[INFO] Alle vragen/ervaringen rondom boomloze zadels IV

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Duhelo

Re: [Centraal] Alle vragen/ervaringen rondom boomloze zadels IV

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-16 20:58

Dat is jammer. Nou, ik test nog even met de huidige singel verder en als ze het goed blijft doen bestel ik wel een maatje 85 bij :)

dianaw33

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-16 21:06

ittheclown schreef:
Kijk hier kan je het probleem zien of tenminste de lengte van mijn bovenbenen

http://i962.photobucket.com/albums/ae10 ... z1okto.jpg

(ja heel charmante foto... ahaha we hadden spelletjes dag )

Ik baalde echt enorm want ik had graag dus een karslund gewilt omdat paard nog wat uit moet zwaren etc. Die dijwrongen zitten precies op dezelfde plek als het zadel van Jenny en kwam gewoon belabberd uit. Verder zakte hij trouwens ook op paard zijn schoft dus daardoor viel hij ook af maar in de toekomst ( heb die van de foto pas) Zou ik wel graag boomloos willen maar heb het idee dat met kort paard en mijn korte benen de meeste zadels al afvallen ( zadeltje dat er nu op licht is 17,5 inch)

Het ene model heeft dijwrongen,die ander niet hoor.

tiwi1969

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-16 21:10

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-16 21:16

@azmay: er staat nergens in de regels dat een singel een westernsingel moet zijn, alleen dat het zadel een western-uitstraling moet hebben en dat houdt in dat er een knop en fenders aan zitten.

palousa_boy

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-16 23:32

Hier net vrij plotseling ("kijk, is dit wat?" "Ja denk het wel" "oke dan hebben we bij de een zadel gekocht") een barefoot ceyenne gekocht.

Er komt over 2 weken een paard om zadelmak te maken, daar zal het zadel eerst op komen te liggen omdat het paard een aardig holle rug heeft en onze huidige zadels hierdoor waarschijnlijk niet passen.

Maar wil hem ook op onze eigen paarden gaan gebruiken.

En het zou mooi zijn als het zadel dan uiteindelijk ook op ons trekpaard past.

Ben benieuwd hoe hij bevalt.

_Aine

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-16 05:24

-
Laatst bijgewerkt door _Aine op 12-02-22 17:24, in het totaal 1 keer bewerkt

Fabster

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-16 12:59

Mag ik me hier ook melden? Zijn er hier mensen met een Ghost?

Ik heb een hele korte brede fjord en ik ben redelijk wanhopig met die zadels. Zelf heb ik een bekkenblessure waardoor ik niet heel breed kan zitten. Waardeloze combinatie dus. Het handigst zou zijn om mijn paard te verkopen en iets kopen wat mij wel past. Maar zo ben ik dus niet, dus we doen hard ons best.

Er hebben boom en boomloze zadels opgelegen en ik kan het steeds maar niet echt vinden. Van haar Wintec ging ze achter kort lopen. De spaanse boomzadels vond zij niet fijn, de Hidalgo Valencia 2 heeft enorme witte plekken achter gelaten, de barefoot kan ik niet op zitten en sinds een klein jaar hebben we een Ghost Quevis. Hier waren we allebei heel blij mee. Zij loopt er goed onder en aangezien het maar een half zadel is, zit ik ook niet al te breed. Zat er als een havik bovenop om het op die rug goed in de gaten te houden; geen warme plekken, geen schuurplekken? Osteopaat er regelmatig bij; gaat het nog goed met die rug? Alles leek goed te gaan. Maar nu twijfel ik toch weer. Want volgens mij worden de witte plekken op haar zij groter. Weet t niet helemaal zeker. Kon eerst ook niet bedenken waar het van zou kunnen komen. Onder de Hidalgo zaten H vormige kussens die de witte plekken achter hadden gelaten. Maar hier zit dat niet. Tot ik er nu achter kwam, dat daar precies de singelophanging zit. Het bredere deel wat door de lusjes van pad gaan. En na aansingelen zit dat inderdaad best strak. Normaal heb je daar natuurlijk nog zweetblad, maar nu niet. Na het rijden is het daar net zo warm als overal onder het zadel. Dus niet extra. Het is niet dik, geen bulten of bobbels of iets dergelijks, maar het zit me toch niet helemaal lekker.

Zijn er mensen die nog sweatflaps over de singelstoten hebben?

Want ik zou het echt vervelend vinden weer op zoek te moeten naar iets nieuws wat ons allebei lekker zit. De opties beginnen wat op te raken (tenzij ik de staatsloterij nog eens win, natuurlijk, maar nu moet ik het met deze portemonnaie doen en die raakt aardig leeg door dat gedoe met het zadel).

MaritB

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-16 13:01

Misschien zijn je kussens ingezakt?
Of kun je het nu redden met meer stevige inlagen? (mijn merrie loopt bijvoorbeeld meer voorwaarts met meer stevige inlagen ten opzichte van dunnere)

Fabster

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-16 13:05

Zijn die kussens zo snel ingezakt dan? Dan zou ik elk jaar een nieuw zadel moeten? En er zit echt net een nieuwe pad onder. Die heb ik mss net een maand. Met nieuwe inlages ook. Die hoort ook onder de Ghost, dus past precies. Maar die singelophanging zit wel precies op het stiksel.

Wat voor inlages heb jij erin? Heb je ook een Ghost?

dianaw33

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-16 13:16

is een grotere pad een optie? Ik ken Ghost niet maar heb zelf een endurance-model zadel zonder zweetblad, en een gewone haf- pad eronder die dus een flink deel singelstoot bedekt.Afbeelding

MaritB

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-16 13:27

Fabster schreef:
Zijn die kussens zo snel ingezakt dan? Dan zou ik elk jaar een nieuw zadel moeten? En er zit echt net een nieuwe pad onder. Die heb ik mss net een maand. Met nieuwe inlages ook. Die hoort ook onder de Ghost, dus past precies. Maar die singelophanging zit wel precies op het stiksel.

Ik heb geen idee, het was gewoon vraag.
Ja ik heb ook een ghost met een ghost pad en inlagen en een BF pad met BF inlagen, die vind ik fijner - dikker.

Bralindy

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-16 13:49

Jaja barefoot fellsattel is binnengekomen <3 kan niet wachten om morgen uit te proberen!

palousa_boy

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-16 13:54

Wat is eigenlijk het geschil tussen limited edition en gewone serie zadels? (Behalve de naam uiteraard ;) )

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-16 13:59

Zijn vaak kleurtjes die in beperkte oplage uitgebracht zijn is het enige verschil vaak.

Goldenhaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-16 14:34

Afbeelding
Wat vinden jullie....

De ghost Firenze op mijn merrie.

Ik moet toch aan het beeld wennen in vergelijking met het dressuurzadel qua ligging en hoogte van het zadel.

Buitenzinnig

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-16 14:37

Als de inlagen van de kussens slap zijn geworden hoef je niet een heel nieuw zadel. De kussens kun je dmv. klittenband van de basis van je zadel halen, dan kun je ook gelijk kijken of de inlagen nog goed zijn door ze eruit te halen.
Het is wel weer even een werkje de kussens er recht onder te krijgen.

Er zijn ook een aantal mensen die met een Ghost met korte zweetbladen een lange pad gebruiken. bv. ook van Ghost, voor de bescherming. Maar dik kan net zo goed een ander soort pad zijn, van een ander merk, met lange zweetbladen

Fabster

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-16 14:53

Maar ik heb net mijn padje met de tasjes erop gekocht |( .

Die sweatflaps gaan m niet doen, denk je?

En hoe weet ik of de kussens slap zijn geworden? En hoe vaak moeten die vervangen worden? Ik rij deze pas sinds januari.

palousa_boy

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-16 15:12

Marcella schreef:
Zijn vaak kleurtjes die in beperkte oplage uitgebracht zijn is het enige verschil vaak.

Oke dankjewel

xxdomiixx

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-16 18:26

Heeft iemand een tip om 1 kant van het zadel op te hogen? Er past geen extra inlage in de pad dus ik zat zelf te denken om een omhulsel te maken voor 1 inlage en die dan tussen het zadel en de pad te leggen (dan is het nog de vraag welk inlage maar daar ga ik wel uitkomen). Het is een tijdelijke oplossing dus ik wil ook geen permanente dingen. Ik hoop eigenlijk dat tegen de tijd dat ik mag rijden (osteo is geweest) het weer bijgetrokken is maar just in case wil ik alvast zorgen dat ik een oplossing heb. Anders komt de fork/pommel tegen zijn schoft aan en dat wil ik natuurlijk niet.

Maartje1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-16 19:07

Fabster schreef:

Mwah als je je bedenkt dat je kussens van een boomzadel, ik geloof, halfjaarlijks moet vullen. Is het toch niet gek dat je ook met regelmaat de inlages van de ghost kussens en pad moet vervangen?

Fabster

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-16 20:39

Van mijn spaanse zadels niet, hoor. Heb ik regelmatig na laten kijken en altijd prima. Halfjaarlijks kussens bij laten vullen, vind ikecht heel veel.

Maar goed, laten we er vanuit gaan dat dat moet. Waar kan dat nagekeken worden? Voor een Ghost, bedoel ik dan.

Duhelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-16 21:16

domii: als je een kant van het zadel een cm of meer moet gaan ophogen, zou ik eerlijk gezegd nog niet op dat paard gaan zitten, dan zou ik eerst grondwerk doen tot die rechter is.
Als je het toch wil doen denk ik dat je best kijkt voor een halfpad, kun je aan de ene kant twee inlages stoppen en aan de andere kant eentje.
of een gewone pad met verwisselbare inlages.

MaritB

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-16 21:17

Je kunt toch voelen hoe 'dik' ze zijn, het zijn eigenlijk gewoon inlagen.

xxdomiixx

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-16 21:42

Duhelo schreef:
domii: als je een kant van het zadel een cm of meer moet gaan ophogen, zou ik eerlijk gezegd nog niet op dat paard gaan zitten, dan zou ik eerst grondwerk doen tot die rechter is.
Als je het toch wil doen denk ik dat je best kijkt voor een halfpad, kun je aan de ene kant twee inlages stoppen en aan de andere kant eentje.
of een gewone pad met verwisselbare inlages.

Ik ga inderdaad ook eerst grondwerk doen. Daar gaat waarschijnlijk ook wel een aantal weken overheen voordat rijden weer aan de orde is, dus ik ga er van uit dat het dan al wel flink bij getrokken is, de osteo zei dat ik weer moest rijden als alle oefeningen op de grond soepel, in balans etc. gaan.

Kwetal

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-16 23:00

Fabster schreef:
Maar ik heb net mijn padje met de tasjes erop gekocht |( .

Die sweatflaps gaan m niet doen, denk je?

En hoe weet ik of de kussens slap zijn geworden? En hoe vaak moeten die vervangen worden? Ik rij deze pas sinds januari.

Ik begrijp dat het probleem onder dat flapje zit waar de V samenkomt en dan onderaan de singelstoten?

Komt het onder de pad uit? Is het onderlegd met neopreen? Je kunt er een soort kussentje onder krijgen - maar wellicht werkt dat juist averecht ..... (weer een dikker bobbeltje) Singel je heel strak aan?