[INFO] Alle vragen/ervaringen rondom boomloze zadels IV

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re: [Centraal] Alle vragen/ervaringen rondom boomloze zadels IV

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-16 15:55

Even een pad vraagje, ben nu al een aantal dagen op zoek naar dé perfecte pad, western (liefst roundskirt) model. Mag geen leer en geen wol (of ander dierlijk spul) bevatten en moet verwisselbare inlages hebben en dan ook nog eens het liefste bruin of andere neutrale/natuur kleur hebben. Wie o wie kan mij helpen? :')

Bralindy

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-16 16:00

Ik heb trouwens gemerkt dat aan de achterkant van mijn Atlanta de haren een beetje schuren en afbreken. Zadel ligt voor de rest prima (moet wel erg denken dat ik recht blijf zitten want hij schuift soms nog wel eens). Kan ik hier wat tegen doen?

@zinook erg gave pad (zat ik ook naar te kijken voordat ik maar de gewone standaard BF pad nam), is hij niet te hard of te ruw aan de achterkant?

Runa

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-16 16:08

Bralindy, je kunt een pad roberen met een zachtere onderkant zodat de haren er makkelijker onder door glijden, zoals een pad met schapenvacht :-)

Wubwub,
misschien kun je bij jv dekjes of mariska's zadeldekjes een pad laten maken? Dan kun je volgens mij ook zelf de stoffen kiezen :)

Bralindy

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-16 16:17

@Runa ja ik hoorde iets van lamsvel. Zijn de Kifrapads van lamsvel gemaakt? Wel vreemd, want in de zomer heb ik hier geen last van gehad maar sinds Moor haar wintervacht krijgt wel.

paddraigh

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-16 16:29

Ook ik ben nog opzoek naar een mooie Western pad p het moment test ik de kifra.ik had hem onder mijn ghost toender tijd de zadel vormige, maar trok elke keer strak op de schoft..
Ook onder mijn Cheyenne deed hij dat dus verkocht. Nu heb ik een geheel ander zadel nnl de Arizona nut. Heerlijk zadel maar durfde geen kifra te kopen alvorens te testen.. Vandaag zou het zijn op een rit naar buiten.. Maar naar paar keer lopen van paard lief zakte hij al... Dus toch maar mijn huidige eronder gedaan..ik rijd er eerst mee in de bak dan kan ik zo nodig makkelijker wisselen oa. De bf standaard pad bevalt ook goed hier, maar wil wat met kleur.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-16 16:40

Runa schreef:
Bralindy, je kunt een pad roberen met een zachtere onderkant zodat de haren er makkelijker onder door glijden, zoals een pad met schapenvacht :-)

Wubwub,
misschien kun je bij jv dekjes of mariska's zadeldekjes een pad laten maken? Dan kun je volgens mij ook zelf de stoffen kiezen :)

Thanks, daar zat ik inderdaad ook aan te denken, maar eerst nog even kijken of er meer opties zijn ;)

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-16 17:09

Wubwub schreef:
Even een pad vraagje, ben nu al een aantal dagen op zoek naar dé perfecte pad, western (liefst roundskirt) model. Mag geen leer en geen wol (of ander dierlijk spul) bevatten en moet verwisselbare inlages hebben en dan ook nog eens het liefste bruin of andere neutrale/natuur kleur hebben. Wie o wie kan mij helpen? :')

Kijk eens naar de pads met katoen aan de onderkant.
Er zijn ook verschillende vormen/diktes inlages verkrijgbaar
http://www.silverado.de/de/pferde/pad-sattelunterlagen

Kitty_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-16 17:10

Wubwub schreef:

De Burioni Barrel pad zou misschien iets voor je zijn. Alleen geen verwisselbare inlagen

tennan

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-16 17:19

Ik heb mijn combinatie gevonden! Hier mijn knapperd met een Startrekk Comfort western, pad van Grandeur met sympanova bovenop, teddy onderop en dunne neopreen inlagen erin en een supersingel van F.R.A. :) Het ligt als een huis zo, en mijn pony beweegt er heel makkelijk mee.

Afbeelding

Otti1977

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-16 17:35

Ik baal er zo van..lig ik weer op de grond. Midden op de hei. Er is gewoon iets mis met m'n zadel. Ik hoorde dat het gewoon mee schuift met mij...zou het door de nieuwe singel komen...was echt goed aangesingeld...het lag nu nog wel recht. Maar met mij gaat het minder. Flink op m'n rug gevallen..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-16 17:36

Ik twijfelde ook tussen de Trekker en de Startrekk omdat die heel erg op elkaar lijken, dus ik snap je keuze voor de Startrekk helemaal. De Trekker had echter altijd al de traploos verstelbare voorboog terwijl de tweedehands Startrekks die vaak nog niet hebben, dus ben ik voor [***] voor de Trekker gegaan omdat ik geen gedoe met losse voorboogjes wilde. Ook omdat ik op Duitse fora las dat als paarden een te hoge schoft hadden voor de Startrekk ze vaak wel uit de voeten konden met de Trekker. Het zou dus best kunnen dat [***] ook een Startrekk zou passen (en vooral bij al die barokke modellen begin ik al te kwijlen :o ), maar ik ben nu al superblij met de Trekker. Inderdaad geen shims en zitversmallers/verhogers meer nodig! _/-\o_

Ik moet zeggen dat ik nooit zoveel met boomloze zadels had die ook harde onderdelen hebben in verband met vastklemmen en puntdruk, maar de Trekker heeft me toch wel overtuigd.
Hij is ook precies naar [***]'s rug te vormen door de kussens een beetje rond te klitten. Daardoor + door de verstelbare vaste voorboog ligt hij zo stabiel dat we ermee konden grondwerken in stap en draf zonder singel, en zonder dat het zadel ook maar iets verschoof. Daar kwamen we trouwens per toeval achter: ik was voor de training het zadel en de kussens aan het verstellen en kwam er pas na de training achter dat ik de singel vergeten was. :')
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 11-11-22 17:17, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-16 17:42

Stravotopper schreef:
Zijn er ook mensen die bij hun barefoot fenders hebben met knie steun? Ik merk dat ik wat steun mis en hierdoor last krijg van mijn knieën.
ben erg benieuwd of dit fijn rijd.

Trekker heeft ook fenders met kniesteunen. Het fijne van de Trekker variant is dat je de kniewrong er ook helemaal uit kunt laten of er een extra dikke versie in kunt schuiven. Dan kun je bijvoorbeeld bakwerk zonder kniewrong doen en buitenritten mét voor wat extra steun. Ik weet niet of dat bij Barefoot ook kan?
De mijne zet ik binnenkort te koop, maar die zijn donkerbruin en die kleur moet je maar net willen.

Dit zijn trouwens de trekker fenders:
Afbeelding
Hier zie je ze beter: http://www.flexiblesaddle.com/img/trekk ... nt%204.jpg

dianaw33

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-16 17:55

Otti1977 schreef:
Ik baal er zo van..lig ik weer op de grond. Midden op de hei. Er is gewoon iets mis met m'n zadel. Ik hoorde dat het gewoon mee schuift met mij...zou het door de nieuwe singel komen...was echt goed aangesingeld...het lag nu nog wel recht. Maar met mij gaat het minder. Flink op m'n rug gevallen..

AuW! Kom je wel thuis? Of moeten we hulptroepen sturen?

dianaw33

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-16 17:56

xyzutu2 schreef:
Stravotopper schreef:
Zijn er ook mensen die bij hun barefoot fenders hebben met knie steun? Ik merk dat ik wat steun mis en hierdoor last krijg van mijn knieën.
ben erg benieuwd of dit fijn rijd.

Trekker heeft ook fenders met kniesteunen. Het fijne van de Trekker variant is dat je de kniewrong er ook helemaal uit kunt laten of er een extra dikke versie in kunt schuiven. Dan kun je bijvoorbeeld bakwerk zonder kniewrong doen en buitenritten mét voor wat extra steun. Ik weet niet of dat bij Barefoot ook kan?
De mijne zet ik binnenkort te koop, maar die zijn donkerbruin en die kleur moet je maar net willen.

Dit zijn trouwens de trekker fenders:
[ Afbeelding ]
Hier zie je ze beter: http://www.flexiblesaddle.com/img/trekk ... nt%204.jpg

Hangt een beetje van de kleur bruin en de prijs af, maar ik wil ze misschien wel. ;)

Otti1977

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-16 18:08

Ik ben door een aardige meneer op de manege gebracht. M'n rijmaatjes hebben Otti als handpaard meegenomen. Ik wilde naar ziekenhuis maar wilde niet meer in de auto..Buurman van manege is dokter en heeft naar me gekeken. Flinke klap op m'n bekken. Als ik maandag nog zo'n last heb wil ik foto.

dianaw33

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-16 18:10

Otti1977 schreef:
Ik ben door een aardige meneer op de manege gebracht. M'n rijmaatjes hebben Otti als handpaard meegenomen. Ik wilde naar ziekenhuis maar wilde niet meer in de auto..Buurman van manege is dokter en heeft naar me gekeken. Flinke klap op m'n bekken. Als ik maandag nog zo'n last heb wil ik foto.

Lijkt me wijs, een bekken wat het niet goed doet, daar weet ik alles van. Better safe than sorry. Sterkte!

dianaw33

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-16 18:11

Voor de zoekenden: ik doe net een Soft Balance zadel, twee zwarte pads en HD inlages hier in de verkoop. Grote opruiming omdat mijn huidige zadel lijkt te blijven *\o/*

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-16 18:12

DubbelDun schreef:
Wubwub schreef:

Kijk eens naar de pads met katoen aan de onderkant.
Er zijn ook verschillende vormen/diktes inlages verkrijgbaar
http://www.silverado.de/de/pferde/pad-sattelunterlagen

Dank dank dank!!!! _/-\o_

Kitty, helaas, wil echt kunnen wisselen. Maar toch bedankt!! :D

Woody2015

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-16 18:32

Pmarena dat snap ik, naja we zien het wel :-) en anders als hij wellicht op de markt komt.

Ik heb mijn eerste rondje trekker gehad en het voelde prettig, al moet ik wel weer heel erg wennen aan t boomloze met me wabbelbenengeloof wel dat ik de pommes nog iets te krap had. Wat is daar eigenlijk een goede tip voor? Kon het op de site van buitenzinnig niet direct uit het filmpje halen. Degene waar ik het zadel heb gekocht bekijkt de foto's nog dus daar zal ik ook nog wel tips van krijgen.

Woody2015

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-16 18:32

Otti1977 schreef:

Hoe bedoel je niet goed?
Welk zadel heb je. Singel kan idd ook veel doen....

dianaw33

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-16 18:35

Loes'sCorner schreef:
Pmarena dat snap ik, naja we zien het wel :-) en anders als hij wellicht op de markt komt.

Ik heb mijn eerste rondje trekker gehad en het voelde prettig, al moet ik wel weer heel erg wennen aan t boomloze met me wabbelbenengeloof wel dat ik de pommes nog iets te krap had. Wat is daar eigenlijk een goede tip voor? Kon het op de site van buitenzinnig niet direct uit het filmpje halen. Degene waar ik het zadel heb gekocht bekijkt de foto's nog dus daar zal ik ook nog wel tips van krijgen.

Goeie tip: koop bij een goede kantoorboekhandel voor een paar euro een flexibele lineaal. Buig die drie vingers achter de schouderkop van je paard gelijkmatig over de schoft en houdt hem vervolgens in de hoek die je gemaakt hebt op je paard, tegen de pommel die je hebt. Voila je boommaat.

Woody2015

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-16 18:49

dianaw33 schreef:
Loes'sCorner schreef:

Goeie tip: koop bij een goede kantoorboekhandel voor een paar euro een flexibele lineaal. Buig die drie vingers achter de schouderkop van je paard gelijkmatig over de schoft en houdt hem vervolgens in de hoek die je gemaakt hebt op je paard, tegen de pommel die je hebt. Voila je boommaat.

Cool, dat ga ik eens uitzoeken thnxs!

woepsie90

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-16 18:50

Daphneeeej

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-16 18:52

woepsie90 schreef:
woepsie90 schreef:
Iemand ervaring met het HKM half protect dekje?

http://www.boomlooszadelbecidor.nl/a-27 ... protector/

Kan je schijnbaar in combinatie met gewone dekjes gebruiken. Leek me wel wat :j Hoor graag ervaringen!

Niemand :o ?

Ik heb de variant van het normale dekje van HKM, daarbij zijn de inlages wel verwisselbaar. De inlages zelf van HKM zijn memoryfoam inlages die best wel gaan bezwijken onder druk. Dus zal die hkm protector halfpad alleen gebruiken als je paard een goed ontwikkelde rug heeft. Met een beeetje ruggengraat zakt het al te veel in.

Woody2015

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-16 18:55

dianaw33 schreef:
Loes'sCorner schreef:

Cool thnxs ga ij uitzoeken!

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Dit waren de afdrukken na het rijden en de volgende met zadel na t rijden, pommel volgens mij te krap.
Afbeelding