Is het verstandig om het bij dit zadel nog aan te laten passen? Of is de kans op breken van de houten boom dan te groot?
Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Duhelo schreef:Wie kan me adviseren welke singel ik nodig heb voor mijn buikige spaanse dame?
Eindelijk een nieuw zadel waar ze fijn onder loopt (met mijn ghost was deze singel prima, maar daar zit ik niet stabiel genoeg in op dit paard), maar nu is de singel een issue. Huidige singel is een (oude) eric le tixerant singel.
haar singel ligt ver naar voor, en een dikke buik, dus dat helpt natuurlijk niet.
[ [url=m/NVeQ2P.jpg]Afbeelding[/url] ]
ligt de Eric le tixerant wel goed op deze kwpn?
[ [url=m/xQvAc2.jpg]Afbeelding[/url] ]
Duhelo schreef:Wie kan me adviseren welke singel ik nodig heb voor mijn buikige spaanse dame?
Eindelijk een nieuw zadel waar ze fijn onder loopt (met mijn ghost was deze singel prima, maar daar zit ik niet stabiel genoeg in op dit paard), maar nu is de singel een issue. Huidige singel is een (oude) eric le tixerant singel.
haar singel ligt ver naar voor, en een dikke buik, dus dat helpt natuurlijk niet.
Celebi schreef:Ik heb het al eerder eens benoemd maar de Edix Crescent vind ik ook eigenlijk geen echte crescent singel. De gespen liggen vrij recht tegenover elkaar namelijk. Blijkbaar werkt het toch voor een hoop paarden, maar dat zullen denk ik niet de hele dikke/ronde exemplaren zijn maar juist de paarden die die net tussen recht en crescent in zitten. Er zitten op de Edix namelijk wel mooie uitsparingen en dankzij de stukjes leer ertussen is de singel iets beweeglijker in richting van de singelstoten. Maar als je echt een crescent met flinke boog nodig hebt zou deze niet boven aan mijn lijstje staan en een andere benaming had ik beter gevonden voor deze singel.
Daphara schreef:Duhelo schreef:Wie kan me adviseren welke singel ik nodig heb voor mijn buikige spaanse dame?
De buikerig Spaanse dame mag een maat groter en crescent hebben en je zadel mag bijna 10 cm naar achteren.
Bij de vos is de singel echt veel te kort en zo te zien ook het verkeerde model bij buikerige paarden moet je helemaal geen singel willen met breed middenstuk want die buik duwt alles richting de oksel.
Dus mocht je voor beiden dezelfde singel willen, dan zou ik gaan voor een crescent op minstens 85 cm, voor de vos eerder richting de 90-95 cm.
marjor schreef:Inmiddels heb ik een drietal singels ontvangen.
Een asymmetrische 70 cm en 80 cm. En een cresent van 75 cm.
[ [url=m/mMuwZg.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/deafWW.jpg]Afbeelding[/url] ]
Deze zou misschien nog een gaatje strakker/ hoger kunnen. Staat heel licht “open” aan de voorkant.
Hieronder de asymmetrische 70 cm:
[ [url=m/WnIAEG.jpg]Afbeelding[/url] ]
En als laatste de asymmetrische 80 cm:
[ [url=m/Igu5Iu.jpg]Afbeelding[/url] ]
Brandt maar los. Ik ben erg benieuwd naar jullie mening.
Celebi schreef:Die Norton heb ik heel kort gehad. Is een vreselijk brede singel, net als die BR singels, dus voor mijn kleine pony niet echt handig. Voor zover ik me kan herinneren was het een stevige, stijve singel. Dat moet je maar net willen. De kwaliteit van het nep bont was wel aardig geloof ik, al heb ik de singel dus nooit echt gebruikt en kan ik daar weinig over zeggen.
Avalanche schreef:Maar nog steeds die point billets op je zadel laten verplaatsen, want daar zit je probleem IMO.
SandraWierda schreef:JenniferU schreef:Mocht er iemand een mattes cresent, 70cm met aan beide kanten elastiek over hebben ontvang ik graag een pb
Heeft mattes wel elastiek?
Er staat een 65 op mp te koop