Ligt dit zadel goed op mijn paard ?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

c_alsemgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-25 09:36

Farjen schreef:
c_alsemgeest schreef:
Ik heb pas betaald nadat ik eerst een tijd met een leen zadel heb gereden, en toen ik mijn eigen kreeg mocht ik er ook nog een week of 3 mee rijden, daarna kreeg ik pas de rekening. Daarvoor helemaal niks betaald :+
Hoefde ook niet.

Ik heb dezelfde ervaring, toevallig ook Custom?
Ik heb mijn leenzadel een jaar in gebruik gehad (ik was zwanger dus het nieuwe zadel heeft een tijdje bij de zadelpasser gelegen tot ik weer aan het rijden was) En dan inderdaad pas na 2, 3 weken testen van het nieuwe zadel pas een factuur. Maar ik denk dat er weinigen zijn die zo werken...

Klopt.
Hele fijne service. Ik had bv ook een leen zadel waar nieuw wol inngegaan was, en zelfs die is tussendoor ook nog even nagekeken of hij niet te veel in zakte. Mijn eigen zadel duurde de levering wat langer maar toen ik hem kreeg pas na probeer periode hoeven betalen.
Ik ben sowieso erg blij met mijn zadel, paard loopt er fantastisch onder en het fitten ging heel erg secuur en relaxed (wat bij mijn paard nodig is, want hij had een beetje een op-zadel probleem, wat nu helemaal weg is).
Het nadeel is inderdaad dat ze maar 2 merken hebben. Maar wel veel verschillende bomen etc.
En ik had er al een custom van een vriendin van mij op gehad en de persoon die hem te koop had staan reed ook met custom, dus dan was die keuze wat makkelijker ondanks beperkt aanbod. Ik wist vooraf al een beetje welke kant ik op wilde.

CrazyCat

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-25 11:01

Babootje schreef:
Nee dat klopt niet. Prima dat je op de ALV kunt googlen. Daar is een actie van de lezer zelf voor nodig. D
Maar het is niet handig als ze een keer googlen en ze komen mijn verhaal tegen hier. Dus ik hoop dat de mods het willen aanpassen. Verder no worries.

Als iemand geen naam post in de tekst van zijn/haar topic dan lijkt het me ook niet zo netjes als iemand anders in dat topic wel de naam noemt na het opzoeken. Ik heb het ook opgezocht, maar ben er vanuit gegaan dat er een reden is dat de TS geen naam opgeschreven heeft.

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-25 13:21

Ik vind dat niet raar hoor dat er een naam gepost wordt. Het wordt immers niet gedaan door degenen die het zelf liever niet doet. Die beschrijft een anonieme ervaring. Heb er zelf ook aan zitten denken om het te doen. En als ik het doe dan is het niet in een context van een ervaring, dan is het in de context dat ik de alv van het bedrijf gevonden heb. Daar kan niemand wat mee. Je moet nog steeds moeite doen dan om iets te vinden. Ook dan is een actie nodig om een eventuele review te vinden. Dus of de naam hier nu staat door een ander genoemd of niet, het maakt in mijn ogen niet uit. Er worden immers hier veel meer bedrijven genoemd. Ik vind het sowieso wel bijzonder dat je helemaal geen reviews kunt vinden.

Ik heb een bijzondere ervaring gehad met Euro-horse, en dat was al voordat er een afspraak gemaakt was om ze langs te laten komen (dat hoefde van mij toen al niet meer omdat mijn inruilzadel via de telefoon werd afgekraakt als niets waard e.d. terwijl ze hetzelfde merk en model voor 995 euro gebruikt op de website hadden staan. Prima dat je bij inruil winst wilt maken, maar geen 850 euro, dan ben je niet realistisch als partij. Als je geen interesse hebt omdat je het zadel al hebt liggen, dan moet je dat ook gewoon zeggen, dan was het ook niet tot een pasafspraak gekomen overigens). Ik heb dus toen besloten ze helemaal niet langs te laten komen, als je aan de telefoon al niet eerlijk naar mij bent, dan vertrouw ik de rest ook niet meer.

Sky_As

Re: Ligt dit zadel goed op mijn paard ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-25 14:04

De naam maakt wel uit... Als ze dit topic vinden, weten ze dat dit over hun gaat.
En dat door de post hier, hun naam bekend staat hier als slechte service. Zelf gedaan zou je denken, echter zullen zij dat zelf anders zien.
Soms heb je gewoon geen zin in extra gezeik. En ondanks dat degene zelf geen naam geplaatst heeft, weet de zadel passer natuurlijk wel dat het over hem gaat, nav het verhaal wat hier gedeeld wordt.

Je wilt niet weten wat voor gezeik je toch nog kunt krijgen door dit soort dingen. ( Al is het maar indirect omdat een bevriende jury een keer bij jouw ring zit of omdat ze je te boek zetten als wanbetaler)
Ik hoop ook dat mods de naam even weg halen.....

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-25 14:18

marije1109 schreef:
Sorry kan mijn post met de naam niet verwijderen, als de mods het doen prima.

Ik heb gezien dat het geregeld is. Dank Mods! :D

marije1109

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-25 22:26

Fijn dat het geregeld is, wilde niemand een vervelend gevoel bezorgen sorry.

Balou_k

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-25 17:51

Ik wil ook graag een terugkoppeling geven.

Vandaag is Graziozo geweest voor de controle van de zadels.

Het zadel van mijn zusje was ingezakt (normaal, wolvolling zakt) en moest enkel opgevuld worden.
Echter zit er een kreukel in de zitting die daar niet hoort en wordt de zitting vernieuwd. Mijn zusje heeft een leenzadel.

Buda heeft goed laten zien hoe fijn hij loopt onder een niet passend zadel (Sella van mijn andere paard), ontspannen, braaf.

Het Graziozo is ondertussen gevuld en lag daarna stabiel (zonder bontje). Toch bleek hij nog wat op de rem en de eerste galop was even vluchten.

Het vermoeden is dat dit komt door de kussens. Bij de Sella zijn deze breder. Mijn zadel wordt dus ook opgestuurd en er komen bredere kussens onder. Het Sella is gevuld zodat ik de komende weken wel kan rijden.

Ik hoop dat dit voor ons de oplossing is. We wachten het af. :)

Hier zat/zit overigens een asymmetrie in, die al eens was opgevallen. Dit zadel is ook nog niet oud. Dus ik zal Ali van Sella hier ook even voor opbellen. :)

roosa

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-25 17:54

Keurig toch ze doen hun best in mijn ogen.

Bowo

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-25 18:47

Heb je niet op hetzelfde model met die andere kussens kunnen rijden? Dit klinkt een beetje als lukraak proberen....
En überhaupt, zoiets had toch bij het aanmeten al duidelijk moeten worden?

Maar goed, ze proberen in ieder geval wel wat.

Zonnetje81

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-25 09:18

Hopelijk wordt het opgelost!

In het algemeen:
Mijn ervaring is dat veel zadelmakers maar wat doen en wat aanknutselen. Of ze kraken maar al te graag elkaars werk af.

Rocamor

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-25 22:45

Balou, fijn dat er weer wat gebeurt. Hopelijk wordt het naar tevredenheid opgelost

Balou_k

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-25 20:06

Update:

Ik heb vandaag het zadel terug gehad.
Paard lijkt nu wel tevreden. Wegens een te zware bak niet gegaloppeerd, maar daar verwacht ik gezien zijn reactie met opstappen, stappen en draven verwacht ik geen problemen.

Ik had zelf het idee dat het wat scheef was, dit aangegeven, maar dat zou door de schouderligging van mijn paard komen. Vanaf de bovenkant gezien leek rechts iets meer uit te steken naar voren zeg maar.

Ik ben benieuwd de komende weken! Ik hoop dat het voor ons zo opgelost is. :j

lies

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-25 20:49

Was de zadelmaker er zelf ook bij?

Balou_k

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-25 21:25

lies schreef:
Was de zadelmaker er zelf ook bij?

José was er niet, wel de andere zadelmaker die ook voor Graziozo werkt.

c_alsemgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-25 21:26

Balou_k schreef:
Update:

Paard lijkt nu wel tevreden. Wegens een te zware bak niet gegaloppeerd, maar daar verwacht ik gezien zijn reactie met opstappen, stappen en draven verwacht ik geen problemen.

Ik had zelf het idee dat het wat scheef was, dit aangegeven, maar dat zou door de schouderligging van mijn paard komen. Vanaf de bovenkant gezien leek rechts iets meer uit te steken naar voren zeg maar.

Dus dat jouw paard zijn schouder scheef/ongelijk is vanaf boven gezien?

Balou_k

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-25 21:35

c_alsemgeest schreef:
Balou_k schreef:
Update:

Dus dat jouw paard zijn schouder scheef/ongelijk is vanaf boven gezien?

Het zadel rechts (of links ik weet het niet meer) leek het onder het zweet blad wat meer naar voren te steken. Kan het niet goed uitleggen.

lies

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-25 22:07

Ik had dit ook bij een zadel. Bleek niet aan mijn paard te liggen (de fabrikant beweerde van wel), maar was gewoon hartstikke scheef. Kun je het niet zien als je hem op de grond legt?

edit;
Afbeelding

Celebi

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-25 22:19

Een scheef zadel zou je inderdaad wel moeten kunnen zien als je deze op de grond legt op z'n kop maar ook rustend op de voorkant met de lepel omhoog.. Lijkt me goed om dat nog eens na te kijken voor de zekerheid.

Ben heel benieuwd naar een foto van je zadel nu op je paard. :j