[Info] Geef je lederwaren een 2e leven en verf ze!

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

BarbaravdW

Re: [Info] Geef je lederwaren een 2e leven en verf ze!

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-24 17:37

Ik heb 4 laagjes transparant erop gedaan... Maar ik ga gewoon iets nieuws verzinnen, misschien kan ik t wel borduren ofzo!

Thirza

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-24 18:32

Ik heb laatst m’n oude laarzen ‘bekleed’ met kunstleer. Is even een werkje maar resultaat is leuk. Ik heb ze opmaat geknipt vast gespeld, geplakt met bizonkit en alle randen genaaid met naald en draad 2 avondjes werk.

Ik vind ze leuk van lelijkheid. Maar deed anders toch niks met die laarzen

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Heb er nu al meerdere keren mee gereden en ze houden zich goed.

darkadia

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-24 19:14

Ook origineel! Maar stikt dat niet super zwaar door laag kunstleer en leer heen?

BarbaravdW

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-24 19:57

Oh wauw geweldig!!

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-24 19:59

Die zijn gaaf.
Dan heb je wel echt iets unieks!

Thirza

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-24 20:38

darkadia schreef:
Ook origineel! Maar stikt dat niet super zwaar door laag kunstleer en leer heen?

Viel nog best mee, dat kunstleer is vrij zacht daarmee. Heb zoveel mogelijk de bestaande gaatjes gebruikt, heb gewoon supermarkt naalden gebruikt en der zijn er maar n paar gebroken.

Had het hier gekocht
https://takoy.nl/kunstleer-skai-leder

jokari

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-24 21:07

Woops dat ging niet zoals gepland, met de blauwe laarzen. :r :')

Origineel zijn ze wel, met dat kunstleer. :=

Kookaburra

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-24 23:02

Thirza schreef:
Ik heb laatst m’n oude laarzen ‘bekleed’ met kunstleer. Is even een werkje maar resultaat is leuk. Ik heb ze opmaat geknipt vast gespeld, geplakt met bizonkit en alle randen genaaid met naald en draad 2 avondjes werk.

Ik vind ze leuk van lelijkheid. Maar deed anders toch niks met die laarzen

[ Afbeelding ]
[ Afbeelding ]
[ Afbeelding ]
[ Afbeelding ]
[ Afbeelding ]
[ Afbeelding ]

Heb er nu al meerdere keren mee gereden en ze houden zich goed.

Ik wil dit nu ook _O-
Doe ik wel een ander printje :D

Signe

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-24 16:11

Wauw die laarzen zijn echt super tof geworden!

haffiefreak

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-24 10:58

Wie heeft al eens bordeaux geprobeerd en heeft hier foto's van? En welke verf/merk he je gebruikt.

bridgetF

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-25 19:16

Wat een leuk topic, wel even 3 maanden geleden dat er voor het laatst in gepost is, maar ik waag even een gokje...

Vandaag besloten mijn grote hoek bank te gaan verfen van ecru naar cognac.
Welke verf zouden jullie aanraden de angelus of de hg?

Kincses

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-25 10:00

Dit is zo'n leuk topic! Door al jullie leuke voorbeelden besloten om mijn lipica laarzen een upgrade te geven. Ik heb ze nog bijna niet gedragen, maar had cognac besteld en was toch niet helemaal tevreden met hoe ze eruit zagen als ik ze aanhad :+ Ook inmiddels een ander paard en alleen zwart tuig ipv bruin. Ik heb ze geverfd met de angelus zwarte indringverf en de high gloss finisher. Ben benieuwd hoe de finisher laag houdt als ik ermee ga rijden, maar wel heel tevreden tot nu toe <3 Hierbij de before en after mocht het nog mensen inspireren.

Afbeelding

haffiefreak

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-25 16:13

Een tijdje terug ook mijn laarzen geverfd.
Ze waren zwart met een cognac randje, het randje heb ik bordeaux geverfd. En bordeaux veters erin.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-25 13:15

Heeft iemand ervaring met nieuwe (dus nooit gebruikte) zwarte rijlaarzen donkerblauw verven?

Ik wil eigenlijk al m'n hele leven lang blauwe rijlaarzen, maar die zijn altijd te duur. Nu kwam ik een paar vergeten ongebruikte zwarte rijlaarzen op zolder tegen en die moeten dus donkerblauw worden.

Met indringverf? Er staat bij dat je niet lichter kunt verven. Maar ik hoef ook niet echt licht, ik wil van zwart naar donkerblauw. Dus in mijn ogen is dat alleen een andere kleur, maar beiden zijn donker.

Maar het moet wel net zo mooi worden als origineel donkerblauw kopen. En het mag ook niet afbladderen. Ik kan wel netjes werken denk ik, dus daar zal het niet aan liggen.

Maar werkt dit met indringverf? Of zit je vast aan die acrylverf die je er op moet smeren? Want dat gaat er natuurlijk wel weer af.

_Lorette_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-25 13:32

Met indringverf krijg je hooguit een iets blauwe gloed. Acrylverf is je enige optie... De buitenkant is nog wel redelijk te houden, maar de binnenkant is wel snel kaal door de wrijving. Je kunt de laarzen altijd weer bijwerken. Als dit paar laarzen toch over is, zou het juist mooi zijn om ze te gaan verven. Valt weinig aan te verliezen.

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-25 14:13

_Lorette_ schreef:
Met indringverf krijg je hooguit een iets blauwe gloed. Acrylverf is je enige optie... De buitenkant is nog wel redelijk te houden, maar de binnenkant is wel snel kaal door de wrijving. Je kunt de laarzen altijd weer bijwerken. Als dit paar laarzen toch over is, zou het juist mooi zijn om ze te gaan verven. Valt weinig aan te verliezen.

Maar het zijn volledig nieuwe laarzen. Ze staan dan wel 14-15 jaar op zolder, maar ze zijn nog net zo mooi als toen in de winkel. Zit geen enkele bobbel in het leer, zijn echt alleen gepast toen. Het zijn Petrie rijlaarzen van rundleer met mooie kachelpijpen als schacht, dus echt de topkwaliteit die nu niet meer gemaakt wordt. Ik wil ze dus gaan gebruiken, maar ze moeten echt wel tiptop er uit blijven zien. Anders kan ik ze beter verkopen, gok dat ik er nog wel een 250 euro voor kan krijgen, ze zijn echt nooit gebruikt en zitten nog gewoon in de doos. De reden dat ik ze nooit gedragen heb is omdat ik toen gestopt ben met wedstrijden rijden en deze had ik al gekocht voor wedstrijden. Ik ben gewoon mijn andere laarzen gaan afdragen, ben er western bij gaan rijden met westernboots (waar ik ook wel mee dressuur), en nu wil ik ze eigenlijk dus wel gaan dragen, maar ik wil dan dus blauwe laarzen en dan hooguit eenmalig er werk van hebben.

Maar dat gaat dus niet? Leer wat aflaat vind ik er niet uitzien. En bijwerken vind ik ook geen doen, het moet een eenmalige definitieve actie zijn. De verf is ook niet heel goedkoop immers.

Maar er valt dus juist heel veel aan te verliezen. En dan ook echt heel veel. Juist omdat ze nog volledig nieuw zijn.

Rizette

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-25 16:02

Reken je niet rijk. Petrie kachelpijpen brengen niet zoveel op, helemaal niet als er ook nog geen rits in zit. Heb de mijne, nieuwstaat, met moeite kunnen verkopen voor 70 en daar zat een mooie rits in. Als je voldoende verf hebt kun je ze geregeld bijwerken als de verf er af gaat maar eenmalig gaat het niet worden.

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-25 16:16

250?
Dat gaat je echt nooit lukken.
Mensen willen dat soort laarzen niet meer, ondanks dat ze eigenlijk veel beter waren.

Waarom ga je ze niet gewoon zo gebruiken, zwart

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-25 19:35

DuoPenotti schreef:
250?
Dat gaat je echt nooit lukken.
Mensen willen dat soort laarzen niet meer, ondanks dat ze eigenlijk veel beter waren.

Waarom ga je ze niet gewoon zo gebruiken, zwart

Dat kan ook. Maar wil eigenlijk wel een keer blauwe. Wil ik eigenlijk al wel 25 jaar.
Maar goed, zwart rijdt hetzelfde natuurlijk.
Zijn wel laarzen met de nieuwere hoge dressuurboog en (helaas) ook al een rits er in.

Neon

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-25 18:29

Gaat niks worden…

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-25 19:01

Neon schreef:
Gaat niks worden…

Jammer, dan denk ik verkopen en klein beetje bijleggen voor blauwe? Ik kan ook de zwarte gewoon gebruiken natuurlijk. Gaat er nog eens even een nachtje over slapen.

amyz

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-25 09:51

Ik wil graag deze laarzen

Afbeelding

Richting deze kleur (koel donkerbruin) verven

Afbeelding

Iemand toevallig een idee welk merk en kleur indringverf ik daar het beste voor kan gebruiken? Die warme ondertoon zal natuurlijk wel blijven, dat is ook prima, maar wil dat donkerbruin wel een beetje kunnen benaderen.

Signe

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-25 22:16

germie schreef:
Neon schreef:
Gaat niks worden…

Jammer, dan denk ik verkopen en klein beetje bijleggen voor blauwe? Ik kan ook de zwarte gewoon gebruiken natuurlijk. Gaat er nog eens even een nachtje over slapen.

Als je ze al jaren niet-gebruikers hebt… gewoon doen!
Anders gebruik je ze de komende 15 jaar weer niet hahah

En waarom zouden ze niet verkopen? Misschien dat je er geen 250 voor krijgt, maar vast wel iets toch?

Wellicht eerst te koop zetten, even afwachten of dat lukt en of je spaarcentjes hebt om nieuwe blauwe te kopen. Lukt het niet, lekker experimenteren met Angelus blauwe verf.

Waidida

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-25 15:46

zou het niet mogelijk zijn om het leer te bleken? Geen idee of dat mooie resultaten geeft maar dan kan je wel beter naar blauw gaan. Ik dacht dat ik het ergens eens gelezen had maar ben niet zeker.

dieseltje09

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-25 12:42

Even jullie advies, mijn dochter heeft deze kleur laarzen, soort van bruin grijzig groen kleur. (Cavallo noemt het Fango)
Maar wil eigenlijk (heel) donkerblauw ga ik dat met indringverf redden?
Afbeelding
Afbeelding