Ervaring Christ Iberica Plus BBP

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Kwetal

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-13 18:31

Hoop er aan te denken - het zal sowieso wel ter sprake komen, lijkt me?
Yup, nu nog maar ca. 70km, dat is te doen :)

hotchocolat

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-13 18:42

pmarena schreef:
Ik wil niks anders dan de HD sinds ik ze 1 keer geprobeerd heb.
Ze passen jammer genoeg net niet in de Iberica omdat die van die suffe smalle vakjes heeft -O-

Er zijn wel mensen die ze met mes en schaar aangepast hebben en er toch ook wel heel blij mee zijn in hun Iberica.

Ik heb trouwens vorige week ofzo ook de nieuwe Christ catalogus ontvangen en daar staat dan wel dat maffe nieuwe westernmodelletje in, maar de Butterfly niet meer dus ik ben wel benieuwd of die uit de collectie gaat :=

De Butterfly staat nog wel op de inkooplijst. Het westernzadel heb ik in het echt mogen bewonderen (foto's zijn ook gemaakt), ik heb er ook 1 besteld maar dat flubbertje aan de voorkant is echt een lachertje.
Ik heb ook gevraagd of er nog een model gaat komen zonder dat flubbertje.

Afbeelding

Afbeelding
Laatst bijgewerkt door hotchocolat op 08-09-13 19:05, in het totaal 1 keer bewerkt

Kwetal

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-13 19:01

Jij was vandaag op de Spoga?

hotchocolat

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-13 19:02

Buitenzinnig schreef:
Jij was vandaag op de Spoga?

Ja

Kirsha

Re: Ervaring Christ Iberica Plus BBP

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-13 19:05

Ik vind hem er wel heel comfortabel uitzien, maar dat 'knopje' is inderdaad geen porem :=

pleiada

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-13 19:06

Shirley je weet het weer mooi te brengen :=

Dat pluisje aan de voorkant _O- Verder is hij wel mooi hoor!

hotchocolat

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-13 19:07

Het is ook echt een flubbertje, anders kan ik het niet omschrijven, Het is ook gewoon zacht.

Shirley

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-13 19:13

Het is het dopje van de kruik :))

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-13 20:33

Shirley schreef:
Het is het dopje van de kruik :))

Dat biedt dan wel perspectief voor rijden in de winter {:} . Maar van mij mag hij ook zonder knop of ze moeten er een echte fork ik zetten ala barefoot.

Hij is wel leuk maar zo duur :o . Zit er trouwens een western rigging aan of een standaard engelse? Ik lijk iets van een tie-strap te zien op de foto's.

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-13 08:34

Ik vind hem op deze foto's minstens zo lelijk als die uit de catalogus -O-

Wat een vormeloos, flubberig ding zeg.... straalt absoluut geen Christ-kwaliteit uit.
Rare rimpelige / bobbelige cantle, die "fork" is ook om te huilen en dat knopje en stukjes leer hier en daar maken het nog zieliger allemaal :o

Waar zijn die fijne hoge cantle en die dijblokken waarvoor je juist een Fellsattel koopt :)

Sorry dat ik zo negatief ben hoor maar ik vind het echt een aanfluiting :o

Shirley

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-13 10:15

Als je zou zeggen dat iemand zijn oude westernzadel had bekleed met een schapenvachtje van de Ikea, zou ik het geloven.
Zou er ook bij zeggen: nooit meer doen ;)

Zouden er echt mensen bereid zijn om zoveel te betalen voor dit model ?

uudje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-13 20:17

Nog steeds niet mijn ding, vind hem er zo goedkoop uitzien.

Kwetal

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-13 20:40

Ik zal jullie commentaar meenemen....(en spuien, anders heb je er nog geen drol aan :P )

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-13 09:21

Vooralsnog (Christ kwaliteit kennende) ga ik er vanuit dat dit nog wel verbeterd zal worden O:)

Kwetal

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-13 20:05

Wat wij allemaal gezien hebben was prototype nr. 3 - de andere zijn naar ruiters gegaan die hem testen. De vormdelen voor de cantle en pommel zijn handgeknipt, dat moet dus ook beter. Ze vinden zelf de "knop" meer op een konijnenstaartje lijken en daar moet dus ook wat aan veranderd worden. De aansingeling is uiteraard western. Zelf hopen ze ook de prijs iets naar beneden te kunnen doen, want dat is nog wel erg hoog. (maar reken daar niet op)

Ik heb ze nog iets in overweging gegeven, maar dat was meer eigen gevoel en wellicht zeggen jullie allemaal "malle doos, waar maak je je druk over". 8-) Maar goed: bij Christ is naturel altijd met zwarte stof, maar met die bruin leren accessoires vind ik dat een tikkie "net niet" dus ik heb gezegd dat het misschien het overwegen waard is om de naturel ook met bruine stof te leveren.... De meeste westernzadels zijn tenslotte bruin.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-13 06:45

Dat is helemaal geen gekke doos uitspraak :D . Bruin zal inderdaad beter bij overige westerntack passen. Gaan ze trouwens ook nog bijpassende fenders maken?

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-13 07:56

Gelijk heb je hoor :j

De lederen delen moeten wel bij de basiskleur passen :)

uudje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-13 10:21

Niks malle doos, vind het wel een goed punt, denk dat het al heel anders kijkt als er een bruin dekje onder zit en dat pluisje er af, want dat vind ik de grootste aanfluiting.

Kwetal

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-13 12:12

Het Pluisje heeft zelfs een zilveren concho :P Maar als ze hem beter opvullen en anders vormen, wordt het wel beter. Je kunt ook van die beschermkapjes uit bont kopen om je leren zadelknop te beschermen. Als ze hem in die vorm maken, lijkt het me al beter.

Ze hadden er nu fenders van Deuber (Startrekk???) aan hangen - ik verwacht niet dat ze die fenders gaan meeverkopen....(maar ik kan het mis hebben uiteraard)

hotchocolat

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-13 13:11

Dat van de fenders hadden wij gevraagt. Het gaat alleen om het zadel wat te bestellen is, de fenders nemen ze niet op in hun assortiment (zondag iig niet).

Ik heb er iig 1 besteld, deze zou ongeveer rond dec. worden uitgeleverd. Ik ben benieuwd. De afwerking mag idd beter.

Kwetal

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-13 13:20

Nou ja, als het een handgenaaid prototype is, dan is het logisch dat het een beetje warrelig is. (vind ik dan)
Nee, ik verwacht ook niet dat ze fenders in het assortiment nemen, tenzij ze ze zelf gaan maken met vacht aan de buitenkant :D Torsion heeft dat een keer gedaan met hun endurancefenders - schattig <3 maar die zie ik niet meer..... :(

En als we gaan zeuren over duur - ik heb een zadel zien liggen dat zo ongeveer 14.000 euro moest kosten (nee, geen tikfoutje) ga maar lekker klikken http://www.maybach-luxury.com/index.php?id=957&L=2

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-13 14:55

Op de andere pads passen geen standaard beugelriemen, die zijn heel veel te lang. Zit de ophanging op dit wersternmodel dan hoger??? Want mij lijkt dat fenders van deuber/barefoot ook te lang zijn. En met fenders kan je niet even wat gaatjes bij prikken.

Sorry Don, maar hij blijft veel te duur. Voor dat geld kan je ook een 2dehandse 'echte' kopen van goede kwaliteit. Dan hebben we het over een boom, leer, fenders en beugels. Ga die christ eens aankleden met beugels en degelijke fenders, dan ben je zeker nog eens 150 verder.

jokari

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-13 15:59

14.000 euro ?? En ik vond die Iberica al te duur. :D Maar nog steeds heel blij mee hoor. :)

Kwetal

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-13 16:22

Gloa schreef:
Op de andere pads passen geen standaard beugelriemen, die zijn heel veel te lang. Zit de ophanging op dit wersternmodel dan hoger??? Want mij lijkt dat fenders van deuber/barefoot ook te lang zijn. En met fenders kan je niet even wat gaatjes bij prikken.

Sorry Don, maar hij blijft veel te duur. Voor dat geld kan je ook een 2dehandse 'echte' kopen van goede kwaliteit. Dan hebben we het over een boom, leer, fenders en beugels. Ga die christ eens aankleden met beugels en degelijke fenders, dan ben je zeker nog eens 150 verder.

Daar heb ik niet naar gekeken - Deuber heeft wel lengtematen in de fenders.

Daar hoef je je niet voor te verontschuldigen - ik vind het ook niet voordelig.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-13 19:10

Ja Deuber heeft inderdaad lengtematen in fenders maar niet zo kort geloof ik (heb er ook naar gezocht voor aan mn pad). Vandaar dat ik me afvroeg of Christ dat mee had genomen in hun ontwikkeling, dat je aan hun pads geen standaard maten fenders kan hangen. Endurance fenders misschien wel, die kan je vaak korter verstellen dan die brede westerns.