Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
IwanLuver schreef:Hier ook (weer) een singel vraag. Hoe vinden jullie deze liggen?
[ [url=m/y7Ra8v.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/7qSrq8.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/w8ygSg.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/0kskcu.jpg]Afbeelding[/url] ]
Het is deze singel
https://www.kramer.nl/Paard/Zadels-toeb ... .80..BR%3e
SandraWierda schreef:IwanLuver schreef:Hier ook (weer) een singel vraag. Hoe vinden jullie deze liggen?
[ [url=m/y7Ra8v.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/7qSrq8.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/w8ygSg.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/0kskcu.jpg]Afbeelding[/url] ]
Het is deze singel
https://www.kramer.nl/Paard/Zadels-toeb ... .80..BR%3e
Hoe vond je de kwaliteit van deze singel, ik zit er ook aan te denken om deze een keertje te bestellen/ bekijken.
marjor schreef:Je hebt helemaal gelijk Celebi. Hoe ik er nu bij kwam dat het een cresent is…
Daphara schreef:marjor schreef:Je hebt helemaal gelijk Celebi. Hoe ik er nu bij kwam dat het een cresent is…
De asymmetrische noem je crescent en de anatomisch rechte noem je asymmetrisch. Hihi, het is ook wel verwarrend hoor.
Ik denk inderdaad dat je richting asymmetrisch of (een echte) crescent moet, maar dan wel het liefst 80 cm, want wat betreft lengte vind ik die echt het mooiste, de 75 cm is op de foto nog net op het randje van waar die hoort te liggen. Mocht je paard elke winter nou veel afvallen, dan kan het nog, maar als je paard niet afvalt, dan zou ik toch richting de 8 cm gaan.
Daphara schreef:Ellekebr schreef:Ik ben op zoek naar een nieuwe singel en moest natuurlijk gelijk aan dit topic denken![]()
Ik zoek een lange bruine singel, voorkeur voor een met elastiek. Hieronder een foto met m’n huidige simpele rechte neopreen. Ik zou graag iets willen met iets meer elleboog vrijheid. Ik twijfel of hij iets crescent moet zijn omdat hij iets naar voren trekt. Zo’n anatomische met een flap naar voren gaat afstaan (iig bij m’n vorige zadel met lange stoten). Ik heb de stubben Equisoft overwogen maar die vind ik toch echt te prijzig.
Iemand tips?
[ [url=m/fvTlu6.png]Afbeelding[/url] ]
Heb je ook standfoto’s van iets verder weg, hierop is de vorm van de buik heel slecht te beoordelen
Rainer schreef:[Edit] nu ik er zo naar kijk bedenk ik me dat ik morgen toch maar eens de singelstoten van mijn zadel goed ga inspecteren, het is toch raar dat dit niet symmetrisch is...
Nielojram schreef:Rainer schreef:[Edit] nu ik er zo naar kijk bedenk ik me dat ik morgen toch maar eens de singelstoten van mijn zadel goed ga inspecteren, het is toch raar dat dit niet symmetrisch is...
Ziet er heel comfortabel uit, het is een hulpmiddel, geen accessoire![]()
Je stoten zijn wel symmetrisch, maar je paard niet.
Moet je je geen zorgen om maken, daarom zitten er veel gaatjes in![]()
@Ellekebr geheel off topic, maar doet het iets, die zitting? ( Stübben biomex)
marjor schreef:Even een algemene vraag. Ik heb altijd geleerd dat de singel zowel links als rechts op dezelfde hoogte hoort te zitten. Dus bijvoorbeeld beide kanten op het vierde gaatje. En dan alle singelstoten op het vierde gaatje.
Het mooiste is natuurlijk wel om het zo gelijk mogelijk te hebben, maar is het heel erg als links beide op het vijfde gaatje zitten en rechts beide op het vierde gaatje? Of moet/ hoort alles gelijk te zitten?
Nibbit schreef:marjor schreef:Even een algemene vraag. Ik heb altijd geleerd dat de singel zowel links als rechts op dezelfde hoogte hoort te zitten. Dus bijvoorbeeld beide kanten op het vierde gaatje. En dan alle singelstoten op het vierde gaatje.
Het mooiste is natuurlijk wel om het zo gelijk mogelijk te hebben, maar is het heel erg als links beide op het vijfde gaatje zitten en rechts beide op het vierde gaatje? Of moet/ hoort alles gelijk te zitten?
Ik probeer zoveel mogelijk gelijk.
Maar, als ik daarvoor te strak moet aansingelen laat ik gerust 1 kant een gaatje lager.
Ellekebr schreef:Ik ben op zoek naar een nieuwe singel en moest natuurlijk gelijk aan dit topic denken![]()
Ik zoek een lange bruine singel, voorkeur voor een met elastiek. Hieronder een foto met m’n huidige simpele rechte neopreen. Ik zou graag iets willen met iets meer elleboog vrijheid. Ik twijfel of hij iets crescent moet zijn omdat hij iets naar voren trekt. Zo’n anatomische met een flap naar voren gaat afstaan (iig bij m’n vorige zadel met lange stoten). Ik heb de stubben Equisoft overwogen maar die vind ik toch echt te prijzig.
Iemand tips?
[ [url=m/fvTlu6.png]Afbeelding[/url] ]
Duurde even, maar bij deze een iets verder uitgezoomd.
[ [url=m/0tHLM3.jpg]Afbeelding[/url] ]
Daphara schreef:_Jerry schreef:Mega interessant topic, lees al een tijdje mee. Het lijkt erop dat mijn paard uit zijn singel is gegroeid. Hij loopt er verder wel heel fijn mee. In het verleden wel eens een andere singel geprobeerd, (lederen anatomische singel) maar daar reageerde hij niet goed op: blokkeren op beenhulp, niet willen lopen. Paard heeft duidelijke mening over wat er op en aan zijn lijf komt![]()
Huidige singel is een simpele Wintec van 65 cm met elastische kern. Ik neig naar dezelfde en dan langer, maar twijfel over de gespen die nu verschillende hoogte hebben. De zadelmaker komt 14 september, die wil ik dan vragen om wat singels mee te nemen, dan kunnen we meteen wat proberen. Suggesties welke te proberen?
[ [url=m/Vi4Ys2.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/wTkL8E.jpg]Afbeelding[/url] ]
Ik denk dat je inderdaad wel naar 80 cm mag.
Gezien dat de achterste gesp wat lager ligt, zou ik asymmetrisch adviseren. Bijvoorbeeld de Horka Anatomic, een fijne super zachte leren singel (die nu eindelijk ook in 90 cm te verkrijgen is, maar dat heb jij niet nodig)
Agradi heeft nu een sale op die singel: https://www.agradi.nl/horka-singel-anat ... ver-80.htm
Ellekebr schreef:Bedankt voor je tips Daphara! Die laatste lijkt me wel wat. Ik heb nu ook een bedrijf gevonden die misschien de StretchTec van Total Saddle Fit kan importeren, ik wacht nog even af hoeveel dat zou kosten.
Chantalla schreef:Zijn er hier mensen die overgestapt zijn van een rechte singel naar de Edix crescent? En die hier foto's van hebben? De voorbeeldfoto's van Edix zelf zijn van superfitte paarden en mijn tinkermerrie heeft niet helemaal die grootte en dat model![]()
Ik heb de Passier blu wave geprobeerd, maar daar krijgt ze wondjes van. Alsof ze hiermee teveel "rimpelvorming" krijgt achter de ellebogen wat daardoor juist in de weg gaat zitten. We zijn dus nu weer terug bij de rechte neopreen maar ik ben toch benieuwd of de Edix een goede oplossing kan zijn.
(ik heb dus nog een bruine blu wave 65cm te koop voor de liefhebber)