StonedRomy schreef:Je kunt uiteraard wel een normale frontriem erom doen en hun systeem eruit slopen.
Daarvoor koop je ook echt een hoofdstel van bijna 200,-

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Iriscope schreef:Ik heb met mn Kramer hoofdstel gereden en mn paard vindt het helemaal niets. Hij kantelt zn hoofd, geeft niet na en wil zowel links als rechts niet inbuigen.
Iemand enig idee of ik daar nog iets aan kan doen? Hij is nogal sensibel, toen ik tijdelijk een ander zadel had vond hij het ook helemaal niets.
Ik dacht eraan om ermee op buitenrit te gaan, om te zien of hij er dan aan went.
Als dat niet zo is, gaat ie gewoon terug naar een "normaal" hoofdstel en dan gaat deze naar een van mn andere paarden.
Wel zonde, hij staat hem zo gaaf en zit ook mooi.
Luna02 schreef:Jennifer3010 schreef:Ik ga hem vanmiddag uittesten!
Ben heel benieuwd naar je ervaring!
Iriscope schreef:Hier nogmaals een foto;
[ [url=m/QaR8D9.jpg]Afbeelding[/url] ]
Hij is trouwens een onwijs sensibel paard, als ik van zadel wissel, zelfs als het past, dan loopt ie gelijk compleet anders. Van de week was ik behandeld door fysio en hij liep gelijk 10x beter dan normaal. Hij pikt iedere kleine verandering op, daarom vraag ik me af of het een kwestie van wennen kan zijn.
MarjanB schreef:Hij lijkt wel mooi te zitten.. misschien ff paar keer de tijd geven? Hier zo’n miemel die al anders loopt met een ander dekjedie laat ik meestal ff doorlopen haha
pluisje88 schreef:StonedRomy schreef:Je kunt uiteraard wel een normale frontriem erom doen en hun systeem eruit slopen.
Jennifer3010 schreef:Ik vind het een heel mooi hoofdstel, past goed en is makkelijk in gebruik door middel van de 2 clips (enige wat je vast hoeft te maken)
Paardje moest wel even wennen eraan maar loopt er in combinatie met een anatomisch gevormd bit echt wel fijn mee! Kan alleen nog maar beter worden denk ik als hij eraan gewend is
Jennifer3010 schreef:Ik vind het een heel mooi hoofdstel, past goed en is makkelijk in gebruik door middel van de 2 clips (enige wat je vast hoeft te maken)
Paardje moest wel even wennen eraan maar loopt er in combinatie met een anatomisch gevormd bit echt wel fijn mee! Kan alleen nog maar beter worden denk ik als hij eraan gewend is
pluisje88 schreef:StonedRomy schreef:Je kunt uiteraard wel een normale frontriem erom doen en hun systeem eruit slopen.
xLiekeH schreef:[/quote]Jennifer3010 schreef:Ik vind het een heel mooi hoofdstel, past goed en is makkelijk in gebruik door middel van de 2 clips (enige wat je vast hoeft te maken)
Heb je gewoon maat full?
bij mij was full te groot en alles zat al op het laatste gaatje, daardoor drukte het ook tegen de oren helaas heeft het hoofdstel dan niet de goede werking.
Ik ga toch wel de Cob uitproberen ben zo benieuwd naar dit hoofdstel
Luna02 schreef:Jennifer3010 schreef:Ik vind het een heel mooi hoofdstel, past goed en is makkelijk in gebruik door middel van de 2 clips (enige wat je vast hoeft te maken)
Goed om te horen! Heb je een foto van hoe hij zit?
Merel___ schreef:Hoi allemaal!
Ik lees al een tijdje mee in dit topic, maar heb nog niet eerder gereageerd. Zouden jullie eens met mij mee willen denken?
Voor mijn Haflinger merrie heb ik nu al een tijdje een Rambo Micklem en ik ben er nog niet suuuper enthousiast over. Gisteren had ik de osteopaat op bezoek voor haar en die constateerde dat haar atlas helemaal vast zat. Nu is mijn merrie ook wel een binnenvetter en is aanval voor haar de beste verdediging, dus ik kan me voorstellen dat het daar vandaan komt. Maar de osteopaat raadde ook aan om eens naar het hoofdstel te kijken, die loopt daar immers overheen. Wellicht een hoofdstel dat de eerste halswervel meer vrijlaat?
Ik heb al in dit topic gezocht en de hoofdstellen op de eerste pagina bekeken, maar kom er niet helemaal uit. Heb in elk geval de Busse Feeling en Busse Modena op het lijstje staan. Bij Kramer kwam ik deze hoofdstellen tegen:
https://www.kramer.nl/Paard/Hoofdstelle ... k-Pressure
https://www.kramer.nl/Paard/Hoofdstelle ... Innovation
Heeft iemand ervaring met zo'n hoofdstel of nog aanraders, misschien ervaring met de klachten van mijn merrie? Er is zo veel keuze, vind het erg lastig om te bepalen waar ik goed aan doe. Budget is ongeveer 200 euro.
Merel___ schreef:Super Boemel, dankjewel! Ik ga kijken. Ook een goeie tip van de onderlegger van Back on Track, dat lijkt me wel fijn voor onder het halster. Heeft jouw paard die ook onder het halster als ze de wei op gaat?
billy3105 schreef:[ [url=m/iVzbDs.jpg]Afbeelding[/url] ]
De mijne is net binnen met gespleten kopstuk. Vanavond maar proberen. Kwaliteit staat hier duidelijk gelijk aan prijsniet het beste leer, maar zeker niet slecht!
https://www.kifrahorse.nl/Anatomisch-Ho ... wn-Crystal