Avalanche schreef:Maar heb je nu nog naar de point billets gekeken?
Ja, hebben we naar gekeken, ze gaat het navragen want zelf denkt ze dat dit niet mogelijk is ivm monoblad en de kussens.

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Avalanche schreef:Ja, maar met de foto's die ze eerder liet zien, denk ik dat de eerste singelstoot de singel in de oksels trekt.
Bij sommige paarden werkt het idd super. Het is niet standaard een probleem, alleen bij dit type vind ik het niet ideaal.
Avalanche schreef:Ok ik ben benieuwdde zadelmaker heeft het live gezien, dus ik ga er vanuit dat die het het beste weet. Dat je paard voorwaarts reageert zonder singelnijd is de beste indicatie imo
lies schreef:Ik ben er inmiddels wel over uit dat niet elke zadelmaker ook iets van singels weet![]()
Mijn huidige zadelmaker wel overigens!
Jouw singel lijkt me niet te lang, eerder perfect. Je zadel (op deze foto) lijkt mij eerder te krap dan te breed, want hij helt wat achterover. Maar misschien ligt ie hier ook wel iets te ver naar voren en dat het daardoor te krap ligt.
Qua keuze voor nieuw zadel of klooien met opvullen en bontjes; Ik zou voor een nieuw/ander zadel gaan. Beter dat, dan steeds twijfelen of het nog wel goed ligt.
Avalanche schreef:Ok ik ben benieuwdde zadelmaker heeft het live gezien, dus ik ga er vanuit dat die het het beste weet. Dat je paard voorwaarts reageert zonder singelnijd is de beste indicatie imo
Avalanche schreef:Typische Gelderse bouw. Lange rug, lang doorlopende schoft. Daar passen de meeste zadels die voor warmbloeden zijn gemaakt prima op, denk ik![]()
Ik vind je singel nog steeds niet mooi zitten, maar als hij met de adviezen van je zadelmaker er goed mee loopt, ga ik er vanuit dat het goed is.
Pallatin schreef:Avalanche schreef:Typische Gelderse bouw. Lange rug, lang doorlopende schoft. Daar passen de meeste zadels die voor warmbloeden zijn gemaakt prima op, denk ik![]()
Ik vind je singel nog steeds niet mooi zitten, maar als hij met de adviezen van je zadelmaker er goed mee loopt, ga ik er vanuit dat het goed is.
Dat valt vies tegen, er zijn tegenwoordig weinig zadels die geschikt zijn voor een rechte rug. Van alle zadelmerken en types die m’n zadelmaakster verkoopt pasten er bij mijn paard maar 2. Schoft van dit paard geeft nog een extra moeilijkheidsgraad denk ik..