Ervaring Christ Iberica Plus BBP

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

zorro

Re: Ervaring Christ Iberica Plus BBP

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-13 13:03

Zo'n anti schuifmatje, liggen de haren nog recht als je er na het rijden af komt en het schaap er af haalt? Het lijkt mij ook wel wat, alleen ik ben bang dat het erg gaat wringen op de rug. Nou schuift mijn schaap niet veel, maar dat heeft er vooral mee te maken dat ik er niet heel intensief mee rijdt. En eigenlijk wil ik dat wel kunnen doen.

Morrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-13 13:22

geen idee, het haar is nat onder dat matje, maar of de haartje recht liggen heb ik nooit op gelet. Zal wel, want ik zit erg stil, anders glij ik er alsnog met zadel en al af.
Voorlopig kan ik toch niet rijden, want meneer Morrie hoest, zoals altijd in augustus

CrazyCat

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-13 16:34

@Morrie: Je hebt helemaal gelijk. De dame bij de ruiterwinkel geloofde me niet toen ik zei 19,5 cm voor een Noriker. Daar kon ze niet aankomen, alleen aan een Kandare van 19,5 cm, zoals deze:
http://www.kaltblutshop.biz/Kaltblut/Tr ... Ringe.html

Kan natuurlijk ook als je de teugels gewoon aan het eerste ringetje bevestigd.

Morrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-13 17:03

Bedankt voor de poging Crazycat, maar zo'n bit en een pelham (door de smid vergroot) heb ik wel ergens in de enorme berg martelwerktuigen in de schuur liggen :+

Ik heb op een stalhouderij met tig Norikers gewerkt en niet 1 had een groter bit dan 15 cm nodig en de meeste hadden "gewoon" 13,5. Ik heb weer een buitenformaat paard..... -O-

uudje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-13 19:25

Hebben jullie de fellsattels van Grandeur al gezien?
Erg mooi moet ik zeggen, maar wel duurder dan de christ.
Maar vind wel de drie dubbele inlages super. Vraag me alleen af of de beugelophanging iets is, dat is klitteband en schiet los bij een val. http://www.grandeur.de

zorro

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-13 20:01

Wauw, die van grandeur zijn super mooi! Ik ben benieuwd of ze in het echt net zo stevig zijn als dat ze er uitzien. Wel een flinke prijs ja, daar heb je ook een leuke wintec voor bij wijze van.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-13 20:25

Ze zijn bij Grandeur de beugelophanging aan het veranderen zodat je er ook op een normalere manier je normale stijgbeugels kunt gebruiken en er dan ook mee op kunt stijgen. Ik vind het idee super en de uitvoering ontzettend mooi, maar ze zijn wel ontzettend hoog en dik dus volgens mij zit je daar behoorlijk ver van je paard af. Ik weet ook niet hoe stabiel het is als je bijvoorbeeld besluit om de bovenste vulling niet te gebruiken.

En voorlopig komen ze maar in 1 maat, tot max maatje 40 volgens Grandeur, als ik het goed onthouden heb.

Kwetal

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-13 23:24

Ja, die beugels hadden er van mij wel overheen gemogen zoals bijvoorbeeld bij Freeform, Torsion en Barefoot zadels, maar ik snap het idee.
Ik heb hem liggen, maar nog niet mee gereden - slim gemaakt. Ik heb er allemaal vilt in ipv het moosgummi.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-13 23:58

Ooo, ik ben echt heel erg benieuwd naar hoe hij onder het zadel is vergeleken met de Christ! :))
Wanneer ga je hem proberen?

Kwetal

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-13 00:42

xyzutu2 schreef:
Ooo, ik ben echt heel erg benieuwd naar hoe hij onder het zadel is vergeleken met de Christ! :))
Wanneer ga je hem proberen?

Zodra ieder f*king schroefje, bordje kopje etc. een plek heeft gevonden en alle dozen zijn uitgepakt.... :D

Shirley

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-13 00:45

Tegen die tijd zijn de poten van dat schaap weer aangegroeid en loopt 'ie zelf -O-

Kwetal

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-13 00:56

Hahaha - nou, we zijn behoorlijk opgeschoten - alles is geverfd, de keuken staat op de handvatten na en morgen komt de elektromonteur om de inductieplaat aan te koppelen (geheimzinnig paneeltje met 4 schroefjes???) Dus dan de dozen uitpakken, weggooien wat we per ongeluk hebben meegenomen en klaar is Don :)

Shirley

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-13 01:08

+:)+ Dat klinkt super ! Is het achteraf toch nog een beetje meegevallen dan ?

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-13 08:41

Fijn Don +:)+

Ik vind hem er wel leuk uitzien dat Grandeur Fellsattel, maar de dijwrongen zijn wel een stuk minder aanwezig volgens mij? Dat vind ik juist hèt beste aan de Christ :j

Kwetal

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-13 12:37

Ja, weinig dijwrong idd - maar wel een lekker dik randje. Ik heb een kunstvel uitvoering genomen uit nieuwsgierigheid - hoe een echt schaap er uit ziet weet ik wel ;) (en ik heb de Barokke)

Tja, meegevallen - gewoon je ogen dicht en doorgaan. Loop wel op mijn tandvlees -O-

Bij Christ staan weer een flink aantal Velzadels klaar - ik zou even intekenen als je nog wil (Iberica Pony en WB en Premium Plus WB) Nog steeds een waarschuwing dat de levering duurt vanwege te veel vraag... :\

uudje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-13 13:24

Zo te lezen heb je het lekker druk Don :j
Ben benieuwd wat jij straks van de grandeur vind en hoe hij op je paardje ligt.
Klinkt goed dat ze de beugelophanging aan het veranderen zijn, vind de beugelophanging van nu eigenlijk niks.
Alleen jammer dat ze alleen in naturel schaap zijn en niet in zwart of bruin. Je kunt wel de dekjes er onder in zwart of bruin bestellen.

Rijlaarsdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-13 21:55

oh, ben ook benieuwd naar die van Grandeur. als je uitgepakt bent meld je het vast wel ff hiero toch?

Ik rij echt dagelijks op mijn schaap. moet zeggen dat ik hem niet was, en verder ook niet borstel ofzo.
Hij doet het nog prima.
Wel denk ik mijn mijn gebruik dat hij niet oud wordt. ( jaartje of 3 hooguit.)

melrovers

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-13 06:41

Ik heb de Grandeur ondertussen getest maar weer nog nooit op de Christ gezeten, geen vergelijkingsmateriaal dus. Ik heb 2 lagen vilt erin en 1 laag moosgummi. Ik heb getest zonder beugels, blijf toch huiverig voor beugels hieraan. Ik vond het erg lekker zitten, moest even wennen aan het brede maar dat ging goed na een minuut of 10 (mijn pre is een beetje vierkant :+ ).
Ik heb het spaanse model getest, de andere modellen moet ik nog uitproberen. De afwerking vind ik erg mooi van de Grandeur.

Rijlaarsdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-13 09:07

Dat breed vindt ik dan weer niet fijn. En bij mijn pp dan ook geen gevoel van breed zitten. ( op mijm altijd iets te dikke ijslander)
Benieuwd naar mensen hun ervaring die beiden merken goed kennen.
Al die lagen klinkt mij trouwens ook niet aantrekkelijk.

Jasia

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-13 14:21

Van Grandeur zijn ze ook wel mooi!

Don, jij hebt er al één? Kun je mij vertellen hoe de singel-dingetjes bevestigd zijn? :)
Zit het net als bij de Chris met een band over de rug vast, of is ie anders bevestigd?

Kwetal

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-13 14:31

Jasia schreef:
Van Grandeur zijn ze ook wel mooi!

Don, jij hebt er al één? Kun je mij vertellen hoe de singel-dingetjes bevestigd zijn? :)
Zit het net als bij de Chris met een band over de rug vast, of is ie anders bevestigd?

Je loopt nog een paar weken achter denk ik :D Ik heb er inderdaad één, maar ben 2 weken geleden naar Duitsland verhuisd en zadelzooi heeft even niet mijn prioriteit - hij zit nog in de doos :o
Maar al jullie vragen worden beantwoord in deze PDF
http://www.grandeur.de/pdf/Fellsattel-Webseite.pdf

Jasia

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-13 14:33

Ow ik dacht dat je hem hier in Nederland al uitgepakt had, haha..

Bedankt voor de link! Zo te zien zit de singel dus hetzelfde bevestigd, jammer!

Kwetal

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-13 15:01

Wat had je dan gehoopt? Een andere plek of een andere manier? Vergeet niet dat dit 'Velzadel" meer lagen met inlagen heeft en dus een betere vrijheid bij de wervelkolom

Rijlaarsdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-13 15:26

My is happy!
Ik mag 15 sep. starten met mijn schaap onder pretta. ( ijslanderwedstrijd)
Ze is gewoon het fijnst te rijden zo,dus echt een top ontwikkeling voor ons.

Kwetal

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-13 15:27

kvika schreef:
My is happy!
Ik mag 15 sep. starten met mijn schaap onder pretta. ( ijslanderwedstrijd)
Ze is gewoon het fijnst te rijden zo,dus echt een top ontwikkeling voor ons.

Ik mis zo erg dat facebook duimpje hier :D deze dan maar? _/-\o_