billy3105 schreef:Ik begin toch weer te twijfelen over een wow zadel, maar ben benieuwd wat de prijzen zijn voor een nieuwe? En zou je ook zonder zweetblad kunnen rijden? Ik ben fan van zweetblad loze zadels geworden nmDat zou mij wel overstag halen dat ik dan maar 1 zadel hoef aan te schaffen voor beide disciplines
Je kan een zitting en kussens kopen, en een speciaal singelsysteem wat aan de zitting wordt vastgemaakt.
Dit laatste staat niet op de site, maar is wel leverbaar.
Normaliter zit het singelsysteem aan de zweetbladen vast, namelijk.
Muze schreef:Ja dat heeft ze uiteraard wel nagekeken, wat er zou kunnen passen.
Maar nee. Heb er niet mee kunnen rijden en neig daarom toch maar naar een ander merk.
Ben zo bang dat het teveel bounce wordt
Dat 'bounce' idee is echt een fabeltje, een paard kan het soms in het begin wat spannend vinden en wil dan zijn/haar rug niet ontspannen, dan heb je mogelijk dat gevoel. Maar dat is vaak maar de eerste paar rondjes. Als je dat langer ervaart, heeft je paard ergens anders last van, niet van de lucht..
Er zijn op Facebook diverse pagina's met tweedehands wow ( onderdelen) vooral in UK zie ik er veel voorbij komen, en ook een hele ruime keus. Misschien daar eens een kijkje nemen?
De fysio's, -paten die paarden behandelen die onder een wow lopen zijn in de meerderheid qua positiviteit hoe los het paard onder het zadel blijft. Het is niet alleen de luchtvulling die het zo uniek maakt. Als je de website goed leest, het is begrijpelijk Engels, snap je wellicht waarom