt deze op insta:

Afbeelding

Velaija

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-21 23:51

Wat voor rijbroeken combineren jullie met jullie setjes? Ik ben afgelopen maanden wat afgevallen en mijn huidige rijbroeken (vrij fel donkerblauw en een soort donker grijsbruin) zijn langzaam aan vervanging toe want ze zitten echt te los nu. Maar ik weet nooit zo goed wat ik nou het best kan combineren bij die leuke kleurtjes? Ik rij met een donkerbruin hoofdstel/zadel en ook donkerbruine rijlaarzen. En ik heb momenteel de volgende dekjes:

Mustard essential
Corn Blue suede
Peacock Loire
Ink Blue suede + Loire

Mochten jullie nog leuke voorbeelden hebben van totale setjes dan ben ik benieuwd! Hopelijk kan ik wat inspiratie opdoen want dit is mijn eerste keer dat ik kan combineren met eigen dekjes (ervoor altijd op manege gereden en eerst de dekjes van de eigenaresse van mijn leasepaard gewoon gebruikt) en ik heb geen flauw idee wat er het best bij past...

Maddy_Paola

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-21 00:42

Ik heb eigenlijk vooral zwarte of jeans rijbroeken, vrij simpele, en dan natuurlijk shirt dat matcht met t dekje en van sommige vest erbij. Vanwege jouw bruine tuig zou ik dan voor navy en jeans gaan, jeans kan bij alles alleen navy alleen de ink blue niet echt, maar daar staat een beige rijbroek juist weer heel tof bij denk ik. Maar ik hou broek in ieder geval neutraal en dan shirt en dekje matchen.

Heb zelf alleen moeite met nieuwe broeken vinden, bijna alles is tegenwoordig met grip, als ze dat niet hebben zijn ze of heel duur of met lage taille en ik wil geen bouwvakkersdécolleté _O-

ava_krause

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-21 08:15

Maddy_Paola schreef:
Ik heb eigenlijk vooral zwarte of jeans rijbroeken, vrij simpele, en dan natuurlijk shirt dat matcht met t dekje en van sommige vest erbij. Vanwege jouw bruine tuig zou ik dan voor navy en jeans gaan, jeans kan bij alles alleen navy alleen de ink blue niet echt, maar daar staat een beige rijbroek juist weer heel tof bij denk ik. Maar ik hou broek in ieder geval neutraal en dan shirt en dekje matchen.

Heb zelf alleen moeite met nieuwe broeken vinden, bijna alles is tegenwoordig met grip, als ze dat niet hebben zijn ze of heel duur of met lage taille en ik wil geen bouwvakkersdécolleté _O-

Yes same here. Ik rijd met lichtgrijze/donkergrijze zwarte en donkerblauwe rijbroeken. Staat altijd wel!

Farjen

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-21 09:29

Mijn spectrum is geleverd <3
Nu nog wachten op 3 dekjes van Hypostore.. :+

Afbeelding

Ik heb ook meestal een simpele broek aan. Zwart, grijs, donkerblauw of donkerbruin. Bij sommige kleuren een cognac. Bij andere dekjes probeer ik mijn broek te matchen bij de bies maar dat heeft lemieux natuurlijk niet :) En verder heb ik wel al wat bijhorende baselayers, dus meestal matcht het wel

Afbeelding

HorseTimeXL

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-21 09:52

Gaaf Farjen!

Zijn hier eigenlijk ook mensen met ervaringen met rijbroeken van LeMieux? Die zie ik nu ook het en der te koop worden aan geboden :)

Noukie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-21 09:54

Ik vind de broeken op het oog wel mooi, maar voor mij destijds veel te kort. Dus hoe ze in gebruik zijn durf ik niet te zeggen.
En misschien vallen ze inmiddels ook langer, begreep dat andere merken daar wel mee aan de slag zijn gegaan.

saltshaker23

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-21 10:08

Noukie schreef:
Ik vind de broeken op het oog wel mooi, maar voor mij destijds veel te kort. Dus hoe ze in gebruik zijn durf ik niet te zeggen.
En misschien vallen ze inmiddels ook langer, begreep dat andere merken daar wel mee aan de slag zijn gegaan.

Ik vind ze juiste geweldig omdat ze korter zijn :D Dus beter geschikt voor normaal/smaller mensen dan langere mensen. Nederlanders zijn toch gemiddel langer dan de Brits (en ook de rest van de wereld :)F )
Ik kan hier echt geen broek vinden voor mijn lengt.

paljaslaura

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-21 10:21

Ik ben niet belachelijk lang (170) maar voor mij is ie ook wel aardig kort. Wel fijne broek verder. Ik heb de bascule volgens mij. Die is qua model wel een beetje een omgekeerde peer, dus een riem is essentieel anders zakt ie af :P Maar dat heb ik met bijna alle broeken.

Hier heb ik 'm aan met de Mint :)
Afbeelding

Maartje_M

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-21 11:11

Oh, korte broeken, daar hou ik van! Alleen hebben ze er geen zonder siliconen/leer geloof ik :\

Getup

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-21 11:12

Daar word ik ook moe van: die siliconen....
Niet zo makkelijk broeken scoren zonder.

HorseTimeXL

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-21 11:17

Hmm dan sla ik de broeken denk ik over. Ben 181 en heb vaak maat 36/38.. dan vrees ik dat ze tekort zijn!

michelle___

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-21 11:42

Ik heb een Olive kunnen scoren met dank aan Naomi voor het meebieden omdat ik geen Facebook heb :)) *\o/*

Iriscope

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-21 12:25

Iriscope schreef:
Sammiex2000 schreef:
Haha, bij welke es kleur ga je die matchen iris?

Ik zat te denken aan die Parisian Blue! Maar ik twijfel ook nog of ik de Azure Loire niet gewoon wil.
Er zijn teveel mooie merken ;(

Ok, dat past dus niet bij elkaar, heb een foto van een vriendin met een shirtje wat zij bij Decathlon had bij de Parisian blue, en bij de Azure. Wow, wat is die gaaf zeg.

Afbeelding

Afbeelding

Zodra er ergens korting is wil ik die wel heel graag, en de Sage, en de Musk. En de Spectrum Ice Blue. En. En. En... :=

ricojoreen

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-21 12:35

De code van dochorse doet het nog steeds: IMBACK :o

Iriscope

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-21 12:43

Oh jaaa, die was ik vergeten. Thanks :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-21 13:06

Ik had je hier zo half en half al verwacht Iris, wacht nu nog met smart tot dat je het Anky topic binnen komt wandelen :')

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-21 13:08

Ik heb een broek van lemieux en inderdaad, past perfect voor mijn korte beentjes :D Qua stof ook heel blij mee, sluit netjes aan in de taille dus geen spaarpot te paard of op stal. Maar die silicone... Die zit wel stevig. Soms stoort het een beetje, als je paard bijvoorbeeld een keer abrupt wegspringt. Dan voel je jezelf rondschuiven in je broek :)) maar verder ben ik er wel heel tevreden over.

xLiez

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-21 13:19

Lemieux sage met kramer jade *\o/* <3
Afbeelding

Afbeelding

Rosje8

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-21 13:25

Figo88 schreef:
Rosje8 schreef:
Heeft iemand lemieux maat cob dressuur dekjes?
Ik zou graag de afmetingen willen weten. Heb nu full maar die zijn te groot, dan kan ik de maten vergelijken.

Hier zie je de maten :)

https://www.equus.co.uk/pages/lemieux-size-guide

Dank!!

Roosyes

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-21 13:54

xLiez schreef:
Lemieux sage met kramer jade *\o/* <3
[ [url=m/mzmZet.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/BBsAX1.jpg]Afbeelding[/url] ]

Thanks :') , ik wilde hem al voor mijn fjorden merrie, maar nu weet ik het zeker ;( :+

Loes1996

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-21 13:55

Ik heb mijn ES Emerald verkocht en heb nu bedacht dat ik eigenlijk een navy kleurige wil, misschien de mesh variant van LeMieux. Ik kan alleen niet zo goed plaatsen of het randje/biesje nou grijs/zwart/navy is, op elke foto lijkt die weer anders. Welke kleur is dat nou?

Ellen_ov

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-21 14:25

Afbeelding
Afbeelding

Ik vind het biesje netttt iets lichter? Meer richting grijs? Ik vind het absoluut niet storend, valt mij nu ook pas op nu je het zegt :D :')

Figo88

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-21 15:08

Het biesje van de navy mesh is inderdaad grijs :)

Afbeelding