Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Francis schreef:gevoelsmatig denk ik in een dressurzadel beter m'n rijstijl te kunnen handhaven.
Francis schreef:Vriendin van mij heeft idd ook een Bates waar ze heel blij mee is, maar zij gebruikt die dus juist niet voor de buitenritten, daar gebruikt ze een VZH zadel voor omdat die 'zekerder' zit vindt ze. Denk dat dat ook wel hele persoonlijk is wat je prettig vindt.
Ik hoop dat de Wintec Endurance die me per PB aangeboden werd niet te lang blijkt, dan lijkt me dat een ideaal alternatief voor mij. Die heeft ook wat bredere plattere kussens, waarvan ik denk dat dat beter past op Raya 's rug. Ik ben benieuwd...
Gimli_ schreef:Mijn budget is niet extreem hoog, maximaal 1000 euro, en mijn paard is een warmbloed met redelijk wat schoft.
'Mijn' zadelmaker maakt Recado zadels from scratch, maar deze vallen helaas compleet buiten mijn budget.
Daarbij weet ik niet of 'n recado geschikt zou zijn voor mijn paard, ik heb toch het idee dat hij voor méér dan korte afstanden de stevigheid van 'n boom prefereert.