Ik zoek 140 of 145 cm. Ik zag net deze bij hooks die me wel wat lijkt: https://www.hooks.nl/paard/paardenuitru ... airfield-1
Die is alleen niet leverbaar in mijn maat momenteel..
Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Ellekebr schreef:Ik ben op zoek naar een nieuwe singel en moest natuurlijk gelijk aan dit topic denken![]()
Ik zoek een lange bruine singel, voorkeur voor een met elastiek. Hieronder een foto met m’n huidige simpele rechte neopreen. Ik zou graag iets willen met iets meer elleboog vrijheid. Ik twijfel of hij iets crescent moet zijn omdat hij iets naar voren trekt. Zo’n anatomische met een flap naar voren gaat afstaan (iig bij m’n vorige zadel met lange stoten). Ik heb de stubben Equisoft overwogen maar die vind ik toch echt te prijzig.
Iemand tips?
[ [url=m/fvTlu6.png]Afbeelding[/url] ]
JenniferU schreef:JenniferU schreef:[ [url=m/PXwgyL.jpg]Afbeelding[/url] ]
Dit is hem geworden, toch de 75cm. 5cm langer komt ie op me dekje te liggen. Paard liep erg ruim en zadel lag weer keurig stil
Moest op foto nog 1 kant nasingelen
Goedemorgen,
Ik zit een beetje met mijn handen in me haar.
Testsingel edix 65cm liep paard de hele training heel fijn.
Afgelopen maandag en dinsdag normale mattea singel om (testsingel moest terug) paard liep minder ruim en had moeite met buiten.
Woensdag besloten de edix te kopen maar wat langer want 65 was te kort, dus 75 genomen.
Echter sinds dien loopt hij in stap erg ruim maar kort linksachter.maar in draf lijkt hij niet regelmatig te lopen. Na 30/40min is er niks meer aan de hand.
Kan dit wenen zijn? Geen zin om te rijden? Kan dit aan de langere singel liggen?
Singel toch te breed? Of is er iets anders aan de hand sinds woensdag.
65cm test singel:
[ [url=m/NctUho.jpg]Afbeelding[/url] ]
75cm singel
[ [url=m/PXwgyL.jpg]Afbeelding[/url] ]
Voor dat ik er van alles er bij haal wil ik eerst dingen uitsluiten.
Dus 1e wat we sinds woensdag hebben veranderd is de singel, en wil uitsluiten of dit het probleem is.
Wil vanavond dus eigenlijk weer met de mattes gaan rijden om de onregelmatigheid door event de singel uit te sluiten.
Avalanche schreef:Ik denk nog steeds dat een simpele rechte singel de beste keuze voor jouw paard gaat zijn. De singelgroeve is gewoon recht, en ligt precies waar hij moet liggen
sandyjorgen schreef:Ik heb laatst de kalvakade klimatex besteld. Voor mijn Buikige haflinger. Wat er niet bijstaat is dat er elastiek aan beide uiteinden van de singel zit. Tevens was hij wat lang doordat er nog lusjes boven de gespen zitten en daardoor zat onder m’n dekje. Retour dus.
Iemand ervaring met deze:
[ [url=m/FuuXOV.png]Afbeelding[/url] ]
Celebi schreef:Zonder foto is het lastig, maar met weinig ruimte bij de oksel zou ik in ieder geval kijken voor een smaller modelletje (veel singels zijn tegenwoordig erg breed, zeker die met wol). Ook de lengte moet goed zijn, anders is de pasvorm van anatomische singels met uitsparingen altijd incorrect.
Voor de vorm zou ik dit aanraden: [ [url=m/GFdmLz.png]Afbeelding[/url] ]
Loopt de buik bol, dan een crescent vormige singel. Loopt de buik recht, dan een rechte (asymetrische) singel. Athletico is voor als de buik juist smaller wordt na de singel. Gezien er nu meer druk op 1 van de gespen staat gok ik dat het paard in kwestie wat ronder is op de ribbenkast en/of buik en een crescent singel passend is, maar zonder foto is dat niet te beoordelen. Vergelijken met het bovenstaande plaatje is daarom denk ik erg waardevol!
marjor schreef:Wat een zoektocht naar de juiste singel ! Ik ben op zoek naar een asymmetrische of een cresent singel. Hij moet de gespen op het uiteinde hebben en zacht zijn ivm plekje wat iedere zomer ontstaat in zijn oksel. Dat de huidige tekort is, weet ik.
Ik heb nu een leren singel met een hoes van echt bont. Het liefste ga ik daar weer voor, maar voor andere ideeën sta ik ook open. Ik heb het topic al aardig doorgespit, maar ik kan het tot op heden nog niet vinden. Heeft iemand suggesties?
Hieronder nog even twee foto’s van mijn paard. Die had ik een paar pagina’s eerder ook geplaatst, maar even voor de volledigheid .
[ [url=m/e8XMhm.png]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/RSN1UX.jpg]Afbeelding[/url] ]
Avalanche schreef:Crescent zit het mooiste imo. Hij mag alleen langer