kruitvat zadel?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Winddancer

Re: kruitvat zadel?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-07 22:22

En bedankt Arie voor de duidelijke uitleg en moeite OK dan!

Ik had er al niet veel van verwacht en zo blijkt maar weer.
Ik wil het beste voor mijn paard en tja, helaas zit daar een prijskaartje aan Knipoog

letziforevr

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-07 22:27

denk dat dit een duidelijk verhaal is mensen...
beter een ouder passend merkzadel dan een nieuw niet passend zadel.

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-07 22:28

De kussens lijken erg op die zoals veel springzadels ze hebben. De Zaldi Oro heeft bijvoorbeeld ook latex in de kussens. Deze kussens lijken er heel erg op.
Waren de kussens ook zacht, of waren ze toch vrij hard?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-07 22:36

Zo, lekker orgineel Arie, een goedkoop zadeltje checken, en dat op bokt zetten Haha! Haha! Haha!

Als we nu allemaal een euro doneren, kan hij het mes erin zetten, dan weten we ook hoe hij er aan de binnenkant eruit ziet!

Coconut

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-07 22:39

geweldig, nu weten we het zeker Knipoog Zadel is oke, maar de kamer dus veel en veels te klein.

Nils

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-07 22:45

jammer want op zich ziet het zadeltje er niet verkeerd uit...

abcheffie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-07 22:46

germie schreef:
De kussens lijken erg op die zoals veel springzadels ze hebben. De Zaldi Oro heeft bijvoorbeeld ook latex in de kussens. Deze kussens lijken er heel erg op.
Waren de kussens ook zacht, of waren ze toch vrij hard?

de foam is behoorlijk hardt, zal in het gebruik dan wel zachter worden
AHHHHH....... wil ik eigenlijk niet zeggen Boos!

Coconut

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-07 22:46

hahaha Haha!

Chocopasta

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-07 22:48

Oeh en nu word ik toch heel benieuwd wat er allemaal in zit Haha!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-07 22:55

Natasja91 schreef:
Oeh en nu word ik toch heel benieuwd wat er allemaal in zit Haha!

ik ook Tong uitsteken

Uphill

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-07 00:38

De bevindingen van Arie verbazen mij niets, het kon ook bijna niet anders zijn als "net niet " voor dat geld.

Ik wens alle paarden en pony's welke momenteel gebukt gaan onder een kruidvatzadel veel sterkte voor de toekomst. En voor degene die overwogen zo'n zadel aan te schaffen zich nog maar een keertje achter het oor te krabben.

Voor vakmanschap zal men altijd moeten betalen !

khirshanta

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-07 01:49

Nou ja, het goede nieuws is dat je ook geen geld meer uit hoeft te geven aan het opvullen van je zadel, want dat gaat niet Clown

Van de ene kant wel te verwachten, van de andere kant was het natuurlijk een uitkomst geweest voor veel mensen. Het blijft jammer genoeg weer bij 'dat was ook te mooi om waar te zijn'

Bedankt Arie!

Ik vind het hele idee nog niet eens zo slecht hoor, allemaal een euri doneren Haha!

Mri

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-07 12:11

interessant, helaas wordt die niet geopend...
duidelijke uitleg waarom het niet goed is, en wat de goede en slechte van het zadel zijn.

Bij deze is het zadel dus benoemd tot slecht.

Judje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-07 12:30

Echt super bedankt voor je toelichting Zadelboer!
En echt tof dat je het zo uitgebreid op bokt zet en zo leren wij allemaal nog (naast dat je het zadel niet moet kopen) wat over het in elkaar zitten van zadels!
Echt super bedankt! -kus-

abcheffie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-07 13:04

Bitch schreef:
Zo, lekker orgineel Arie, een goedkoop zadeltje checken, en dat op bokt zetten Haha! Haha! Haha!

Als we nu allemaal een euro doneren, kan hij het mes erin zetten, dan weten we ook hoe hij er aan de binnenkant eruit ziet!

Ja goed voorbeeld doet volgen Haha!
helaas gaat het mes er niet in weet wel leukere dingen te doen met € 300,-

kaatje77

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-07 17:51

Arie, top dat je het hebt gedocumenteerd, om het zo maar te formuleren.
Het zadel ziet er idd van voren nog wel aantrekkelijk uit, maar bekijk je de breedte. Ai........arme paardenruggen.

Roselie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-07 18:30

Zonde van het geld en van de rug van je paardje Knipoog

Tanja

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-07 18:44

Maar Arie, ga jij je bevindingen ook aan Kruidvat doorgeven? Dan kunnen ze er wellicht nog wat aan doen voor ze de volgende lading laten komen want het zadel zelf vind ik er niet eens zo wereldschokkend slecht uitzien. Als alles recht is, genoeg afstand en niet van dat spul wat snel slijt/rafelt aan de riemen dan zou het nog best een aardig zadeltje kunnen zijn niet?

Uphill

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-07 19:17

Het zal kruitvat waarschijnlijk niet kunnen boeien. Hopelijk hebben paardenhouders meer verstand door zoiets niet te bestellen.

Tanja

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-07 19:30

Nou, ik vraag dat omdat ik begrepen had dat Arie contact heeft met Kruidvat over de kwaliteit van het zadel.
Dat haal ik uit dit bericht:
Zadelboer schreef:
*knip*
ik heb dan ook een zadel besteld na contact met Kruidvat
ze sturen er een op die ik kan beoordelen.
ik kan jullie beloven dat ik er een eerlijk oordeel over zal geven en heb absoluut geen aandelen of profijt van de zadels die verkocht worden
als het zadel van een goede kwaliteit is dan gaan ze ook op een andere manier adverteren en verkopen om er voor te zorgen dat het passen van de zadels meer aandacht krijgt.
*knip*

Als het zadel van goede kwaliteit is, zou ook kunnen zijn van niet al te beste kwaliteit, als Arie dat terug koppelt naar Kruidvat kunnen zij het misschien nog terugkoppelen naar China. Ik zie dat zelf niet zo snel gebeuren maar je weet maar nooit he.

Uphill

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-07 19:50

Tanja schreef:
Nou, ik vraag dat omdat ik begrepen had dat Arie contact heeft met Kruidvat over de kwaliteit van het zadel.
Zadelboer schreef:
*knip*
ik kan jullie beloven dat ik er een eerlijk oordeel over zal geven en heb absoluut geen aandelen of profijt van de zadels die verkocht worden
als het zadel van een goede kwaliteit is dan gaan ze ook op een andere manier adverteren en verkopen om er voor te zorgen dat het passen van de zadels meer aandacht krijgt.
*knip*

Als het zadel van goede kwaliteit is, zou ook kunnen zijn van niet al te beste kwaliteit, als Arie dat terug koppelt naar Kruidvat kunnen zij het misschien nog terugkoppelen naar China. Ik zie dat zelf niet zo snel gebeuren maar je weet maar nooit he.

Blijven geloven is een mooi streven Haha!

Nou Arie heeft het gemeld, maar ik ben bang dat het niet verder komt als de 3e la van onderen.
Geld is geld en niet zeuren gezien het bedrag. Wij moeten zelf zoveel verstand hebben dat je weet dat dit nooit iets goeds kan zijn.

BTW Tanja is iedereen welkom op jouw markt a.s. weekend over een week ?

Ik woon vlak bij jou en ik vind het wel leuk om even te komen snuffelen. Haha!

abcheffie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-07 20:03

Tanja schreef:
Zadelboer schreef:
*knip*
*knip*

klopt als een bus
ik heb vandaag het zadel terug gestuurd na contact met het kruitvat
in mijn e-mail aan hun heb ik ze uitgelegd wat ik van het zadel vind en wat er naar mijn idee zou moeten veranderen om er een comfortabel zadel voor de paarden van te maken
helaas krijg je dan altijd weer personen aan de lijn die er niets van af weten of er niet over mogen/kunnen praten.
mijn mail is doorgestuurd naar de inkopers en heb ze het volgende geschreven ;

Goede morgen.....

Wij hebben elkaar net gesproken over het zadel dat dat ik via ............. toegezonden heb gekregen.

Er is mij door een aantal ruiters op een paarden forum verzocht dit zadel te beoordelen,

Er is een grote groep die zich geen dure merkzadels kan veroorloven en zijn erg geintreseerd in een zadel in deze prijsklasse.

Helaas heb ik moeten constateren dat het zadelkussen wat op het paard ligt absoluut problemen gaat veroorzaken bij de paarden waar het op gebruikt gaat worden

De ruimte tussen de kussens is ongeveer 3 cm

Dit behoord zeker 7 a 8 cm wijdt te zijn om geen beknelling op te ruggegraat te veroorzaken

Het model van het kussen wat een goede ligging en drukverdeling heeft is zeker niet slecht ,de zitting ziet er comfortabel uit en met een aanpassing
aan het kussen waardoor de pasvorm en comfort voor het paard verbeterd zou dit een prima zadel zijn voor een hoop ruiters met een klein budget.

Zoals het nu is zal het in de toekomst veel problemen gaan opleveren en ben ik bang dat er veel klachten jullie kant op zullen gaan komen.

Misschien hebben jullie de mogelijkheid om de zadels met een verbeterd kussen te laten maken of aanpassingen aan te brengen .

Het zadel wil ik terug sturen en zoals met ....... afgesproken het volledige bedrag incl. verzend en handelings kosten terug te ontvangen op mijn rekening.

Ik hoop dat er verbeteringen aangebracht kunnen worden en sta open om u van de nodige informatie te voorzien om dit product te kunnen verbeteren.
ik hoop op een positieve reactie van kruitvat om dit dier onvriendelijke product niet langer in deze vorm op de markt te brengen.

Met vriendelijke groet
Arie Boer

Zadelmaker en

docent Master Saddle fitting consultant opleiding Nederland

dit is de letterlijke tekst die ik in drogisterij taal zonder ingewikkelde termen ,waar ze toch niets van begrijpen, en heb alleen de namen door ......... vervangen.
nu hoop ik dat ze er inderdaad iets mee gaan doen en hou jullie natuurlijk op de hoogte

loes-freke

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-08-07 20:04

bedankt voor het laten zien en toelichting.
ik weet waar ikaan toe ben, NIET KOPEN.

Roselie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-07 20:08

De brief is igg erg goed Arie..Ben benieuwd wanneer je wat terug krijgt!

WilDhoeF

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-07 20:18

leuk dat je t zadel even hebt bekeken, ik denk dat veel mensen hier wat aan hebben Haha!