Wie heeft er een Custom zadel?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Caro_MarjaH

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-15 15:12

Tcm62 schreef:
Doen de fitters ook 2e hands zadels?

Zijn er onder jullie PRE eigenaren met een paard met ronderibboog, korte rug en stevige schouders?

Ik heb een barok type fries met een ronde ribpartij en flink breed front en schouderpartij. Ik heb mijn Wolfgang Solo er al ruim 2 jaar op liggen en ben er nog steeds gelukkig mee.

_Anneruth

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-15 15:14

Ik ben nog steeds blij met mijn Custom. Heb hem op vorig jaar voor mijn 3-jarige laten aanmeten en ik rij er nu een jaar mee. De fitter is een maand geleden langs geweest voor controle en ze was erg tevreden over hoe het zadel lag. Ze heeft iets aangepast aan de vulling zodat hij weer perfect ligt.

Of mijn zadel erg verschilde met mijn leenzadel? Geen idee eigenlijk. Er zat wel iets verschil in maar kan ook nieuwigheid zijn.

Als ik jou was, Wilma zou ik vragen of je het leenzadel mag houden, mits deze goed is voor jou en je paard. Ik kan me niet voorstellen dat de fitter daar een probleem mee zou kunnen hebben. Als dit zadel zo niet fijn is, dan ga je je er alleen maar aan storen. Over of hij te smal is oid, dat zou ik aan de fitter over laten maar het verschil in kniewrong en dat je je open rijdt. Dat lijkt me niet dat dat veranderd.

Alenthe05

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-15 18:37

Tcm62 schreef:
Doen de fitters ook 2e hands zadels?

Zijn er onder jullie PRE eigenaren met een paard met ronderibboog, korte rug en stevige schouders?

Ja Ik.

Ik heb een Advantage besteld met een ponypanel eronder zodat de kussens korter worden en dat het niet over die laatste rib komt

Indestal

Re: Wie heeft er een Custom zadel?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-15 10:32

O, dat is interessant, maar dan heb je vast klein bipsje? ;)

ilse86

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-15 11:12

Weet iemand toevallig of Custom zadels ook ergens te bekijken zijn? Een showroom o.i.d.?
Vind het nog wel een hele investering en om nou een zadelfitter te laten komen, puur om te oriënteren vind ik niet zo prettig. Voor mijn gevoel moet je dan ook wel zo'n zadel nemen.

Alenthe05

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-15 11:12

@Tcm62: Ik heb een 17,5 inch hahah normale billen ;-)

Alenthe05

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-15 11:15

ilse86 schreef:
Weet iemand toevallig of Custom zadels ook ergens te bekijken zijn? Een showroom o.i.d.?
Vind het nog wel een hele investering en om nou een zadelfitter te laten komen, puur om te oriënteren vind ik niet zo prettig. Voor mijn gevoel moet je dan ook wel zo'n zadel nemen.

De fitters hebben alles in hun busjes. Je moet echt op verschillende zadels gaan zitten. Je heb echt zoveel verschillende, qua breedte in de zitting, diepte ed.

In Heerde heeft Custum nu een ruimte waar ze ze repareren ed. Miss hebben ze daar ook een aantal modellen. Kijk maar even op hun site. Heerde ligt onder Zwolle.

ilse86

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-15 11:41

Alenthe05 schreef:
ilse86 schreef:

De fitters hebben alles in hun busjes. Je moet echt op verschillende zadels gaan zitten. Je heb echt zoveel verschillende, qua breedte in de zitting, diepte ed.

In Heerde heeft Custum nu een ruimte waar ze ze repareren ed. Miss hebben ze daar ook een aantal modellen. Kijk maar even op hun site. Heerde ligt onder Zwolle.

Dank je wel :)
Als zo'n fitter komt, heb je al soort van je keus gemaakt voor Custom. Model bepaal je later. Maar mijn doel is om te kijken of Custom überhaupt wel iets voor me is. Ik zal eens bellen.
Dank je!

Indestal

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-15 14:02

Alenthe05 schreef:
@Tcm62: Ik heb een 17,5 inch hahah normale billen ;-)

Geeft de burger weer hoop..... ;)
Effe gespiekt, pracht pre....(zou hem wel eens willen zien, met zadel om idee te krijgen).

Indestal

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-15 14:04

ilse86 schreef:
ilse86 schreef:

Dank je wel :)
Als zo'n fitter komt, heb je al soort van je keus gemaakt voor Custom. Model bepaal je later. Maar mijn doel is om te kijken of Custom überhaupt wel iets voor me is. Ik zal eens bellen.
Dank je![/quote]

Ja zoiets zou ik ook wel willen....

Weten mensen wat zo iets kost, zo een orienterend bezoekje?

ilse86

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-15 14:48

Heb net even gemaild met Engie van Custom. Ze gaf aan dat het op zich niets kost. Maar goed, het is wel netjes om dan voorrijkosten te betalen. Het verschilt ook per zadelfitter hoe hij/zij daarover denkt. Daarin zijn ze vrij.

Indestal

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-15 18:40

Dat snap ik, maar voor de een is voorrijkosten op de route misschien 30 euro en voor de ander 130 euro..en als je koopt wordt dat op mindering gebracht..

Ben nl al zoooooveel kwijt aan zadelsleed en nog niet echt geslaagd....zucht...

ilse86

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-15 22:43

Bel gewoon zo'n fitter en leg je probleem voor. Wie weet kunnen ze je helpen.

Alice13

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-15 23:13

Nou de fitters v Custom halen alles uit de kast hoor!
Ik heb mijn derde zadel nu. Voorheen de flight gehad maar die bleef op mijn paard niet goed liggen jammer genoeg. Nu heb ik de coda en echt super fijn zadel. Erg blij mee!

ilse86

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-15 23:15

Ik ga binnenkort een afspraak maken. Zit ook nog naar ninon schutte te kijken. Ziet er ook wel goed uit. Kennen jullie dat ook?

Alice13

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-15 23:33

Jep gehad! Maar ik ben best klein en zadels v Ninon zit je echt hoog boven je paard. Ik kon er niet in zitten althans niet voldoende

ilse86

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-15 07:01

Alice13 schreef:
Jep gehad! Maar ik ben best klein en zadels v Ninon zit je echt hoog boven je paard. Ik kon er niet in zitten althans niet voldoende

Ok, dank je :) En met je custom heb je meer gevoel met je paard? Of hoe moet io dat zien?

Alice13

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-15 08:11

Ninon heeft super zadels hoor en mooie kwaliteit. Ik kwam alleen echt op m'n paard te zitten had hierdoor weinig contact. Toen de custom fitter kwam sloeg hij de spijker op de kop waar mijn probleem zat zonder dat ik iets had gezegd. De twist vh zadel was heel breedt hierdoor heeft het zadel veel ruimte voor de wervelkolom. Alleen wordt het hier ook heel breedt door.
de flight ligt dichter bij het paard en omdat ik hierdoor ook steviger zit was het een wereld van verschil. Achteraf bleek zelfs deze nog te veel afstand te nemen waardoor hij ging schuiven. (Had ik achteraf gezien ook met het Ninon Schutte zadel.)
Nu de Coda en die ligt als een huis!

Indestal

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-15 10:03

Met welke hebben julle goede ervaringen mee? Mijn ervaring is nl dat een goede fitter wel belangrijk is en niet iedereen dat zomaar kan...

Horseware

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-15 10:09

Ik heb ook ervaring met zowel Ninon als Custom. Ik vind Ninon nog steeds de beste zadelmaakster die ik tot nu toe ben tegengekomen. Ik vind alleen haar zadels een stuk minder lekker zitten dan die van Custom. In een ideale wereld zou zij fitter zijn bij Custom :D

VWestra

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-15 22:49

Vandaag afspraak gemaakt voor midden november, dan is mijn bestelde Icon Flight er *\o/*
Enige nadeel, ik heb van de zomer gepast en besteld, maar in de tussentijd nog 3 keer de Ostepopaat erbij gehad en ben pas net weer heel rustig begonnen met oppakken. Vandaag voor het eerst in 2 maanden weer gedraafd. Ben dus wel benieuwd of ik straks het zadel wel voldoende kan testen..... Misschien de levering toch nog iets uitstellen :?

Sanet

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-15 07:59

Ik heb inmiddels een Flight bijna een maand op proef gehad. Was besteld voor iemand anders, maar die kon niet wennen aan het nieuwe zadel en heeft haar tijdelijke zadel gehouden.
Ik heb zelf een MSFC, fijn zadel, veel vrijheid om te zitten, maar soms wel erg veel vrijheid. Mijn merrie is erg snel en wendbaar in haar eigen lijf, waardoor ik soms echt niet meer weet hoe ik nou rechtop in het midden van het zadel moet zitten. Zeker met appuyementen en wissels. Daarnaast is de MSFC in de twist behoorlijk breder, ik ben niet zo breed, maar paardlief wel en dat zorgt er soms voor dat ik echt even tijd nodig heb om te zakken in het zadel :/
Dat is met de Flight aanzienlijk minder.. Alleen op de dagen dat mijn spieren echt heel stram zijn, heb ik er moeite mee. Maar er is maar 1 plek waar ik kan zitten..
Ik vind de wrongen wel erg dik. Maar dat gaat vast wennen.. Dus de Custom gaat blijven en de MSFC komt te koop. Ook een fijn zadel, heel veel plezier mee gehad en in 2 jaar tijd van de M2 naar ZZlicht mee gereden, nix mis mee dus :)

wilma12

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-15 10:06

Vwestra, je kan ook vragen of je de proeftijd kan verlengen? Ik kan ook nog niet wennen aan mijn zadel. Weet nog niet zo goed wat ik er mee moet. Mijn paard loopt er wel beter onder! Zadel begint ook flink te zakken.

Caro_MarjaH

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-15 11:14

Sanet schreef:
Ik heb inmiddels een Flight bijna een maand op proef gehad. Was besteld voor iemand anders, maar die kon niet wennen aan het nieuwe zadel en heeft haar tijdelijke zadel gehouden.
Ik heb zelf een MSFC, fijn zadel, veel vrijheid om te zitten, maar soms wel erg veel vrijheid. Mijn merrie is erg snel en wendbaar in haar eigen lijf, waardoor ik soms echt niet meer weet hoe ik nou rechtop in het midden van het zadel moet zitten. Zeker met appuyementen en wissels. Daarnaast is de MSFC in de twist behoorlijk breder, ik ben niet zo breed, maar paardlief wel en dat zorgt er soms voor dat ik echt even tijd nodig heb om te zakken in het zadel :/
Dat is met de Flight aanzienlijk minder.. Alleen op de dagen dat mijn spieren echt heel stram zijn, heb ik er moeite mee. Maar er is maar 1 plek waar ik kan zitten..
Ik vind de wrongen wel erg dik. Maar dat gaat vast wennen.. Dus de Custom gaat blijven en de MSFC komt te koop. Ook een fijn zadel, heel veel plezier mee gehad en in 2 jaar tijd van de M2 naar ZZlicht mee gereden, nix mis mee dus :)

Leuk Janet, dat je nu ook Custom rijdt ;-)

Fanny_1988

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-15 18:20

wilma12 schreef:
Vwestra, je kan ook vragen of je de proeftijd kan verlengen? Ik kan ook nog niet wennen aan mijn zadel. Weet nog niet zo goed wat ik er mee moet. Mijn paard loopt er wel beter onder! Zadel begint ook flink te zakken.

Bij mijn aanmeter was verlengen van de proeftijd geen probleem. Ze zegt dat ze wil dan je 200 procent zeker bent. Dat is echt super fijn!