Zadelmarkt-zadel in stukjes

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Iriscope

Re: Zadelmarkt-zadel in stukjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-06 21:00

ik mag toch aannemen dat er genoeg mensen rondlopen die een zadel redelijk tot goed kunnen beoordelen ( zonder m eerst binnenste buiten te keren:P)

Zeebries

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-06 21:02

Marleen_ schreef:
Ook ik ben benieuwd naar de kieffer-sloop-party Haha!

Ik ook Haha!

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-06 21:07

MissVicky schreef:
ik mag toch aannemen dat er genoeg mensen rondlopen die een zadel redelijk tot goed kunnen beoordelen ( zonder m eerst binnenste buiten te keren:P)

Ik hoop het, maar ik vraag het me ten zeerste af.
ZM trekt nl mensen met over het algemeen niet zo'n brede beurs; Penny's die gespaard hebben, ouders van Pennys die het zeuren moe zijn Knipoog 2 categoriëen die bij mij niet onder het kopje 'kennis van zadels' vallen.
Mensen die het iets breder hebben én het er voor over hebben gaan meestal naar een goede ruitershop. En ook daar sta ik niet altijd in voor de kennis van de verkopers, maar die verkopen in iig veelal de betere merken.

unamie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-06 21:23

zadelmarkt schreef:
Tientallen maneges en verhuurbedrijven zijn regelmatig terugkerende klanten bij ons.

dat manege's vaak niet de beste zadels kopen, kun je iid zien aan het gedrag dat veel paarden laten zien bij het opzadelen Boos!

zadelmarkt schreef:
Natuurlijk zijn er in veel ruitersportzaken prachtige zadels van een perfecte kwaliteit te koop.
Wel worden onze zadels , soms van dezelfde fabrikanten elders (maar dan met een ander merkje) voor minimaal 3-4 keer zo duur aangeboden.I

kan ik dan ook een stubben of KN bij jullie kopen voor ¼ van de normale prijs Knipoog .... zo ja dan bestel ik er meteen 10 Tong uitsteken

MSQuincyTE

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-06 22:44

Mijn tante heeft mij dit jaar gevraagt of een ZM western zadel goed was, ik heb tegen haar gezegt dat ze die maar niet moest komen om dat ze waardeloos zijn

WinBinChes

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-06 11:48

MissVicky schreef:
Zijn er ook nog mensen die een goed zadel van zadelmarkt hebben en dit zeker weten? Ik mag toch hopen dat het bij zadelmarkt niet alleen maar slechte zadels zijn?

Jawel hoor. Mijn vriendin heeft een spring zadel van zadelmarkt en is daar erg tevreden over!!

WinBinChes

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-06 11:51

DubbelDun schreef:
Er zijn zat mensen die vinden/denken dat ze bij ZM een goed zadel weg hebben, maar hoeveel kennis hebben die om dit te beoordelen.

20 jaar ervaring voldoende??
Voor elk zadel geldt dat het zadel goed op het paard moet passen en goed onder ruiter moet passen.
Een kieffer of stubben betekent niet automatisch dat je een goed passend zadel hebt. Heb zelf geen problemen met een ZM zadel. Als het goed past is het klaar. Je kan niet gaan verwachten dat het zelfde kwaliteit leer wordt gebruikt. Maar dan hebben we het over heel wat anders dan over de pas vorm

WinBinChes

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-06 11:53

DubbelDun schreef:
Citaat:
Zelfs voor 1x in de week een uurtje buitenrijden is een goed kwalitatief en goed passend zadel hard nodig.
En vergeet daar dan niet bij te vermelden dat op de oneffen buitenpaden een niet goed passend zadel met soms ook nog een ruiter die een gladde binnenbak gewend is juist een grotere aanslag op zijn rug is.
Wil dat ene uurtje buitenrijden voor het paard ook nog een leuk uurtje zijn, dan is een goed passend zadel ook daar heel belangrijk.

Je zegt het goed een PASSEND zadel. Ook een stubben of kieffer hoeft niet goed te passen.
Voor elk zadel geldt ongeacht de prijs dat het zadel goed moet passen. Rest is bijzaak en smaak van de ruiter.

WinBinChes

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-06 11:54

Ik vraag me echt af waarom sommige mensen niet terug zijn gegaan met hun ZM zadel en hun geld terug hebben geeisd als het zadel zo slecht was!!

Of zijn het toch fabeltjes?

Ik zou iig linea recta terug zijn gegaan als ik sommige post hier lees

kynshiri

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-06 12:05

weet je... ik heb 3 paarden en sta momenteel voor een aankoop van 2 zadels ineens (hiphoi) omdat mijn jongste paard een dressuurzadel krijgt en mijn ruin zijn oude zadel niet goed meer pas om een of andere duistere reden (boom is niet gebroken ofzo!)

ik ben nog niet bij zm geweest maar ga er wel eens mijn licht op steken denk ik... twee zadels koop je nu niet zomaar eventjes!

en zoals ik hierboven ook al ergens las, geef ik mijn paard liever een goed passend zadel, dat dan mss helaas iets minder lang zal meegaan omdat het kwalitatief wat minder is, dan tweedehands zadels te moeten gaan zoeken van een duur merk ( wat 9/10 kansen niet gaat passen op mijn paard) of me blut te betalen aan 2 dure nieuwe zadels...

de uiterste goedkoopste zadeltjes op zadelmarkt zijn mss kwalitatief niet wat ik wil, maar bij de dressuurzadels bv denk ik dat er toch wel een zou kunnen tussenstaan waar ik tevreden over ben...

ik beleer geregeld nieuwe paarden en heb intussen al 1 duur dressuurzadel kapot gekregen en mijn vzhzadeltje dat ik nu gebruik om zadelmak te maken zit er ook al als een wrakje uit...
ik bedoel maar... ook een duur zadel kan stuk gaan en de vorm van de rug durft blijkbaar zelfs bij volwassen paarden nog wel is veranderen... en ik wil mijn paarden ten allen tijde een goed passend zadel kunnen opleggen...

harnessmaker

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-06 22:57

Ik ben bang dat het slopen van de kieffer niets wordt.
Degene die er een aanbood reageert niet op mijn mailtjes, niet op bokt.nl en niet op cavaletti.nl

Als er niets te slopen valt ter demo dan houd het hier op.....

Yell

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-06 23:33

dat zou jammer zijn... op mp staan ook wel eens oude daalemans en volgens mij ook een zadel met gebroken boom..

Yell

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-06 23:35

wel stokoud.. edit sorry mag geen mp link plaatsen ik pm hm

Sorriso

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-06 13:17

Ahhh das zonde... Effe verder zoeken dan Tong uitsteken

Ezmee

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-06 22:42

Ik heb dit topic op cavaletti gelezen. Ik schrok met echt een hoedje Bloos!
Sorry maar dit hoort echt niet op een paard. Op de vuilisbelt zou het goed liggen Dromen Pling Haha!

harnessmaker

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-06 22:54

Ezmee, dit is wel heel kort door de bocht.
met een dergelijk zadel is prima te rijden mits de vulling past.
Het is altijd van belang je zadel te contoleren voor je gaat rijden ivm veiligheid.
Als je bij dit zadel goed zou kijken zie je vanzelf dat de stotn niet goed vast zitten en er dus een reparati aan komt.
Met de keuze voor een dergelijk zadel maar je tevens de keuze voor het risico van meer reparaties dan een degeljker en daarmee duurder zadel.

Let wel: ik wil hierin geen mening of advies geven maar inzicht.

Roane

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-06 23:13

Tja, je weet niet of het er slecht uit ziet omdat er nog nooit een duur zadel open is gehaald.
Dus er is niet echt ene vergelijking... vind ik.. XD

Tenminste, ik heb het niet. Knipoog

duitseherder

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-06 10:15

Niet iedereen heeft maar geld om een duur merk zadel te kopen.
Zadelmarkt ( en heel veel andere aanbieders in deze prijsklasse) zijn een prima alternatief voor lowbudget spullen.
De kwaliteit van zadelmarkt is wel wat beter geworden met de jaren, in het begin was het echt gevaarlijk om met een dergelijk zadel te rijden.
Nu leuk spul voor weinig.
maar je kunt eenvoudigweg geen kwaliteit verwachten voor die prijs, dus dan ook niet zeuren dat het niks is. Enne , de personen die er zoveel over te zeuren hebben willen misschien de mensen die geen echt merkzadel kunnen kopen financieel bijstaan???

De middenklasse merkzadels komen allemaal uit verweggiestan overigens, allemaal dezelfde zadels maar met een ander merkje erin. Dat is het geval als er geen merk in het leder is geslagen maar slechts een metalen plaatje op het zadel is geniet. Bij zadelmarkt als eigen merk te koop voor een lage prijs, in de ruitersport zaak met " merkje" voor 2x zoveel.

Schimmelig

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-06 10:58

duitseherder schreef:
Enne , de personen die er zoveel over te zeuren hebben willen misschien de mensen die geen echt merkzadel kunnen kopen financieel bijstaan???

Beetje vreemd dat 'deze' mensen dan zichzelf wel een paard kunnen veroorloven Knipoog
Denk maar eens aan de kosten die zo'n zadel kan veroorzaken op termijn...
Laatst bijgewerkt door Schimmelig op 07-10-06 11:12, in het totaal 1 keer bewerkt

chrispy

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-06 11:06

hallo

ik heb ook mijn zadel van zadelmarkt
omdat ik helemaal niet zo een duur zadel hoef en een merkje hoeft niet te zeggen dat het beter is ik heb een zadfel van kadet liggen een half jaar gebruikt is nou al klaar voor de klieko maa dat zadel van marktplaats gebruik ik al 2 jaar en ken nog wel wat jaren mee dus de prijs hoeft niks te zeggen en een merkje ook niet

groetjes

Puera

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-06 11:14

Beetje warrig verhaal, zo zonder leestekens, Chrispy. Knipoog Dat zadel dat geschikt was voor de Kliko, is dat die Kadet? Of is dat het ZM-zadel die je via MP hebt gekocht? Snap het verhaal niet helemaal.

Overigens is een Kadet-zadel geen typisch ZM-zadel. Dit merk kun je ook bij zaken als bv. Divoza krijgen, dus wat dat betreft is het een redelijk 'veilige' keuze om het zo maar even uit te drukken.

Jouw opmerking over prijs en merk is juist, dat hoeft idd niets te zeggen. Het is de pasvorm die 't allerbelangrijkst is.

smit_ilse

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-06 12:16

Zonder merk kunnen dingen ook goed zijn. Je verwacht voor een heel duur zadel dat het lang meegaat, dit hoeft zeker niet waar te zijn. Als jij prompt een maandagochtend model koopt dan zal jij ook zeggen dat het allemaal oliebol enz is. Heb al vaak negatieve reacties op bokt gelezen over daaleman zadels. Zelf heb ik ook ooit een kieffer gehad en ben super blij dat deze verkocht is. Persoonlijk vondt ik het helemaal niks maar een ander kan het toch een heerlijk zadel vinden.

Als iemand een merkje van iets op het zadel zou plakken en dat te koop zet. Volgens mij trappen er heel veel mensen in!

blupie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-06 13:11

ik zelf heb een ascot dresuur zadel van zm .
en ben er erg tevreden over heb het nu anderhalf jaar en past nog erg goed. ( en niet alleen volgens mij maar ook volgens mijn instructriese) .

Fangio

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-06 18:37

Ik neem ook ff een abbo, ben benieuwd naar de kieffer slooppartij

Tsooj

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-06 21:11

Ben jij wel helemaal normaal?