Voor de liefhebbers van niet-Engelse zadels

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

JPTinkers

Re: Voor de liefhebbers van niet-Engelse zadels

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-13 20:09

nou bij mij is het uiteindelijk een barebackpad geworden
de christ iberico plus , en moet zeggen ben er zeer tevreden mee en kan nu ook mooi gaan oefenen ermee voor me ridderspelen

Gimli_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-13 20:25

Die zwevende zit lijkt me ook niet echt iets.
Misschien dat stock zadel dan eens proberen, is er eentje van Horseman Outfitter dus geen namaak, ik zie ze nieuw vaak staan voor 250 euro. 8)7

Wel leuk dat je door dit topic in aanraking komt met zadels waar je normaal nooit naar gekeken zou hebben, echt top! +:)+

Ruga

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-03-13 22:40

Gimli_ schreef:
Die zwevende zit lijkt me ook niet echt iets.
Misschien dat stock zadel dan eens proberen

Veel succes ermee, en ja, erg gevaarlijk dit topic :P (voor je het weet krijg je een zadelverslaving :+ )

Riddershow

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-13 12:07

Kan iemand me even helpen? Ik ga eens onze zadelkamer opruimen en meerdere portuguesa verkopen. Maar nu wil ik voor de volledige verkoopsinformatie de boommaat erbij zetten... Maar hoe meet ik die op? Ik kan het wel vinden van engelse zadels, maar op één of andere manier heb ik zo'n vermoeden dat het net was anders meet bij een spaans zadel?

Ruga

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-03-13 19:47

Ken je het merk? Gewoon even daar informeren lijkt me..

Aestrith

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-13 02:04

Riddershow schreef:
Kan iemand me even helpen? Ik ga eens onze zadelkamer opruimen en meerdere portuguesa verkopen. Maar nu wil ik voor de volledige verkoopsinformatie de boommaat erbij zetten... Maar hoe meet ik die op? Ik kan het wel vinden van engelse zadels, maar op één of andere manier heb ik zo'n vermoeden dat het net was anders meet bij een spaans zadel?

anders kijk je welke maat engels zadel op het paard past waar de portuguesa op past, dan heb je wel een aardige indicatie lijkt me

Riddershow

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-13 09:55

Het probleem is juist dat de portuegesa weg gaan omdat ze niet op onze huidige paardjes passen :Y)

En het zijn 4 verschillende merken waarvan van 1 niks te vinden is.

Nouja, ik verzin wel iets om de maat aan te duiden.

Cambiar

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-13 17:39

Francis

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-13 23:51

OEH, die Outrider! Hebbuh!

Heb ze gemaild... ben erg nieuwsgierig naar meer specificaties en prijzen... met een Equiform die kant op en een broertje die misschien nog een keer naar Afrika gaat wil ik dit wel even als optie 'onderzoeken' ;) kort, wijd en met rock... da's wat ik zoek...

Ruga

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-03-13 14:54

Ze zijn eigenlijk wel niet on-topic hier ;)
Maar goed..beetje afdwalen mag wel vind ik

Cambiar

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-13 18:00

Francis schreef:
OEH, die Outrider! Hebbuh!

Heb ze gemaild... ben erg nieuwsgierig naar meer specificaties en prijzen... met een Equiform die kant op en een broertje die misschien nog een keer naar Afrika gaat wil ik dit wel even als optie 'onderzoeken' ;) kort, wijd en met rock... da's wat ik zoek...

Zou je't zien zitten om me te laten weten hoeveel ze kosten? Deze vind ik ook wel hebbuh :-)
@ Ruga, ah ja, ivm zitpositie...niet bij stilgestaan omdat ik er een McClellan in zag...

Francis

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-13 03:32

Als ik antwoord krijg laat ik 't hier weten. Helaas nog geen reactie.

Riddershow

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-13 17:29

Francis

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-13 19:46

Oh, die twee bruine zijn gaaf.

Riddershow

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-13 21:45

Ik zoek een zadelpasser/verkoper met ervaring in spaanse zadels en het liefst iemand die langskomt zonder een fortuin te kosten of waar wij heen kunnen gaan zonder dat we half of heel nederland door moeten.

Iemand ideeën/tips?

Ruga

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-04-13 21:37

Ik ben ook terug op zadelzoektocht (ondanks een behoorlijke voorraad 'reserve') :P
De twee jonge paarden lopen prima onder een Malibaud, Riano en een western (Wade). Maar mijn oudje (28 j) past nergens meer in. 't is te zeggen, in de zomer past hij wel, in de winter dan weer niet meer, enz.. hij verandert met de seizoenen mee van vorm. Helaas offtopic hier, maar ik zit voor het eerst in 10 jaar weer aan boomloos te denken.

PocoGaucha

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-13 21:55

mijn verzorgpaard heeft sinds kort een barefoot atlanta. Ik vind het best een fijn zadel. Paard loopt er ook fijn onder.

ik moet alleen nog heel erg aan de zit wennen hoor. vooral in galop als hij een stap opzij zet wat ik niet verwacht ben ik echt heel mijn evenwicht kwijt. Het zit lang niet zo lekker als de argentijnse recado's zaten in Argentinië, dus als je paard niet te veel schoft heeft en niet te veel gekke sprongen maakt zou ik voor een recado gaan.

Francis

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-13 23:28

Ik heb antwoord uit Afrika, de tweepuntsrigging snap ik niet helemaal, daar ga ik nog even verder naar vragen.
Hieronder het antwoord wat ik kreeg en de foto en voor degenen die het willen weten even naar GWK.nl gegaan, R7900 = €585,74 en R8350 = €619,10 Komt uiteraard je shipping nog bij maar vanuit Zuid Afrika is dat als ik me goed herinner goedkoper dan vanuit bijv. Amerika.

Nog even uitleggen, ik heb dus gevraagd of ik een andere stijl fender kan krijgen aan de Outrider (ik vind die fenders die aan een rechte beugelriem 'geregen' lijken echt lelijk en wil gewoon een klassieke westernfender)
Ik ben bang dat de lengte van het zadel toch te lang is voor Raya, die 58 cm. durf ik niet 'blind' aan. Ik wil nog vragen of ze een kortere versie kunnen maken of dat ze een ander model hebben wat korter is.
Ik vind het eerlijk gezegd 'geen geld' voor deze zadels als ze er in 't echt zo goed uit zien als op de foto, ik vind het mooie zadels en ziet er kwalitatief wel goed uit eigenlijk.

Citaat:
Hi Francis

I will happy to customize the saddle for you. it is not a problem at all
please let me have a picture of the shape fenders you require. If you know
the length of the fenders let me know or send me your inseam length, foot
sole to groin. The gullet of the Outrider is 6 3/4". Skirt length of the 16"
is 58cm and 61cm for the 17". You are welcome the send the equiform. The
standard saddle is R7900 , lite version R8350 and customization will depend
on the size , style and fittings. Attached photo of the two point rigging
system.

Regards

Helga Liebenberg
Financial Manager
Franco C Saddlery
PO Box 263
Mooi River, 3300
South Africa
Tel: +27 (33) 2631737
Mobile: +27 (83) 5636692
Fax: +27 (86) 5246074
Web: http://www.franco-c.com

Afbeelding

Cambiar

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-13 00:18

Thx Francis voor de info.
Ik vind het ook leuke no nonsens zadels en de prijs is idd laag (wil nog wel eentje om op trip te gaan met zo'n verluchtingsgat in)
58 cm is redelijk voor zo'n type zadels, maar Malibaud blijft toch nr1 bij nader inzien.
Toch...hij legt ze blijkbaar op Mongoolse paardjes, die beestjes zijn ook wel best kort te noemen...

pleiada

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-13 08:53

Zien er mooi uit die zadeltjes :j en ook geen geld..

Ruga als je paard zijn zadel in de zomer wel past maar in de winter niet kan je dan geen shims gebruiken icm met je corrector..Ik dacht tenminste ergens gelezen te hebben dat je een corrector hebt..

Cambiar

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-13 11:21

@Ruga,
Ik ken je standpunt ten opzichte van boomloze zadels, maar moet zeggen dat ik zo gelukkig ben met m'n startrekk espaniola's. Zo makkelijk en zo zo comfortabel...ik zit nooit langer dan 10 min op de rug van m'n paard omdat ik heel veel naast wandel (ivm doorbloeding van rug), daaronder het rendiervel met corrector en ik kan me niet voorstellen dat ik de rug zo kapot zal rijden...natuurlijk, ik ben tevreden met zeer veel stapwerk ernaast en zou het ook niet anders kunnen, idem voor het gymnastiserend werk. Als je wil mag je die even van me uitproberen.
Toch, gezien mijn merrie weldra in Zuid-Fr zal staan en ik daar ook veel ga wandelen, lijkt me een minimalistisch zadel met verluchtingsgat een must voor verdamping van zweet (en ev. transport van materiaal).

Ruga

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-04-13 15:14

Cambiar schreef:
@Ruga,Ik ken je standpunt ten opzichte van boomloze zadels

Voor waar ik hem zou voor gebruiken is het ook ok hoor, ik rij ook geen uren meer met hem.
@Pleiada, ja dat zou ook wel kunnen.

Moragh

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-13 15:20

Check ff bij die Zuid Afrikaanse zadels of ze tegen de regen kunnen...
Kunnen ze nl niet allemaal ;)

Cambiar

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-13 15:44

Ruga schreef:
Cambiar schreef:
@Ruga,Ik ken je standpunt ten opzichte van boomloze zadels

Voor waar ik hem zou voor gebruiken is het ook ok hoor, ik rij ook geen uren meer met hem.
@Pleiada, ja dat zou ook wel kunnen.

Als je 't zadel wil testen, laat maar weten ;-)

Cambiar

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-13 15:49

Moragh schreef:
Check ff bij die Zuid Afrikaanse zadels of ze tegen de regen kunnen...
Kunnen ze nl niet allemaal ;)

Een regenjasje aantrekken :D
Waar ik ga wandelen regen't bijna niet (Le Cros)...bij nader inzien dus wel http://www.weeronline.nl/Europa/Frankrijk/Le-Cros/4287260...inderdaad ook aandachtspuntje....