Anatomische hoofdstellen deel 2

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Granoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-20 13:06

Wij zijn hopelijk geslaagd! De schockemohle delta besteld met 71€ korting door de Black Friday aanbieding van hypostore :D zo blij, hoooooop dat ie past!!

Liiesjjj

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-20 13:26

Pfoe, zoveel keuze. De ps of sweden nirak is ook wel een pareltje. Iemand enig idee hoe hij valt?

Olympia96

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-20 14:20

Wat vinden jullie? Beest is onmogelijk met foto’s maken haha }:0
Micklem:
Afbeelding

Chester:

Afbeelding
Afbeelding

StonedRomy

Re: Anatomische hoofdstellen deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-20 17:27

Ik twijfel over de presteq, lijkt mij een erg fijn hoofdstel voor het paars... maar zo lelijk.

Ik zoek iets voor mijn draver die wat moeite heeft met balans en overdreven op het bit bijt. Druk op de neus reageert hij niet heel erg op, achter de oren wel.

boemel

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-20 17:35

StonedRomy schreef:
Ik twijfel over de presteq, lijkt mij een erg fijn hoofdstel voor het paars... maar zo lelijk.

Ik zoek iets voor mijn draver die wat moeite heeft met balans en overdreven op het bit bijt. Druk op de neus reageert hij niet heel erg op, achter de oren wel.

Kan je dan niet beter voor een open kopstuk gaan?

Mijn paard houdt ook niet van druk achter haar oren. Heb voor haar de Waldhausen Sensation S Line.
Volgens mij heeft Kramer ook een hoofdstel met open kopstuk.

Het U vormige kopstuk van BR (Bolton, Stanley) is ook fijn. Helaas is t leer gerekt en werd ie te groot voor mn paard.

siskeh

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-20 19:24

@Olympia, op de foto lijkt de chester meer ruimte te geven bij de jukbeenderen. Ook lijkt de Micklem mij iets laag op de neus te zitten.
Ik dénk zelfs misschien dat de Chester in een maat kleiner mooier zou passen. (volgens mij heb je het neus gedeelte op zijn strakst of niet?) Dan kan je de neusriem 1 lager hangen, en 1 strakker waardoor je denk ik nét wat meer ruimte creert.

Edit: volgens mij woon je bij mij in de buurt, ik zit in Borger, ik heb de chester zowel in full als cob. je mag altijd ff passen(niet te koop }> )

Horseloverl

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-20 19:34

Ik heb net de Equites beta besteld. Vind mn Rambo micklem zo lelijk en nu met korting bij de hypostore. Echt super benieuwd!

Olympia96

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-20 07:54

siskeh schreef:
@Olympia, op de foto lijkt de chester meer ruimte te geven bij de jukbeenderen. Ook lijkt de Micklem mij iets laag op de neus te zitten.
Ik dénk zelfs misschien dat de Chester in een maat kleiner mooier zou passen. (volgens mij heb je het neus gedeelte op zijn strakst of niet?) Dan kan je de neusriem 1 lager hangen, en 1 strakker waardoor je denk ik nét wat meer ruimte creert.

Edit: volgens mij woon je bij mij in de buurt, ik zit in Borger, ik heb de chester zowel in full als cob. je mag altijd ff passen(niet te koop }> )

Nou dat is een lief aanbod! Met de Micklem was ik aan het klooien bij hem. Lukte allemaal net niet zo lekker.

Heb beide hoofdstellen super los zitten (te los denk ik eigenlijk, er kunnen heel veel vingers tussen haha). Zal dit weekend met vasthoud hulp passen.

Alleen ik zie de Chester dus niet meer op de site en dat is wel balen. Vond die geloof ik ook mooier passen bij zijn hoofd.

pluisje88

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-20 09:25

Je kunt ze even mailen. Kan ook zijn dat hij tijdelijk op is.

siskeh

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-20 09:54

Ik hoop ook écht niet dat de Chester eruit gaat! Was imo 1 van de "betere" hoofdstellen omdat deze ook op de neus te verstellen is.
@Olympia, je mag me PB doen als je meer wilt meten!
Die Chester, heeft EJ niet "hetzelfde" hoofdstel? maar dan andere kleur gespen?

Granoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-20 10:42

Mijn extra full micklem gaat ook in de verkoop

xLiekeH

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-20 16:06

Luna02 schreef:
Jennifer3010 schreef:
Hoi! Ik zag vandaag een advertentie over het Presteq Faysport hoofdstel. Zijn er hier Bokkers met ervaring met dit hoofdstel?

Ik vind hem er erg mooi uitzien, en het heeft veel anatomische voordelen. Werkt dit beter dan een “standaard” hoofdstel? Ik heb zelf een 5 jarige ruin, wellicht dat dit hoofdstel hem wat meer stabiliteit kan bieden?

Ik vind hem ook fantastisch! Helaas nergens acties met BF. Ben nog een beetje aan het nadenken of de sperriem eventueel ook van dit hoofdstel af te knutselen is. Zoek eigenlijk een hoofdstel zonder sperriem maar verder is dit precies wat ik zoek!

Ik heb hem net besteld via hypostore met 25% korting €134.95!

Luna02

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-20 16:28

xLiekeH schreef:
Luna02 schreef:

Ik vind hem ook fantastisch! Helaas nergens acties met BF. Ben nog een beetje aan het nadenken of de sperriem eventueel ook van dit hoofdstel af te knutselen is. Zoek eigenlijk een hoofdstel zonder sperriem maar verder is dit precies wat ik zoek!

Ik heb hem net besteld via hypostore met 25% korting €134.95!

Wat super!! Bedankt voor de tip!

MyChoice

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-20 21:51

Afbeelding
De Kieffer Amy. Maat full en ruim zat voor mijn merrie die normaal qua frontriem en neusriem maat xfull draagt. Heel tevreden over!

Matheno

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-20 01:07

Horseloverl schreef:
Ik heb net de Equites beta besteld. Vind mn Rambo micklem zo lelijk en nu met korting bij de hypostore. Echt super benieuwd!

Die heb ik ook besteld!
Komt als het goed is morgen binnen. Ben zo benieuwd.

ZoeyDercks

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-20 08:53

Ik heb een HKM Anatomic besteld.
Afneembare sperriem, geen keelriem :D

sashaj45

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-20 11:06

Ik zou ook graag een anatomisch hoofdstel willen aanschaffen. Ik vind het alleen erg moeilijk om te kiezen tussen een losse neusriem en bakstuk of een hoofdstel waarbij ze aan elkaar vastzitten. En ik vind het te duur om dat even uit te proberen. Zijn er misschien trucjes die iemand weet om te testen wat je paard fijn zou kunnen vinden?

MyChoice

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-20 13:35

Je kunt bij een gewoon hoofdstel ter hoogte waarbij een anatomisch hoofdstel het vast zit je bakstukken aan elkaar vastmaken met bijvoorbeeld een strotouwtje.

pluisje88

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-20 14:10

Inderdaad. Al weet je neem ik aan welk type je paard is en wat zijn voorkeur is. Dan weet je ook wel ongeveer in welke richting je kunt kijken qua stabiliteit en steun

pantarhei

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-20 14:13

Of met een tierap zit het wat netter

sashaj45

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-20 14:22

Ik heb mijn paard nog niet zo lang. Dus ik weet nog niet precies wat hij fijn vind en wat niet. Goede tip van het vastmaken! Dat ga ik proberen

Liiesjjj

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-20 19:05

Zit het hoofdstel zo goed? Niet de allerbeste foto (en bit is te groot), maar misschien kunnen jullie hier al van beoordelen.

Afbeelding

Horseloverl

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-20 19:37

Matheno schreef:
Horseloverl schreef:

Die heb ik ook besteld!
Komt als het goed is morgen binnen. Ben zo benieuwd.

Oeeh fijn! Die van mij duurt wat langer omdat ik een extra full moet hebben

Granoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-20 21:17

Mijn delta duurt ook langer, ook extra full

Laura_

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-20 22:27

Mensen hier ervaring met bitloze hoofdstellen?

Mn hoofdstel is het aan het begeven en niet meer leverbaar. Ik heb nog een micklem hangen, maar ik vind die vooral fijn voor met bit en bitloos ben ik er niet zo weg van. Dus ik ben nu een beetje aan het rondkijken. Tot die tijd volstaat mn micklem nog wel.

Heb nu mn oog laten vallen op de nalanta of van equibling.