Ik maak de singel elke week schoon met een vochtige doek en 1 keer per drie weken wordt alles grondig gereinigd. Nu is het leer gescheurd en kan ik de singel niet meer gebruiken omdat de randjes scherp zijn.
Ik heb ook een AB singel en die maak ik eigenlijk nooit schoon. Alleen als ik op het strand ben geweest even de tuinslang erover en klaar. Hij is nog perfect. Nu bijna 1 jaar oud.
Foto's volgen hoor, zsm. Hoofdstel heb ik wel al (nog niet complete) foto's van en mijn zadel heb ik nog geen foto van op mijn paard. Het heeft eigenlijk alleen maar geregend op de momenten waarop ik wilde rijden, dus nog maar 1x van mijn zadel kunnen genieten.
Ik heb ook een AB singel, maar nu nog geen idee van je probleem Zooist.
Zooist
Geplaatst: 11-04-12 12:25
Die van mij is nu anderhalf jaar oud. Was gewoon nieuwsgierig. Heb Arno ook al een berichtje gestuurd. Want ik heb snel een nieuwe nodig want met andere singels gaat ze flippen......
ambre
Geplaatst: 11-04-12 12:26
Dat probleem heb ik altijd met een leren singel,Malene. Daarom gebruik ik die niet meer. En als ik een leren singel gebruik dan na ieder gebruik met een vochtige doek het zweet er af halen.
PartoutZ
Geplaatst: 11-04-12 12:27
Hier ook een AB singel.. maak hem ook nooit schoon Nu pas 2x gedaan met lederdressing & 1x ingevet op het zichtbare leer. Hij moest een beetje toonbaar zijn voor mn wedstrijd Hier istie ook nog hartstikke heel.
Ik heb gewoon een bruine wintec singel,die maak ik nooit schoon. Heb de leren singel wel gebruikt voor op wedstrijd,maar dat gaat voorlopig ook niet meer gebeuren.Hij staat wel erg sjiek.
Mijn oude ruin heeft destijds vreselijke bulten gekregen van een leren singel en die zijn nooit meer weggegaan dus voor mij echt geen leer meer. Ik gebruik ook Wintec singels, ideaal, natte doek erover en weer schoon.
Mijn eerste dressuurzadel was een wintec en die deed ik in de wasmachine. Daar zat geen wintec singel bij. Misschien bestond dat toen nog niet.
An_J
Geplaatst: 11-04-12 12:57
Mijn merrie loopt ook al jaren met haar Wintec singeltje. Mijn ruin heeft nog de leren singel van Hulsebos. De singel ziet er nog uit als nieuw en behoeft weinig onderhoudt. 1 maal is daar een stikseltje van losgekomen door een wat nonchalante bijrijder, maar die heeft Arno onlangs een keer gestikt voor me omdat het hem meer irriteerde dan mij.
supertinkie
Geplaatst: 11-04-12 12:59
Ik heb destijds ook een singel gekocht bij mijn zadel maar ik heb dat probleem niet, ook niet gehad. Wintec singel heb ik ook gehad bij een ander zadel voordat ik mijn AB kocht, die zijn inderdaad prettig in gebruik.
Nou, ik hoop dan dat ik een productiefout heb en gewoon een nieuwe kan krijgen. Want ik durf er nu niet meer mee te rijden. Madam is al zo'n muts met dat soort dingen.
Ik zal vandaag of morgen wel een reactie krijgen van hem
Geen AB singel maar wel een andere ideale singel gevonden voor gevoelige paarden. Een leren HKM, anatomisch gevormd en elastiek aan beide kanten met lamsvel aan de onderkant (zit dmv hele stevige klittenband vast en kun je dus los wassen). Echt ideaal!!
Katyatje
Geplaatst: 11-04-12 16:21
Wow, wat lees ik hier. Een zadel in de wasmachine. Maar als het kan, why not!
Ik heb ook een AB singel maar die is nog perfect in orde. Geen slijtage of scheuren. Ik borstel hem vaak af en één keer in de maand doekje overhalen of invetten. Hopelijk krijg je snel een nieuwe Zooist!
Dat is heel netjes van hem Zooist! Had je al willen aanbieden dat je mijne zolang wel kon gebruiken, maar dat zal niet nodig zijn dan. Die van mij wordt momenteel en voorlopig toch niet gebruikt. Volgens mij hebben wij dezelfde kleur zadel, vandaar.