Ervaring Christ Iberica Plus BBP

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Raamzicht

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-13 18:49

Sorry dat ik zo even binnen kom vallen! Maar dacht dat het wel zou passen hier.
Ik heb een bruine christ iberica te koop staan maat pony.
Ik heb er ook de dubbeldikke inlages van barefoot bij (zelf een beetje op maat geknipt)
Misschien is er iem hier geïnteresseerd. Ik wil toch iets stevigers: boomloos zadeltje oid.

bonoenpepper

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-13 09:40

Christ zadeltjes zijn in Duitsland wel nog leverbaar, voor diegene die echt "op hete kolen zitten". Heb er toevallig echt eentje nodig nu (gezien de vorige met paard verkocht is, omdat hij er zo goed mee liep) en krijg hem vandaag toegestuurd. Ze zijn ook in geheel zwart of antraciet leverbaar met zwart lamsvel dan, maar de meerprijs is dan 100 Euries, beetje absurd, omdat zwart met wit lamsvel onderkant weer niet duurder is :?

En ben ook benieuwd naar Grandeur-ervaringen. De stijgbeugelophanging heeft mij besloten er nu geen te nemen. Tenzij je een paard hebt dat op commando gaat liggen om op te stappen of je bent heel lenig, lijkt het me erg onhandig als je onderweg bent en er eentje verliest of om andere reden moet afstappen en vervolgens niet meer op je paard komt. Ben ook benieuwd of het dressuurmodel dezelfde steun biedt als de geniale Premium-modellen.

pmarena

Re: Ervaring Christ Iberica Plus BBP

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-13 09:57

Een afwijkende kleur zullen ze speciaal moeten maken en daar een meerprijs voor rekenen, dat is op zich wel logisch omdat het meer moeite kost dan standaard artikelen :)

bonoenpepper

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-13 10:18

Ja, maar ik begrijp alleen niet dat als de onderkant van het zadeltje zwart is i.p.v. wit en de rest wel zwart, waarom het prijsverschil zo groot is.
Vind ze trouwens in natuurkleur erg leuk uitzien en kan niet zeggen dat het zo besmettelijk is. Heb ook iemand gezien die en soort zadelhoes voor bij regenweer zelf heeft gemaakt, zoiets zou Christ er ook nog bij moeten verzinnen.

Morrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-13 10:28

ze hadden de schapen van mijn buurman moeten kopen, die heeft net zijn kudde Jacobsschapen weggedaan, die zijn bont: bruin met wit :+ :D

Shirley

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-13 10:55

Een regenhoes is niet nodig, het water rolt er zo vanaf :))

Een bont bontzadel lijkt me echt leuk, maar niet elk schaap schijnt er geschikt voor te zijn, dacht ik ?

Morrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-13 11:00

in mijn Christ zadel trekt het water erin hoor, er rolt niets vanaf, met regen rijden is een echte nono tenzij je een enorme regenjas of een cape hebt. Dat zadel droogt in geen weken bij regenachtig weer

Shirley

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-13 11:02

Niet in een stortbui natuurlijk ;)

Schapen drogen zelf toch ook snel op ?
Tenzij ze in de sloot vallen en de vacht zich volzuigt ...

Morrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-13 11:08

ik zou zeggen: probeer het eens..... Ik heb al anderhalf jaar een velzadel van Christ en ik vind natregenen geen optie

Shirley

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-13 11:09

Ik zal 'm eens buiten leggen in een bui ( voel geen behoefte om er zelf op te gaan zitten dan :)) ) !

Kwetal

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-13 11:53

bonoenpepper schreef:
Ja, maar ik begrijp alleen niet dat als de onderkant van het zadeltje zwart is i.p.v. wit en de rest wel zwart, waarom het prijsverschil zo groot is.
Vind ze trouwens in natuurkleur erg leuk uitzien en kan niet zeggen dat het zo besmettelijk is. Heb ook iemand gezien die en soort zadelhoes voor bij regenweer zelf heeft gemaakt, zoiets zou Christ er ook nog bij moeten verzinnen.

Voor alles wat afwijkt van de standaard productie, rekenen ze ca. 25% extra. En het zwart is geen zwart, maar antraciet. Christ zegt (dus als ik lieg, lieg ik in commissie) dat echte zwarte verf de wol aantast en dat ze dan niet kunnen garanderen dat het goed blijft. Ze vinden ook dat de naturel Merino vacht zijn werk het beste doet en daarom gebruiken ze dat op de paardenrug. Een gekleurde vacht is daarom uitzondering.

Christ heeft trouwens wat nieuws:

Afbeelding

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-13 12:06

Een Butterfly met Iberica-achtige boogjes en een knopje zodat het een western zadel wordt?

Ik vind het idee leuk, maar dat knopje nogal suf, als ze die jou even van echt leer hadden gemaakt, dan zag het er een stuk echter uit. Ben trouwens ook wel benieuwd naar hoe (stevig) dat vastzit aan de rest van het zadel. Weet jij daar iets over?

Kwetal

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-13 12:22

Ik heb alleen maar de foto gezien en gelezen dat de pommel en cantle gevormd worden door foam vormdelen (zoals bij de Iberica, maar dan meer western qua model) Ik denk dat "calf-roping" er niet in zit met dit model, maar het uiterlijk is wel weer erg leuk voor de westernliefhebbers (vind ik dan :o )

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-13 12:27

Ik denk wel dat dit model populairder zou kunnen worden dan de Butterfly, die viel toch een beetje overal tussenin, niet echt herkenbaar als traditioneel endurance zadel, ook geen westernzadel, terwijl deze wel echt de looks heeft. Alleen dat schapenknopje... ;)

Kwetal

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-13 12:37

De Butterlfy was een antwoord op verzoeken uit de westernhoek, denk ik, maar inderdaad vlees noch vis....

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-13 14:40

O Don maak me gek die is gaaf :D . Fork is inderdaad een beetje knullig en nutteloos maar waarschijnlijk is hij op deze manker showlegal.

Zilfstar

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-13 14:43

Ah die is cool!!! gaan ze die ook in pownie maken? denk dat dochterlief dit echt sgattuggggg zou vinden op onze Kato!

Shirley

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-13 14:52

Ik krijg dit beeld maar niet uit mijn hoofd :))Afbeelding

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-13 15:15

Ik vind vooral de foto echt heel slecht :o

Straalt totaal geen Christ-kwaliteit uit, lijkt meer een beetje habbie-babbie in elkaar geflanst, die grillige fork en wat leertjes er tegenaan gegooid.... ik vind het er erg rommelig uitzien terwijl het idee natuurlijk wel leuk is :j

Hopelijk komen er snel echte foto's waarop het er een stuk beter uitziet allemaal :)

pleiada

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-13 16:59

Shirley schreef:
Ik krijg dit beeld maar niet uit mijn hoofd :))[ Afbeelding ]

Haha ik zie wel overeenkomsten :+

Maris

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-13 17:00

Kwetal

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-13 22:40

Ik heb de foto gemaakt uit de nwe catalogus, dus helaas niet van "the real deal"
Prijs klopt Maris, de advies prijs is nog een stuk hoger.... :oo
Shirley _O-
De Pownie is al 65cm gok ik zo maar...

Rijlaarsdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-13 22:44

whahah, geweldig dat plaatje van die hond, idd verbluffende gelijkenis.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-13 06:45

Jeetje wat een geld :wow: . Dat is in mijn ogen echt teveel voor een bbp.

bonoenpepper

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-13 11:41

Weet iemand of er heavy duty inlages van Barefoot passen in een Christ Premium Plus?