[HK]Voor en nadelen boomloos zadel deel 2!

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

ThePast03

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-14 22:18

Moderatoropmerking:
Zojuist weer enkele berichten verwijderd. Adverteren is op het forum niet toegestaan, hiervoor kan je op de BoktMarkt terecht.

_Dribbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-14 22:19

@ shirley, ja dat heb ik wel vergeleken maar daar werd ik niet echt wijzer van. Toen twijfelde ik nog meer.

Ik denk dat ik inderdaad gewoon de M ga bestellen.

Hartelijk bedankt :) !

Shirley

Re: [HK]Voor en nadelen boomloos zadel deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-14 22:21

Vraag het anders voor de zekerheid nog eventjes na bij pmarena, dat is immers de kenner bij uitstek ;)

_Dribbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-14 22:41

Shirley schreef:
Vraag het anders voor de zekerheid nog eventjes na bij pmarena, dat is immers de kenner bij uitstek ;)

Oh dat had ik moeten doen!
Heb hem nu al besteld. :+

Nou hoop maar dat deze goed is.

Shirley

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-14 22:48

Kan alsnog, doe je er toch rap een mailtje of pb achteraan, ding springt echt niet vanzelf in een doosje ;)

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-14 10:50

De kleurtjes zijn vrij recent, daarvoor waren ze allemaal wit :j

Vroeger eerst jaren wit fiberglas, toen jaren wit PU kunststof, en nu sinds ruim een jaar, hooguit 2 jaar ofzo (?) hebben ze allemaal een kleurtje gekregen om ze makkelijker uit elkaar te kunnen houden :j

Lori

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-14 12:43

Toen ik in België bestelde was het nog een gewone witte vorig jaar... kan dat dan restvoorraad zijn ?

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-14 12:55

Ja dat zal dan wel inderdaad :j

Lous

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-14 13:42

Ik heb ook forken bij mijn zadel gekregen met het leer eromheen,behalve bij de platte gedeeltes. Bij eentje zit alleen leer om de knop.

Dan heb ik nog eentje waarvan ik niet weet welke maat dat is,hoe zou ik daar achter kunnen komen?

RvT

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-14 19:00

Maflinger_S schreef:
In een ander topic werd de Koole Sedelogic drukverdelende pad getest. Zou die ook kunnen werken onder een Barefoot (Arizona) met VPS?

Hier ben ik ook heel benieuwd naar! Ik ben opzoek naar een goede pad voor onder mijn torsion. Iemand suggesties?

Maflinger_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-14 20:54

Of onder een boomloze Bob Marshall?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-14 11:56

Grandeur heeft heel veel soorten en maten pads, en ook erg goeie kwaliteit. Wel duur en lange levertijd :j

Ik heb zelf ook de knoop doorgehakt. Nu mijn zadel echt goed ingereden is voel ik de vorm van de kussens echt onder mijn been, en dat is behoorlijk irritant. De kussens gaan er dus onder uit, en er komt een pad met inlages onder.
Heb getwijfeld tussen een Barefoot Nevada/Madrid pad met HD inlages, en een Grandeur met dubbele inlages en ben uiteindelijk voor het laatste gegaan. Mijn zadel heeft zonder kussens helemaal geen ruggengraatvrijheid en ik twijfelde of ik dat met enkel de HD inlages wel ging bereiken. Met de Grandeur pad met zowel boven als onder inlagetassen heb ik wat meer speelruimte om dingen aan te passen, zoals extra inlages als ik de rug toch niet mooi vrij krijg. Daarnaast was het ook goedkoper en vond ik het wel leuk om ook eens een kleurtje te kunnen uitkiezen :o

Wat wel een beetje jammer was, is dat Grandeur op zich een heel mooi passend dekje heeft voor onder de Caracas, maar die heeft dan weer hele brede inlagetassen (zelfde maat als de kussens), terwijl ik daar juist vanaf wil. Het is dus qua model gewoon een dressuurdekje geworden, die hebben wel smalle inlages.

Buitenzinnig

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-14 12:32

Blijheid, wat vervelend dat je de kussens nu gaat voelen!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-14 14:00

Ja, het is heel gek. De kniewrongen heb ik er al een tijdje af, maar het voelt haast alsof er toch een wrong zit. Echt een soort bubbel onder het zweetblad. Ligt echt puur aan de kussens die bij de Spaanse modellen zit, ik voel de uiteindes van die U vorm, met de Engelse modellen zal je dat niet hebben.

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-14 14:11

Kan het me goed voorstellen :j

En die uiteindes zitten niet allen bij jouw benen, maar ook lekker achter de schouders van het paard te duwen.... -O-

Vandaar dat ik altijd veel liever een pad met inlages heb :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-14 14:13

Ik betwijfel eerlijk gezegd of [***] er last van heeft. Het zadel is wel flexibel genoeg om met de schouder mee te bewegen.
Maar ik denk inderdaad wel dat een pad met inlages nog fijner is, dus dat gaan we maar eens proberen :j

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-14 14:18

Het zal ook van paard tot paard anders zijn :j

Bij Rena vind ik punten naar beneden 3x niks, en het heeft sowieso wat mij betreft geen voordeel maar wel het nadeel dat het toch snel de schouderbeweging wat belemmert, ruggengraatvrijheid en drukverdeling door kussens kun je met inlages net zo goed bereiken, en het geheel is nog wat flexibeler doordat zadel en "kussens" wat langs elkaar heen kunnen buigen.

Enige voordeel dat dan overblijft van kussens is dat het er wat meer standaard uitziet en dat je er normale dekjes onder kunt gebruiken.

Dan tellen de voordelen van een inlage-pad toch zwaarder voor mij hoor :)

Wel leuk dat je een gekleurde Grandeur genomen hebt!
Maar daar zitten dus aan elke kant zowel onder als boven de pad inlage-vakken als ik het goed begrijp...?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-14 14:28

Het zal inderdaad per paard wel verschillen :j Toen ik nog een boomzadel had en dat weer eens aangepast moest worden liet [***] het altijd wel duidelijk merken, dan reageerde hij juist bij de schouder wat gevoelig, en nu gelukkig niet.

Ik heb een type baumlos-spezial gekozen, en die heeft inderdaad 'obere taschen' en 'unteren taschen', waar beiden inlages in kunnen :j Geen idee of ik ze beiden nodig heb, misschien dat ik met inlages in een van de twee wel genoeg heb, maar ik heb liever een extra vak dan een te weinig :j
Heel gekleurd is hij trouwens niet geworden hoor, grijs met een zilveren randje. Ben niet van plan twee van die dure pads te kopen, en dit past tenminste overal bij :Y)

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-14 15:10

O grijs is niet heel spectaculair nee :P

Inlages bovenop vind ik voor mij en Rena redelijk nutteloos eigenlijk, ik wil juist de rugnaad van dekjes omhoog liften d.m.v. inlages die naar onderen uitsteken :)

jokari

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-14 20:02

Blijheid, je had aan de persoon achter Grandeur gerust mogen vragen om de pad naar je wensen aan te passen, die zou dat zonder problemen gedaan hebben. Ik heb voor mijn Iberica ook eentje laten maken dat toen nog niet op de site stond.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-14 20:38

Ik heb zelf wel (meerdere keren) geprobeerd met Grandeur te mailen, nooit antwoord gekregen :n
Ik heb de pad nu gekocht via degene waar ik ook m'n zadel had gekocht (kreeg ik nog korting ook!) maar zij vertelde ook dat het lastig was met speciale dingen. Vandaar dus dat we het nu maar zo gedaan hebben, vind het ook niet lelijk ofzo, alleen precies de juiste vorm was wel nog mooier geweest :j

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-14 20:58

Ik heb het jaren geleden ook opgegeven met Grandeur, kreeg gewoon geen reactie op de vraag of ik wat pads bij ze kon bestellen....nu ja dan niet toch :)

Anderen schijnt het wel te lukken.
Zal wel net pech hebben gehad met een Spam-filter ofzo, ik deed echt geen rare voorstellen en was ook niet vervelend volgens mij :P

jokari

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-14 22:12

Serieus ? Ik heb daar echt veel mee gemaild, want in eerste instantie had ze zelf compleet het verkeerde model gemaakt (model dressuurzadel voor onder een spaans schaap, echt niet dat ik die moest hebben) en nadat ik kon aantonen dat ik echt wel van in het begin een spaans model had gevraag, heeft ze zonder problemen een nieuwe gemaakt die ik al bijna sneller in huis had dan dat ik de verkeerde (op haar kosten !) kon terugsturen. Dus wat mij betreft een grote pluim qua service.

Maar ik begrijp dus dat dat niet altijd het geval blijkt te zijn. Jammer.

Cynthiaaapje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-14 23:21

Ik ga morgen een Barrydale passen op Ginger.. Vind de barefoot toch steviger liggen dan bijv de startrekk van Emiel.

Hoop zo dat het voor ons beiden perfect past!

tjaakje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-14 00:09

Ik kwam bij toeval deze site tegen. Kent iemand deze zadels? Ik vind ze er nogal goedkoop uitzien, maar dat zijn ze niet bepaald... En in de informatie kan ik nergens iets vinden over pasvorm en drukverdeling voor het paard, wordt alleen maar over de zit en comfort van de ruiter gepraat.

http://www.boomloos-zadel.nl/sensation