Opgelicht met een zadel

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re: Opgelicht met een zadel

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-18 11:36

Het sluit mooi aan overal, knelt niet, kiept niet, klapt niet, ligt stabiel.
Volgens diegene kan het dus wel een keertje.

Van de week krijg ik dat BR zadel terug en zou A3 bellen, ben dus benieuwd. :)

DatBenIkNou

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-18 11:59

Anoniem schreef:
Het sluit mooi aan overal, knelt niet, kiept niet, klapt niet, ligt stabiel.
Volgens diegene kan het dus wel een keertje.

Van de week krijg ik dat BR zadel terug en zou A3 bellen, ben dus benieuwd. :)

Ik zou toch even goed navragen of je tweedehands kan inruilen voor tweedehands bij A3? Naar mijn weten doet hij dat niet. Maar wie weet maakt hij een uitzondering, het is wel een sympathieke kerel.Ook even vragen over afbetalen, dat alles wel van te voren goed duidelijk is en je niet voor verrassingen komt te staan.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-18 12:57

Ik had dat al aan hem gevraagd en dat kon allemaal. :)
Ik zal het nogmaals vragen als hij weer belt. Extra duidelijkheid is niet overbodig.

bartjeminoes

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-18 13:15

Maar ts eerst zei je dat je vader thuis er wel het zijne van denkt maar als het er op neer komt toch niet meer zn 'grote jonge' is, en dat je moeder er nogal laks in stond. En nu zeg je dat ze de winkelier zo aardig vinden?! Sorry maar daar kan ik heb mn hoofd niet bij.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-18 17:04

Ja. Het is raar maar de waarheid. Mijn vader kan nu sowieso niets betekenen hiervoor aangezien hij in het ziekenhuis ligt.

Vanavond komt die zadelpasser terug met dat zadel en moet ik er (helaas) weer mee rijden. Hij heeft het opgevuld. We doen alsof het goedligt, we weten dat dit niet het geval zal zijn. Dus zodra die man weg is trekken we het zadel er gelijk weer vanaf. En ruilen we het elders in. Hetzij bij A3, hetzij bij Country Mill.

Mijn ouders zijn zo veranderlijk als het weer. Dat is heel vervelend aangezien ik soms dus echt niet weet waar ik aan toe ben met ze.

oji

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-18 17:33

Waarom ga je doen of het goed ligt als dat niet het geval is? Wat schiet je daarmee op? Denkt die vent straks ook nog dat ie jet netjes opgelost heeft.

Polly
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-18 17:34

Ja precies, niet goed is niet goed, laat hem het maar oplossen

cobiie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-18 17:36

Als je besluit dat je het zadel weer gewoon terug neemt en ergens anders inruilt/verkoopt + je bent er heilig van overtuigd dat het zadel niet past (na deze opvulling) op je paard, dan neem je het zadel toch in ontvangst en wijs je de verkoper de deur? Dan ga je er toch niet opzitten?
Dit is in iemands gezicht schone schijn spelen en achter de rug van die persoon lekker klagen tegen een ieder die het wil horen.

Dovahkiin

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-18 17:40

bartjeminoes schreef:
Maar ts eerst zei je dat je vader thuis er wel het zijne van denkt maar als het er op neer komt toch niet meer zn 'grote jonge' is, en dat je moeder er nogal laks in stond. En nu zeg je dat ze de winkelier zo aardig vinden?! Sorry maar daar kan ik heb mn hoofd niet bij.

Ik vind het ook allemaal maar een beetje vreemd overkomen... Neemt niet weg dat het vervelend is voor TS

FatCat

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-18 17:50

Anoniem schreef:
Vanavond komt die zadelpasser terug met dat zadel en moet ik er (helaas) weer mee rijden. Hij heeft het opgevuld. We doen alsof het goedligt, we weten dat dit niet het geval zal zijn.

Euh - waarom?

Jolynne

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-18 17:53

Anoniem schreef:
Vanavond komt die zadelpasser terug met dat zadel en moet ik er (helaas) weer mee rijden. Hij heeft het opgevuld. We doen alsof het goed ligt, we weten dat dit niet het geval zal zijn. Dus zodra die man weg is trekken we het zadel er gelijk weer vanaf. En ruilen we het elders in. Hetzij bij A3, hetzij bij Country Mill.

Niets moet, wat je wel kunt/moet doen is zadel aannemen en de deur wijzen. Mooi weer spelen moet nu echt niet hoor,
wat niet goed ligt, ligt niet goed! Verder hou ik wijselijk mijn mond over het toch rijden met een zadel die volgens een kennis goed ligt.

Dovahkiin

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-18 18:11

FatCat schreef:
Anoniem schreef:
Vanavond komt die zadelpasser terug met dat zadel en moet ik er (helaas) weer mee rijden. Hij heeft het opgevuld. We doen alsof het goedligt, we weten dat dit niet het geval zal zijn.

Euh - waarom?

Ik denk zodat ze de zadelmaker kunnen afwimpelen en toch het zadel weer terug hebben. Dan kunnen ze hem daarna weer ruilen bij een andere zadelmaker. Iets in die trant

Jolynne

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-18 18:12

En waarom zou dit op deze manier moeten gebeuren? Zij hebben het zadel nog altijd gekocht en niet verkocht/ingeruild aan hem,
zij moeten dus totaal niets doen buiten het zadel terug aannemen. Want diegene mag het zadel gewoonweg niet houden.

scooby09

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-18 18:13

Maar zou natuurlijk ook kunnen dat hij zomaar wel past nu. :)*

Mara2000

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-18 18:14

Vaag verhaal...geloof er steeds minder van.

Dovahkiin

Jolynne schreef:
En waarom zou dit op deze manier moeten gebeuren? Zij hebben het zadel nog altijd gekocht en niet verkocht/ingeruild aan hem,
zij moeten dus totaal niets doen buiten het zadel terug aannemen. Want diegene mag het zadel gewoonweg niet houden.

Daar ben ik het volkomen mee eens. Maar probeer een beetje de achterliggende gedachte van TS te ontdekken. Jouw eerdere vraag ben ik het ook wel mee eens. Niets moet

oji

Je hoeft de zadelmaker toch niet af te wimpelen met een stomme smoes... zo lang hij niet het geld heeft overgemaakt is het TS haar zadel wat hij gewoon terug t geven heeft.

Jolynne

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-18 18:16

scooby09 schreef:
Maar zou natuurlijk ook kunnen dat hij zomaar wel past nu. :)*

Lijkt mij heel vreemd dat het dan wel goed zou liggen, zadelpasser is namelijk van mening dat het 100% paste, dus iets aan doen gaat niet meer..want dan is het in zijn ogen niet meer passend. Net zoals dat zij het zadel heeft achtergelaten bij hem en hij sinds het passen het paard niet meer heeft gezien. Vind het maar een heel vreemd verhaal, met veel gaten/inhoud die achterwege word gehouden.

senna21

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-18 18:17

Anoniem schreef:
Ja. Het is raar maar de waarheid. Mijn vader kan nu sowieso niets betekenen hiervoor aangezien hij in het ziekenhuis ligt.

Vanavond komt die zadelpasser terug met dat zadel en moet ik er (helaas) weer mee rijden. Hij heeft het opgevuld. We doen alsof het goedligt, we weten dat dit niet het geval zal zijn. Dus zodra die man weg is trekken we het zadel er gelijk weer vanaf. En ruilen we het elders in. Hetzij bij A3, hetzij bij Country Mill.

Mijn ouders zijn zo veranderlijk als het weer. Dat is heel vervelend aangezien ik soms dus echt niet weet waar ik aan toe ben met ze.

Jammer dat je ouders je niet echt kunnen helpen. Hopelijk is er wel een volwassen deskundige die jou helpt bij deze overdracht. Bijvoorbeeld jou instructeur.
Ik zou zeker niet zeggen tevreden te zijn, maar - als het niet anders opgelost kan worden- aangeven dat jullie er klaarblijkelijk niet uit kunnen komen.

bartjeminoes

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-18 19:35

Mara2000 schreef:
Vaag verhaal...geloof er steeds minder van.

Indd.. eerlijk gezegd vind ik alle topics van ts al ongeloofwaardig naarmate er meer gereageerd wordt op haar topic's. Maar als ze dan met een oplossing komt denk ik 'ach ze bedoeld het goed' maar daarna komt altijd wel weer iets anders raars of spreekt ze zichzelf tegen.
Wellicht wil ts graag een goedlopend topic? Negatieve aandacht is ook aandacht he?!

Maar anders ts mocht dit wel serieus zijn: liegen over dat het goed ligt kom je niks verder mee lijkt me. Die man moet dit oplossen voor je. Maar als je ouders toch niet veel om die 1500,- geven dan laat dit zadel lekker daar en laat je ouders een nieuwe kopen :Y)

FleurSandro

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-18 19:39

En zo blijven deze oplichters aan hun geld komen...

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-18 19:43

Waarom zou je doen alsof het goed ligt? Ik snap er echt helemaal niets meer van.

genja

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-18 19:48

Of je zorgt dat er vanavond een deskundig iemand bij is (volgens jou hebben er diverse deskundige na Gekeken de laatste tijd ) en die gaat met de verkoper in discussie en wijst aan waar het niet past. Je gaat bij een niet passend zadel toch niet doem dat het wel past? Vreemd

cobiie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-18 19:53

genja schreef:
Of je zorgt dat er vanavond een deskundig iemand bij is (volgens jou hebben er diverse deskundige na Gekeken de laatste tijd ) en die gaat met de verkoper in discussie en wijst aan waar het niet past. Je gaat bij een niet passend zadel toch niet doem dat het wel past? Vreemd

Ik denk dat een zadelmaker niet iedere instructeur als deskundige zal zien (en vaak maar goed ook :o ).
Op menig pensionstalling staan tig “deskundigen” maar puntje bij paaltje hebben zeer weinig er werkelijk verstand van.

DatBenIkNou

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-18 20:11

Hij heeft het opgevuld zonder bij je paard te zijn geweest? Hoe kan dat in hemelsnaam?? Vaag verhaal.