Anatomische hoofdstellen deel 2

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Saaams

Re: Anatomische hoofdstellen deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-20 23:37

Oogt keurig. Het is echt een fijn hoofdstel!

Iriscope

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-20 07:26

MarjanB schreef:
Iriscope schreef:
Hier mijn Appaloosa met het Kramer hoofdstel.

[ [url=m/gR8sAx.jpg]Afbeelding[/url] ]

Zonde dat ze deze precies niet meer hebben, had er graag nog 2 gekocht voor mn andere paarden.

Is het niet gewoon deze?
https://www.kramer.nl/Paard/Hoofdstelle ... -hoofdstel

Thanks, hij lijkt er inderdaad onwijs op, maar deze heeft geen aansnoerneusriem. Nu snoer ik toch niet aan, dus dat maakt weinig uit, maar ik moest al 2 gaatjes bij maken zodat hij niet te strak zou zitten.
Ik ben bang als ik deze bestel dat ie helemaal te kort is.

Ik snap het principe niet zo goed, als je een anatomisch hoofdstel koopt, maar je moet dan wel de neusriem zo strak aansnoeren dat het op het randje 2 vingers horizontaal aan ruimte is, omdat er geen gaatjes verder zijn. Mijn neusriem zit met 2 vingers verticaal aan ruimte en dat is bijna altijd te krap met de hoofdstellen die ik tot nu toe anatomisch heb gehad.

Misschien dat iemand dit Kramer hoofdstel heeft en me kan vertellen wat de omtrek van de neusriem is op het laatste gaatje, voor ik hem voor niets naar Namibie laat komen? Maat Full gaat het dan om.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-20 08:38

Je kunt kramer ook gewoon even mailen. Ze zijn heel behulpzaam.

Vanillia

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-20 11:27

Netjes die Sedna! Ik zou denk ik de neusriem 1 gaatje lager hangen, nu lijkt hij precies op het randje van het jukbeen te liggen.

pluisje88

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-20 11:37

Vanillia schreef:
Netjes die Sedna! Ik zou denk ik de neusriem 1 gaatje lager hangen, nu lijkt hij precies op het randje van het jukbeen te liggen.

Ik ook idd

Hommage

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-20 17:55

Iriscope schreef:
Misschien dat iemand dit Kramer hoofdstel heeft en me kan vertellen wat de omtrek van de neusriem is op het laatste gaatje, voor ik hem voor niets naar Namibie laat komen? Maat Full gaat het dan om.

Ik heb hem en hij is juist heel erg groot voor een full qua omtrek. Ga hem denk ik nog laten inkorten, want op zijn strakst is hij nog te wijd helaas. Vergeet steeds een rolmaat mee te nemen naar stal. Zal proberen eraan te denken.

Iriscope

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-20 17:57

Hommage, dat is lief van je, dank je wel!

ZoeyDercks

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-20 18:34

Ik lees heel veel negatieve reviews over de leerkwaliteit van Bridle2Fit. Dus durf die eigenlijk niet te bestellen :+

Die van SD Design vind ik erg extreem voorgevormd.

Misschien ga ik toch maar die Eye Freedom van Kramer uitproberen, toch vaste bakstukken.... :+

xLiekeH

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-20 18:49

pantarhei schreef:
Iriscope schreef:
Mijn hoofdstellen zijn binnen. De Equitus Beta Cob is echt ienieminie klein. Ik snap niet welke maten ze me hebben doorgegeven bij de winkel, want de enige die deze past is mijn Arabiertje. Mijn warmbloeden hebben geen bijzonder grote hoofden, maar dat past ie totaal niet op, zelfde bij mn Appaloosa helaas.

Mooi zonde, maar mocht iemand interesse in de Cob hebben, laat het me maar weten, wie weet kunnen we iets verzinnen met verzenden..

Herkenbaar de full zit op zijn kleinst bij mijn paard en de cob lijkt wel maat pony

Net een presteq gepast, rare maten. Frontriem zit veel te hoog tegen de oren en kan maar op een plek met drukknop. Bakstuk neusriem te lang, op zijn kleinst nog ruim en dan zit je bit riempje ook veel te hoog. Wel Supermooi Engels ogend leer. Kan weer retour dus, jammer verder super mooi

Hier heb ik dus ook last van bij de presteq.. ik heb alleen de kaartjes er al afgehaald..

Saaams

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-20 19:28

ZoeyDercks schreef:
Ik lees heel veel negatieve reviews over de leerkwaliteit van Bridle2Fit. Dus durf die eigenlijk niet te bestellen :+

Misschien ga ik toch maar die Eye Freedom van Kramer uitproberen, toch vaste bakstukken.... :+

Ik heb mijn bridle2fit al twee jaar en ben niet bepaald een poetser.
Ik zal vd week een foto maken hoe die is qua leer. Maar ik vind hem fijn.

ZoeyDercks

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-20 19:53

Saaams schreef:
ZoeyDercks schreef:

Ik heb mijn bridle2fit al twee jaar en ben niet bepaald een poetser.
Ik zal vd week een foto maken hoe die is qua leer. Maar ik vind hem fijn.

Oh dat stelt me wel gerust!

ellalover

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-20 20:21

1 gaatje lager gedaan, kon gelijk een stuk beter vast Afbeelding

pluisje88

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-20 20:46

Daarom ben ik dus alles behalve enthousiast over die presteq. Zie er zo veel in de buurt.. ik vind hem mooi! En hij is fijn voor het paard want laat de zenuwen vrij!!! Maar dat het ding voor geen meter past daar kijkt niemand naar...

Luna02

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-20 22:25

Jennifer3010 schreef:
Ik ga hem vanmiddag uittesten!

Ben heel benieuwd naar je ervaring!

Iriscope

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-20 22:28

Ik heb van de Schockemohle de sperriem afgesloopt en met wat superglue het onderlegde dichtgelijmd. Ik vind het zo naadje dat die sperriem op de lip zit van het paard. 1x mee gereden en paard was er constant door geirriteerd, zn lip was ook rood van het heen en weer schuren erna. Ik rijd nooit met sperriem meer, dus dan maar eraf.

Als ik in Nederland woonde, had ik hem terug gestuurd, maar hij kan maanden na bestellen natuurlijk niet meer terug naar de shop en verkopen hier is ook geen optie. Gelukkig past de Arabier hem. Zal er een foto van maken als hij hem de volgende keer op heeft.

Vanillia

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-20 09:38

pluisje88 schreef:
Daarom ben ik dus alles behalve enthousiast over die presteq. Zie er zo veel in de buurt.. ik vind hem mooi! En hij is fijn voor het paard want laat de zenuwen vrij!!! Maar dat het ding voor geen meter past daar kijkt niemand naar...

Mensen praten elkaar na zonder zelf de moeite te nemen om te kijken hoe het zit. En door de gigantische hoeveelheid reclame, ook via influencers, weet iedereen weet wat zo'n ding kost dus dat maakt het dan extra interessant. Ze hebben gewoon heel slim een dure hype gecreëerd rondom een product wat in essentie niet vernieuwend is. Past wat mij betreft in het rijtje peperdure caps en onbetaalbare zadeldekjes.

pluisje88

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-20 09:41

En nog slim ook want er past geen normale frontriem aan. Dus ben je verplicht om een frontriem van hun te kopen

Vanillia

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-20 09:55

Ja briljante marketing toch :P

Iriscope

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-20 10:50

Ik heb met mn Kramer hoofdstel gereden en mn paard vindt het helemaal niets. Hij kantelt zn hoofd, geeft niet na en wil zowel links als rechts niet inbuigen.
Iemand enig idee of ik daar nog iets aan kan doen? Hij is nogal sensibel, toen ik tijdelijk een ander zadel had vond hij het ook helemaal niets.
Ik dacht eraan om ermee op buitenrit te gaan, om te zien of hij er dan aan went.
Als dat niet zo is, gaat ie gewoon terug naar een "normaal" hoofdstel en dan gaat deze naar een van mn andere paarden.

Wel zonde, hij staat hem zo gaaf en zit ook mooi.

Vanillia

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-20 11:03

Wat balen Iriscope, welk hoofdstel van Kramer heb je en waar rij je normaal mee?

Iriscope

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-20 11:08

Normaal heeft ie een "normaal" hoofdstel met gecombineerde neusriem zonder sperriem.
Nu heb ik er een die vergelijkbaar is met de eye freedom van Kramer.

StonedRomy

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-20 11:20

Ik heb de presteq in huis. Morgen passen en anders gaat hij weer terug/ de verkoop in. Het is een mooi en fijn hoofdstel, maar dan moet het wel passen, het is mij de gok wel waard.

pantarhei

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-20 12:01

StonedRomy schreef:
Ik heb de presteq in huis. Morgen passen en anders gaat hij weer terug/ de verkoop in. Het is een mooi en fijn hoofdstel, maar dan moet het wel passen, het is mij de gok wel waard.

Dat was mijn insteek ook, maar de maten zijn bijzonder. En daarmee niet passend voor mijn paard. Andere Frontriem is niet zo’n punt, systeem met drukknop wat onhandig, maar die zit gewoon te hoog bij de oren, dan helpt een andere niet

StonedRomy

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-20 12:13

Je kunt uiteraard wel een normale frontriem erom doen en hun systeem eruit slopen.

Laura_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-20 12:17

StonedRomy schreef:
Je kunt uiteraard wel een normale frontriem erom doen en hun systeem eruit slopen.

Dan ben je ook niet gebonden aan hun frontriemen. Zou dat lukken om dat systeem eruit te slopen?