De ultieme peesbeschermers?

Moderators: C_arola, Nicole288, Coby, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
L_Ruiterhuis

Berichten: 2184
Geregistreerd: 22-05-06
Woonplaats: Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-20 00:06

Jolindaa schreef:
Dit topic ligt al even stil, maar ga hem maar even een schopje geven.

Nadat ik een groot deel van dit topic heb doorgelezen, heb ik de snug boots van lemieux gekocht.

M front en M hind.

Het is voor mijn E pony van 1,58, maar wel met lange benen. Het is een volbloed, dus geen dikke benen.

De M front zit naar mijn idee kantje boord qua omvang. Qua lengte wel goed:


[ [url=m/px8px6.jpg]Afbeelding[/url] ]

Achter is M echt veel te krap


[ [url=m/q4eRGH.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/xQd8JS.jpg]Afbeelding[/url] ]

Zoals jullie zien zitten ze wel op hun lost.

Hebben meer hier last van? Qua lengte zijn ze wel prima, dus L lijkt me dan weer veel te lang. Of zal dat meevallen?
Zijn er mensen die een ander merk om de achterbenen hebben ivm de omvang?


Voor de achterbenen heb je qua hoogte nog ruimte over en zou de L beter passen denk ik.

pol013

Berichten: 9042
Geregistreerd: 18-05-04
Woonplaats: Omg breda

Re: De ultieme peesbeschermers?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-20 09:00

@jolindaa: op die eerste foto lijkt de beschermer toch veeeeel te lang? Of vertekend het beeld daar?

Dzsenifer32
Berichten: 21
Geregistreerd: 24-07-16

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-20 10:20

Hallo allemaal!
Na lang lezen, heb ik ongeveer mijn keuze gevormd voor peesbeschermers. Nu zou ik graag de Lemieux snug boots aanschaffen, helaas hebben ze enkel maat M en L. Mijn paard is 1m54 maar heeft erg korte pezen. Normaal draagt hij een maat pony of cob, met de meetlint eens gemeten of de snug boots zouden passen en dit zou echt nipt zijn. Wat raden jullie mij aan? Ik weet anders niet goed welke peesbeschermers ik nemen moet. Het zou momenteel enkel voor dressuur zijn maar later ook wel springen. Hij heeft nu al wondjes door de getten, daarnaast zou ik ook graag vrij ademende peesbeschermers willen.
Heeft iemand nog last gehad van wondjes?

Linsey_X

Berichten: 1904
Geregistreerd: 28-01-08
Woonplaats: Voorne-Putten

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-20 16:51

@Dzsenifer23 wil je met een harde of zachte schaal of maakt dat niet uit?


Ik ben toch ook opzoek naar beschermers voor mijn pony van 21. Hij loopt eigenlijk al sinds ik hem heb (14 jaar) zonder beschermers. Alleen met springen/crossen had hij ze om. Nu heeft hij 2 peesblessures aan zijn tussenpees linksvoor gehad en springen we al jaren niet meer, dus geen beschermers. Hij heeft ook al jaren een schiefel aan de buitenkant/bovenkant van zijn kogel (linksvoor). Hij heeft er nooit last van gehad, maar die is behoorlijk groot en nu heeft hij zich gister op het strand vermoedelijk aangetikt, waardoor er een flinke zwelling op zat. Die trekt gelukkig weg. Nu wil ik toch graag kijken naar beschermers op voor op het strand of een wat 'fanatieke' buitenrit. Hij tikt verder niet aan, het is puur voor de bescherming van die schiefel. Zeker na die twee peesblessures wil ik ze zo luchtig mogelijk hebben. Daarnaast het liefst zachte beschermers, anders ben ik bang dat ze op de schiefel gaan drukken.

Ik zag zelf de beschermers van Compositi, maar zijn die ook goed schokabsorberend? Aangezien overal in de beschrijving staan niet-schokabsorberend marteriaal?

Karlijnxxx
Berichten: 1432
Geregistreerd: 09-07-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-20 19:50

Linsey_X schreef:
@Dzsenifer23 wil je met een harde of zachte schaal of maakt dat niet uit?


Ik ben toch ook opzoek naar beschermers voor mijn pony van 21. Hij loopt eigenlijk al sinds ik hem heb (14 jaar) zonder beschermers. Alleen met springen/crossen had hij ze om. Nu heeft hij 2 peesblessures aan zijn tussenpees linksvoor gehad en springen we al jaren niet meer, dus geen beschermers. Hij heeft ook al jaren een schiefel aan de buitenkant/bovenkant van zijn kogel (linksvoor). Hij heeft er nooit last van gehad, maar die is behoorlijk groot en nu heeft hij zich gister op het strand vermoedelijk aangetikt, waardoor er een flinke zwelling op zat. Die trekt gelukkig weg. Nu wil ik toch graag kijken naar beschermers op voor op het strand of een wat 'fanatieke' buitenrit. Hij tikt verder niet aan, het is puur voor de bescherming van die schiefel. Zeker na die twee peesblessures wil ik ze zo luchtig mogelijk hebben. Daarnaast het liefst zachte beschermers, anders ben ik bang dat ze op de schiefel gaan drukken.

Ik zag zelf de beschermers van Compositi, maar zijn die ook goed schokabsorberend? Aangezien overal in de beschrijving staan niet-schokabsorberend marteriaal?


Niet absorberend materiaal zie ik staan. Het neemt nml geen vocht op. Ik gebruik deze zelf al jaren en ben er blij mee. Wel opletten dat je ze van onder naar boven vastmaakt en vast, niet strak. Er zit dan weer geen harde schaal in, maar mijn paard heeft er voldoende bescherming aan. Wel goed lucht doorlatend natuurlijk en droogt snel.

Linsey_X

Berichten: 1904
Geregistreerd: 28-01-08
Woonplaats: Voorne-Putten

Re: De ultieme peesbeschermers?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-20 20:06

Oh dan heb ik het gewoon helemaal verkeerd gelezen haha!

Het gaat er vooral om dat, als hij zich een (nog) keer aantikt hij niet direct op de schiefel trapt. Denk je dat het daar genoeg bescherming voor biedt? Een harde schaal durf ik sowieso niet aan, dat gaat gewoon niet meer met die schiefel...
Luchtig is wel iets waar ik precies naar op zoek ben!

Karlijnxxx
Berichten: 1432
Geregistreerd: 09-07-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-20 20:14

Linsey_X schreef:
Oh dan heb ik het gewoon helemaal verkeerd gelezen haha!

Het gaat er vooral om dat, als hij zich een (nog) keer aantikt hij niet direct op de schiefel trapt. Denk je dat het daar genoeg bescherming voor biedt? Een harde schaal durf ik sowieso niet aan, dat gaat gewoon niet meer met die schiefel...
Luchtig is wel iets waar ik precies naar op zoek ben!


Het is een soort week gemaakt hard rubber materiaal. Mijn paard tikt zich voor ook welles aan, maar met deze nooit problemen gehad. Ze krijgt dus wel de ‘duw’ erop zoals ook met een harde schaal maar benen raken elkaar niet fysiek. Ik ben er erg blij mee.

Linsey_X

Berichten: 1904
Geregistreerd: 28-01-08
Woonplaats: Voorne-Putten

Re: De ultieme peesbeschermers?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-20 20:28

bedankt voor je reactie! Denk je dat ze soepel genoeg zijn voor over een schiefel?

Ik denk dat ik ze toch maar ergens ga halen/bestellen, en gewoon eens voelen. Het luchtige speelt voor mij wel een belangrijke rol. Zeker omdat hij weinig aantikt en na die peesblessures.

Karlijnxxx
Berichten: 1432
Geregistreerd: 09-07-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-20 20:49

Linsey_X schreef:
bedankt voor je reactie! Denk je dat ze soepel genoeg zijn voor over een schiefel?

Ik denk dat ik ze toch maar ergens ga halen/bestellen, en gewoon eens voelen. Het luchtige speelt voor mij wel een belangrijke rol. Zeker omdat hij weinig aantikt en na die peesblessures.


Ja hoor, maar ze zijn wel gevormd, niet stijf, dus even kijken hoe dat valt.

XladyX

Berichten: 1411
Geregistreerd: 23-07-06
Woonplaats: NL

Re: De ultieme peesbeschermers?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-20 22:18

Ik vind de compositi (helaas voor mijn paard, ong 1.73m) wel klein vallen en helaas zweet mijn paard er wel onder langs de randen, maar ik heb dan ook wel een paard met hete benen geloof ik want hij zweet onder alles }:) voor over een schiefel zou hij prima passen, het is heel soepel materiaal.

Linsey_X

Berichten: 1904
Geregistreerd: 28-01-08
Woonplaats: Voorne-Putten

Re: De ultieme peesbeschermers?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-20 22:58

Ik heb ze besteld, hoop ze van het weekend of net na het weekend binnen te hebben. Ben heel benieuwd! Ben eerder bang dat ze te lang zijn, maar we gaan het zien!

pumpina

Berichten: 444
Geregistreerd: 05-04-20

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-20 23:11

XladyX schreef:
Ik vind de compositi (helaas voor mijn paard, ong 1.73m) wel klein vallen en helaas zweet mijn paard er wel onder langs de randen, maar ik heb dan ook wel een paard met hete benen geloof ik want hij zweet onder alles }:) voor over een schiefel zou hij prima passen, het is heel soepel materiaal.


Haha huh echt.. Mijn paard heeft inderdaad nog nooit onder de Compositi gezweet :')

Ik heb ze voor een D-pony op maat geknipt (en genaaid) en ben er nog steeds erg blij mee! Al zouden ze wel iets mooier mogen zijn om naar te kijken..

pol013

Berichten: 9042
Geregistreerd: 18-05-04
Woonplaats: Omg breda

Re: De ultieme peesbeschermers?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-20 10:28

In gebruik vind ik de composite echt super goed.
Uiterlijk is inderdaad even een dingetje. Maar zelf ben ik daar inmiddels ook wel aan gewend.

Ze geven inderdaad waarschijnlijk niet de bescherming van een harde schaal. Maar die beschermt dan wel van buitenaf beter maar maakt van binnenuit kapot. Dus ik vind dit type beschermer de perfecte balans tussen binnen en buiten beschermen.

Karlijnxxx
Berichten: 1432
Geregistreerd: 09-07-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-20 11:01

XladyX schreef:
Ik vind de compositi (helaas voor mijn paard, ong 1.73m) wel klein vallen en helaas zweet mijn paard er wel onder langs de randen, maar ik heb dan ook wel een paard met hete benen geloof ik want hij zweet onder alles }:) voor over een schiefel zou hij prima passen, het is heel soepel materiaal.


Ik vind ze relatief groot vallen? Mijn paard kan juist bijna geen andere bescherming aan? Wat voor beschermers heb jij dan nog meer voor je paard? :) dan ga ik daar eens naar kijken.

Paarden kunnen over het gehele lichaam zweten, dus als hij relatief snel of veel zweet is dat onder compositie beschermers niet anders. Gelukkig heb je met de composit wel dat er daadwerkelijk lucht bij komt en dus een afkoelend effect stimuleert.

Linsey_X

Berichten: 1904
Geregistreerd: 28-01-08
Woonplaats: Voorne-Putten

Re: De ultieme peesbeschermers?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-20 11:52

Uiterlijk maakt mij in dit geval ook weinig uit, vind de bescherming het belangrijkst!

Heeft iemand ervaring met het op maat knippen van de beschermers?
Mijn pony is maar 1.47 dus gok dat ze wel wat te lang zijn, hoewel hij wel lang pezen heeft. Dalmar Eventers maat M passen ruim voldoende...

plutolover

Berichten: 11722
Geregistreerd: 30-07-04

Re: De ultieme peesbeschermers?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-20 21:10

Iemand ervaring met deze beschermers?

Afbeelding
Afbeelding

FennaK
Berichten: 1081
Geregistreerd: 13-04-11

Re: De ultieme peesbeschermers?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-20 22:07

Ik heb ze net, nu 2x gebruikt en ben echt heel tevreden

XladyX

Berichten: 1411
Geregistreerd: 23-07-06
Woonplaats: NL

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-20 22:00

Karlijnxxx schreef:
XladyX schreef:
Ik vind de compositi (helaas voor mijn paard, ong 1.73m) wel klein vallen en helaas zweet mijn paard er wel onder langs de randen, maar ik heb dan ook wel een paard met hete benen geloof ik want hij zweet onder alles }:) voor over een schiefel zou hij prima passen, het is heel soepel materiaal.


Ik vind ze relatief groot vallen? Mijn paard kan juist bijna geen andere bescherming aan? Wat voor beschermers heb jij dan nog meer voor je paard? :) dan ga ik daar eens naar kijken.

Paarden kunnen over het gehele lichaam zweten, dus als hij relatief snel of veel zweet is dat onder compositie beschermers niet anders. Gelukkig heb je met de composit wel dat er daadwerkelijk lucht bij komt en dus een afkoelend effect stimuleert.


Heb even twee foto's toegevoegd voor het idee. Ik heb voor de cross nog dalmar eventers en die passen perfect. Deze compositi vind ik voor het mooie net te laag en had van mij ook ronder om de kogel mogen vallen. Maar ben niet ontevreden in gebruik!

Afbeelding

Bewijs dat hij er echt onder zweet..
Afbeelding

Nogmaals mijn paard zweet onder al z'n beschermers (wel meer onder deze en onder de randen dan onder m'n dalmars trouwens) dus laat je er zeker niet door tegenhouden om te aan te schaffen.

Karlijnxxx
Berichten: 1432
Geregistreerd: 09-07-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-20 23:45

XladyX schreef:
Heb even twee foto's toegevoegd voor het idee. Ik heb voor de cross nog dalmar eventers en die passen perfect. Deze compositi vind ik voor het mooie net te laag en had van mij ook ronder om de kogel mogen vallen. Maar ben niet ontevreden in gebruik!

[ [url=m/huOOox.jpg]Afbeelding[/url] ]

Bewijs dat hij er echt onder zweet..
[ [url=m/JAjcCh.jpg]Afbeelding[/url] ]

Nogmaals mijn paard zweet onder al z'n beschermers (wel meer onder deze en onder de randen dan onder m'n dalmars trouwens) dus laat je er zeker niet door tegenhouden om te aan te schaffen.


Ok, ik heb ze net opnieuw besteld omdat er een stukje kapot is (na 5 jaar trouwe dienst)... zie ik op jou foto’s dat deze maar 2 bandjes heeft i.p.v. 3 zoals de mijne nu heeft? Ik hoop niet dat deze een nieuw kleiner model is, anders heb ik echt problemen om goede beschermers te vinden...

Sussie85

Berichten: 1529
Geregistreerd: 10-01-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-20 14:22

plutolover schreef:
Iemand ervaring met deze beschermers?

[ [url=m/cN3j69.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/fAFjqa.jpg]Afbeelding[/url] ]


Wij hebben deze voor het paard van mijn moeder. Ze wilde beschermers met klittenband en die luchtig genoeg waren. De beschermers bevallen goed. Wat wil je precies weten?

Muze
Berichten: 5355
Geregistreerd: 24-04-20

Re: De ultieme peesbeschermers?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-20 15:55

Weet iemand zachte maar wel stevige beschermers doe kort maar wel breed genoeg zijn voor een koudbloed?
Heeft n schiefel. Wil ze gebruiken voor springen en Evt buitenritjes.

Muze
Berichten: 5355
Geregistreerd: 24-04-20

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-20 19:28

Hierop inhakend: wanneer kiezen jullie voor harde schaal?
Echt met cross of veel springen?

Hier zou t gaan on eens een hindernisje, balkjes, een boomstammetje. Dergelijke dingen

pol013

Berichten: 9042
Geregistreerd: 18-05-04
Woonplaats: Omg breda

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-20 08:10

Alleen bij crossen. En dan hoeft het eigenlijk nog geen harde schaal te zijn van mij. Maar dan wil ik wel degelijke bescherming op de voorkant van de benen. Dus rondom.
Cross beschermers hebben overigens bijna nooit een harde schaal.

Ik heb nu deze: https://www.ej.nl/paard/beenbescherming ... zQQAvD_BwE

Bij springlessen heb ik gewoon die compositi hierboven. Of de trizones. Beide zonder harde schaal.

Muze
Berichten: 5355
Geregistreerd: 24-04-20

Re: De ultieme peesbeschermers?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-20 08:55

Dankjewel.
Eens kijken naar iets dat ook breed en kort genoeg is voor de mijne.

Ellen_ov

Berichten: 1337
Geregistreerd: 12-01-17

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-20 12:31

Ik heb, aan de hand van dit topic, de trizone gekocht. ik ben er heel tevreden over, de benen blijven er mooi droog onder, hoogstens bij de kogel dat hij ze ietsje warm heeft maar zeker geen zweet. ik hoop dat dit van het zomer ook zo ongeveer blijft, ik heb paardlief nu 4 maandjes oid. ik had dezelfde trizone ook voor achter besteld maar paardlief liet duidelijk merken dat dit niks was :') nu heb ik de kogelbeschermers erbij besteld maar tot mijn teleurstelling zijn deze van binnen wel volledig neopreen (kon dit niet goed zien op de google foto's). kogelbeschermers moet ik nog wel eventjes passen, net van de week binnen.
qua pasvorm zit het natuurlijk niet zo fancy als de neopreen gesneden beschermers maar waar ik ze voor gekocht heb; zijn ze echt perfect.

Afbeelding

Afbeelding

(hele duidelijke foto's zijn het niet, indien gewenst kan ik die nog maken?)