Toch maar een andere singel??

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Ellekebr

Re: Toch maar een andere singel??

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-23 21:45

lies

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-23 21:49

Kom ik weer aan met mijn stokpaardje, maar kijk eens naar de lemieux gel tek (spring). Fijne singel, veel elleboog vrijheid. Wel een dure, heb hem met korting gekocht bij Hypostore en daar hebben ze nu ook 25% korting op deze singel.

Avalanche

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-23 21:50

Heel mooi zadel, meid, wat fijn dat je zo aan je paard denkt.

Daphara

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-23 21:50

Ellekebr schreef:
Ik ben op zoek naar een nieuwe singel en moest natuurlijk gelijk aan dit topic denken :D

Ik zoek een lange bruine singel, voorkeur voor een met elastiek. Hieronder een foto met m’n huidige simpele rechte neopreen. Ik zou graag iets willen met iets meer elleboog vrijheid. Ik twijfel of hij iets crescent moet zijn omdat hij iets naar voren trekt. Zo’n anatomische met een flap naar voren gaat afstaan (iig bij m’n vorige zadel met lange stoten). Ik heb de stubben Equisoft overwogen maar die vind ik toch echt te prijzig.

Iemand tips?

[ [url=m/fvTlu6.png]Afbeelding[/url] ]

Heb je ook standfoto’s van iets verder weg, hierop is de vorm van de buik heel slecht te beoordelen

JenniferU

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-23 12:11

JenniferU schreef:
JenniferU schreef:
[ [url=m/PXwgyL.jpg]Afbeelding[/url] ]
Dit is hem geworden, toch de 75cm. 5cm langer komt ie op me dekje te liggen. Paard liep erg ruim en zadel lag weer keurig stil <3
Moest op foto nog 1 kant nasingelen

Goedemorgen,
Ik zit een beetje met mijn handen in me haar.

Testsingel edix 65cm liep paard de hele training heel fijn.
Afgelopen maandag en dinsdag normale mattea singel om (testsingel moest terug) paard liep minder ruim en had moeite met buiten.
Woensdag besloten de edix te kopen maar wat langer want 65 was te kort, dus 75 genomen.
Echter sinds dien loopt hij in stap erg ruim maar kort linksachter.maar in draf lijkt hij niet regelmatig te lopen. Na 30/40min is er niks meer aan de hand.

Kan dit wenen zijn? Geen zin om te rijden? Kan dit aan de langere singel liggen?
Singel toch te breed? Of is er iets anders aan de hand sinds woensdag.
65cm test singel:
[ [url=m/NctUho.jpg]Afbeelding[/url] ]
75cm singel
[ [url=m/PXwgyL.jpg]Afbeelding[/url] ]

Voor dat ik er van alles er bij haal wil ik eerst dingen uitsluiten.
Dus 1e wat we sinds woensdag hebben veranderd is de singel, en wil uitsluiten of dit het probleem is.
Wil vanavond dus eigenlijk weer met de mattes gaan rijden om de onregelmatigheid door event de singel uit te sluiten.

Ik snap er nu helemaal niks meer van, we hebben nu weer precies hetzelfde probleem maar dan met de butterfly.
75cm getest super fijn aan t lopen, nu besloten de singel te kopen maar dan groter en eigenlijk sinds dien loopt hij niet lekker aan me been. Niet veel gereden en hoorde van me bijrijdster ook geen rare berichten totdat ik maandag opstapte en dinsdag les had. Instructeur zegt het lijkt alsof hij belemmerd wordt vanaf de borst. Dus nu weer met de mattes aan t rijden

Avalanche

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-23 12:29

Ik denk nog steeds dat een simpele rechte singel de beste keuze voor jouw paard gaat zijn. De singelgroeve is gewoon recht, en ligt precies waar hij moet liggen :)

miereneter

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-23 12:40

Ik heb nu, naast mijn koordsingel, een heerlijk zachte wollen christ maansingel. Zonder enige elastiek, en het lijkt te werken. Kreeg vandaag een boze bok omdat we bezig waren met beheerst aanspringen in galop (moeilijk, moeilijk) en hoewel ik even op zijn nek lag, bleef het zadel goed op zijn plek. Zei ik al dat hij heerlijk zacht was? Heel fijn ding <3 .

Alle andere singels vlot verkocht, dat scheelt weer.

JenniferU

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-23 12:42

Avalanche schreef:
Ik denk nog steeds dat een simpele rechte singel de beste keuze voor jouw paard gaat zijn. De singelgroeve is gewoon recht, en ligt precies waar hij moet liggen :)

Zal die dan vd week eens pakken moet eerst tm dindag met de mattes rijden, daar geeft hij nu geen reactie op en volgens mij blijft t zadel ook netjes liggen.

miereneter

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-23 17:06

Dat is in ieder geval een goed teken, JenniferU. Goed dat je het ook een langere periode uittest, van 1 rit valt zo weinig te zeggen.

sandyjorgen

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-23 21:21

Ik heb laatst de kalvakade klimatex besteld. Voor mijn Buikige haflinger. Wat er niet bijstaat is dat er elastiek aan beide uiteinden van de singel zit. Tevens was hij wat lang doordat er nog lusjes boven de gespen zitten en daardoor zat onder m’n dekje. Retour dus.

Iemand ervaring met deze busse singel (crescent)
Afbeelding

JenniferU

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-23 21:24

sandyjorgen schreef:
Ik heb laatst de kalvakade klimatex besteld. Voor mijn Buikige haflinger. Wat er niet bijstaat is dat er elastiek aan beide uiteinden van de singel zit. Tevens was hij wat lang doordat er nog lusjes boven de gespen zitten en daardoor zat onder m’n dekje. Retour dus.

Iemand ervaring met deze:
[ [url=m/FuuXOV.png]Afbeelding[/url] ]

Wat vond je verder van deze singel? Pasvorm etc?

sandyjorgen

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-23 21:59

Slappe singel, denk dat hij vooral druk geeft daar waar het nylon gestikt zit. Verder niet echt goed gepast door de lengte. Elastiek ook wat aan de slappe kant.

SandraWierda

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-23 13:02

Vraag zonder foto voor een vriendin, volgens mij heeft ze een verkeerd model singel. Op de voorste gesp zit meer druk dan op de achterste. Ze heeft nu een standaard rechte singel. Je ziet dus ook dat de singel wat naar voren kruipt zeg maar. Nu kan zij bij haar op stal van alles proberen van anderen. Maar welke model singel zou beste zijn om mee te gewonnen te passen? Asymmetrisch, anatomisch? Oh paard heeft ook niet heel veel ruimte in de oksels.

Celebi

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-23 13:10

Zonder foto is het lastig, maar met weinig ruimte bij de oksel zou ik in ieder geval kijken voor een smaller modelletje (veel singels zijn tegenwoordig erg breed, zeker die met wol). Ook de lengte moet goed zijn, anders is de pasvorm van anatomische singels met uitsparingen altijd incorrect.

Voor de vorm zou ik dit aanraden: Afbeelding

Loopt de buik bol, dan een crescent vormige singel. Loopt de buik recht, dan een rechte (asymetrische) singel. Athletico is voor als de buik juist smaller wordt na de singel. Gezien er nu meer druk op 1 van de gespen staat gok ik dat het paard in kwestie wat ronder is op de ribbenkast en/of buik en een crescent singel passend is, maar zonder foto is dat niet te beoordelen. Vergelijken met het bovenstaande plaatje is daarom denk ik erg waardevol!

SandraWierda

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-23 14:08

Celebi schreef:
Zonder foto is het lastig, maar met weinig ruimte bij de oksel zou ik in ieder geval kijken voor een smaller modelletje (veel singels zijn tegenwoordig erg breed, zeker die met wol). Ook de lengte moet goed zijn, anders is de pasvorm van anatomische singels met uitsparingen altijd incorrect.

Voor de vorm zou ik dit aanraden: [ [url=m/GFdmLz.png]Afbeelding[/url] ]

Loopt de buik bol, dan een crescent vormige singel. Loopt de buik recht, dan een rechte (asymetrische) singel. Athletico is voor als de buik juist smaller wordt na de singel. Gezien er nu meer druk op 1 van de gespen staat gok ik dat het paard in kwestie wat ronder is op de ribbenkast en/of buik en een crescent singel passend is, maar zonder foto is dat niet te beoordelen. Vergelijken met het bovenstaande plaatje is daarom denk ik erg waardevol!

Ik geef haar deze info in ieder geval vast mee en we hadden het al over de lengte gehad. En als ze er niet uitkomt moet ze foto’s maken, dan plaats ik die.

marjor

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-23 23:27

marjor schreef:
Wat een zoektocht naar de juiste singel ! Ik ben op zoek naar een asymmetrische of een cresent singel. Hij moet de gespen op het uiteinde hebben en zacht zijn ivm plekje wat iedere zomer ontstaat in zijn oksel. Dat de huidige tekort is, weet ik.

Ik heb nu een leren singel met een hoes van echt bont. Het liefste ga ik daar weer voor, maar voor andere ideeën sta ik ook open. Ik heb het topic al aardig doorgespit, maar ik kan het tot op heden nog niet vinden. Heeft iemand suggesties?

Hieronder nog even twee foto’s van mijn paard. Die had ik een paar pagina’s eerder ook geplaatst, maar even voor de volledigheid .

[ [url=m/e8XMhm.png]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/RSN1UX.jpg]Afbeelding[/url] ]

Inmiddels heb ik een drietal singels ontvangen.
Een asymmetrische 70 cm en 80 cm. En een cresent van 75 cm. Hieronder de cresent:

Afbeelding

Afbeelding

Deze zou misschien nog een gaatje strakker/ hoger kunnen. Staat heel licht “open” aan de voorkant.

Hieronder de asymmetrische 70 cm:

Afbeelding

En als laatste de asymmetrische 80 cm:

Afbeelding

Brandt maar los. Ik ben erg benieuwd naar jullie mening.

Avalanche

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-23 23:31

Crescent zit het mooiste imo. Hij mag alleen langer :)

marjor

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-23 23:43

Avalanche schreef:
Crescent zit het mooiste imo. Hij mag alleen langer :)

Ik heb hem nu niet meegenomen naar de bak. Daar kan ik normaliter nog iets aansingelen. Ga ik wel nog even testen, maar ik denk dat hij dan nog een gaatje hoger/ strakker kan.

In theorie zou dat ook moeten kunnen. Ik heb nu een 55 cm en die zit op het vierde gaatje. Dit is een 75 cm en zit op de foto op het 6e gaatje. Hij zal dus op de zevende uitkomen. De oude zat iets te strak naar mijn zin, dus ik wil het bij de 7e houden bij deze singel.

prugelpiet

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-23 07:39

Ik zou denk ik ook voor de crescent gaan, en dan net even 5cm langer. Maar hoe ‘iets’ staat die af? Ik zou wel even controleren over welke breedte die aansluit onder de buik, zodat je daar geen piek hebt.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-23 08:06

Afstaan geeft wel puntbelasting. Mijn paard loopt echt wel korter met het voorbeen wanneer een singel wat afstaat en puntbelasting geeft.

Avalanche

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-23 08:12

Hij is niet verkeerd hoor, maar ga niet te strak aansingelen want niet fijn voor je paard. Wat goed zit, zit goed en blijft echt wel liggen. Dus liever langer dan strakker. Afstaan moet idd niet.

marjor

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-23 08:21

Zie hieronder . Dat afstaan is nog geen 10 breed.

Afbeelding

Celebi

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-23 09:00

Vanaf de zijkant lijkt die wel het mooiste maar afstaan zou ik niet doen. Die andere twee zitten wat mij betreft niet mooi genoeg. Maar die crescent, welke singel is dat? Het lijkt helemaal geen crescent singel zo vanaf de zijkant.

marjor

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-23 09:32

marjor

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-23 09:34

En even voor mijzelf, waarom vinden jullie asymmetrische singels niet mooi liggen?