Wie heeft er een Custom zadel?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

wilma12

Re: Wie heeft er een Custom zadel?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-15 22:15

Nee maar daarom was ik benieuwd of het kussenkanaal breder wordt als zadel gaat inzakken. Snap je. Maar ben ervan overtuigd dat ik er wel uitkom met custom. Moet goed komen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-15 22:23

een paar keer mee gereden is heel wat anders dan een jaar hebben. Beetje raar verhaal zo.

Waarom zou na een jaar je kussenkanaal zoveel veranderen? Mag hopen dat je toch ongeveer ieder half jaar onderhoud laat plegen aan je zadel?

_Anneruth

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-15 22:31

Omdat je het over een jaar had, dacht ik dat je het zadel al veel langer had. Goed dat je het direct hebt aangegeven.

wilma12

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-15 22:32

Laat maar je snapt niet wat ik bedoel Vonneke. Ik heb mijn nieuwe custom icon flight sinds 29-9-2015 zie dit topic, nu dus 2 maanden. Geef vanaf dag 3 al aan dat het naar mijn idee veel te krap is. Daarbij rijd ik mij open op de voorkant van het zadel.

Ik heb contact gehad met Engie kwakkel en kijk morgen of ik met fitter tot oplossing kan komen.

Mijn vraag was uit nieuwsgierigheid of jullie zadel "kussen" kanaal nog breder is geworden door zakken van zadel na langer gebruik.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-15 22:41

Ik begrijp je verhaal heel goed maar denk niet dat je hier veel mensen vind die je kunnen vertellen hoe het zadel er na een jaar uit ziet.

Alice13

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-15 22:42

Misschien iets breder maar voor m'n gevoel gelijk gebleven. Zou ook moeten naar mijn idee, maar denk dat je het daar wel mee eens bent. Twas alleen je vraag ;)

Hopelijk kom je er uit, welke fitter komt?

wilma12

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-15 22:57

Jan Pieter komt morgen die heeft het zadel ook aangemeten. Het komt vast goed. Anders ben ik wel bereid om de 19e naar de demo sale te gaan.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-15 22:59

Hij kan het vast in orde maken.

Icrack

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-15 18:41

Hoe lang duurde het aanmeten en het zadeltesten bij jullie eigenlijk?

caipirinha

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-15 18:54

Icrack schreef:
Hoe lang duurde het aanmeten en het zadeltesten bij jullie eigenlijk?

Denk max 1,5 uur. Eerst kijken welk zadel met wel boomtype bij jou past en daarna met die zadels gaan proef rijden. Je voelt snel zat of een zadel wel of niet fijn is voor jou. Ik heb er destijds 4 geprobeerd en de icon coda stak er met kop en schouders bovenuit. Vervolgens maakt hij een template *blauwdruk van je paard en naar aanleiding daarvan wordt het zadel besteld.

wilma12

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-15 11:51

Ik zou de 19e gaan naar Heerde scheelt mogelijk ook veel geld.

Nog even een update. Fitter kon mijn zadel niet passend krijgen. Ik heb zelf maar aangeboden om de 19e naar Heerde te gaan. Tot die tijd zit ik met een veel te hard opgevuld zadel nu en mijn paard loopt er onregelmatig onder. Ben dus absoluut niet blij en zeker nog lang niet tevreden.

Alice13

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-15 12:15

Vervelend zeg!

VWestra

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-15 12:51

wilma12 schreef:
Ik zou de 19e gaan naar Heerde scheelt mogelijk ook veel geld.

Nog even een update. Fitter kon mijn zadel niet passend krijgen. Ik heb zelf maar aangeboden om de 19e naar Heerde te gaan. Tot die tijd zit ik met een veel te hard opgevuld zadel nu en mijn paard loopt er onregelmatig onder. Ben dus absoluut niet blij en zeker nog lang niet tevreden.

Wat vervelend zeg! Heb je al met Engie gebeld? Misschien kan ze vertellen wat zadels ze verwacht op 19/12.

Alice13

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-15 13:04

Ik vind ergens ook belachelijk dat je daar heen moet/gaat. Vind dat ze je nu een oplossing moeten bieden. Had hij geen ander passend zadel?

wilma12

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-15 13:10

Nee er was niks passend niks. Maar mijn paard had volgens fitter een dood normale rug dus dat begrijp ik ook niet. Eigenlijk voel ik me in een bepaalde hoek gedrukt. Bovendien moet ik om 08 uur al in Heerde zijn bij custom die dag. Anders was er geen plek meer of geen zadel meer?! Fitter stak een kapotte zweep onder m'n nieuwe zadel door meerdere keren hij kon namelijk niet geloven dat er geen vrije ruimte was. Waardoor er nu beschadigingen zitten onder m'n zadel. En een dun dekje was erg slecht moest met een dikke pad rijden?! Eigenlijk ben ik er helemaal klaar mee en betwijfel ik of ik nog wel een custom wil.

GWR

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-15 13:18

wilma12 schreef:
Nee er was niks passend niks. Maar mijn paard had volgens fitter een dood normale rug dus dat begrijp ik ook niet. Eigenlijk voel ik me in een bepaalde hoek gedrukt. Bovendien moet ik om 08 uur al in Heerde zijn bij custom die dag. Anders was er geen plek meer of geen zadel meer?! Fitter stak een kapotte zweep onder m'n nieuwe zadel door meerdere keren hij kon namelijk niet geloven dat er geen vrije ruimte was. Waardoor er nu beschadigingen zitten onder m'n zadel. En een dun dekje was erg slecht moest met een dikke pad rijden?! Eigenlijk ben ik er helemaal klaar mee en betwijfel ik of ik nog wel een custom wil.

(Ik heb niet voor custom gekozen uit eindeljk want mijne paste ook voor geen meter, maar zie het topic nog wel eens voorbij komen)
Hier moest ik toch even op reageren; bij mij werd juist gezegd dat die dikke pads slechter waren en ik beter dunnere dekjes kon gaan gebruiken :=

ilse86

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-15 13:59

wilma12 schreef:

Jan Pieter was jouw fitter?

Horseware

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-15 14:19

wilma12 schreef:

Ik zou Engie bellen en je hele verhaal voorleggen. Mijn ervaring is dat zij beter luistert en wel met oplossingen komt.

Horseware

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-15 14:21

Ik baal ook op het moment. Mijn mooie bruine Flight van zo'n 7 maanden oud begint op het buffelleer helemaal rood te verkleuren :( Ik heb al contact met Engie en foto's gestuurd. Zij had dit nog nooit gezien en belooft een oplossing. Ik hoop het van harte want dit is erg lelijk.

wilma12

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-15 15:06

Ja klopt hem als fitter. Oh jee dan heb je ook pech! Ja ik ga haar nog bellen moet bevestigen aan haar of de 19e doorgaat.

Alice13

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-15 15:18

Horseware wat voorn kleur bruin want die bij ons blijven beide mooi. Waarvan 1 echt elke dag op meerdere paarden wordt gebruikt. (Die kleur juist wAt donkerder. )

Horseware

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-15 15:33

Alice13 schreef:
Horseware wat voorn kleur bruin want die bij ons blijven beide mooi. Waarvan 1 echt elke dag op meerdere paarden wordt gebruikt. (Die kleur juist wAt donkerder. )

Donkerbruin. Het andere leer van het zadel blijft wel heel mooi het is echt het buffelleer op de zweetbladen en de zadelrokjes

wilma12

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-15 15:38

Wat oliebol, zouden ze dat stuk moeten vervangen of iets? Ik heb het idee dat Custom de vraag ook niet helemaal aan kan. Vriendin wacht vandaag al 23 weken op haar zadel, er is nog geen uitzicht op wanneer het zadel komt. Paard veranderd in tussentijd natuurlijk ook. Vraag me altijd af of zon zadel dan nog past.

Horseware

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-15 15:45

Dan zouden ze het halve zadel moeten vervangen :+
Engie heeft beloofd het te gaan oplossen. Nog even afwachten waar zij mee komt.

Horseware

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-15 16:04

Afbeelding