Equestic Saddleclip ervaringen

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

ninne1

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-18 16:44

Als je in de app bij symmetry (bij je resultaten) kijkt,
en dan bij het vraagtekentje staat het beschreven hoe het diagonaal wordt berekend.
Afbeelding

Ik vond het in het begin ook verwarrend met het links en rechts om rijden. Die staat ook net andersom. Ik dacht altijd dat ik te veel rechtsom reed. Maar in de 10 dagen overzicht was het weer linksom 8)7
Maar daar ben ik inmiddels wel aan gewend.

dewindhoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-18 17:11

Ik lees al een tijdje mee maar ik vroeg me af of julie al een update hebben gehad van de iPhone? Ik zie in de app store nog geen update staan en als ik kijk naar mijn oude trainingen dan is er nog niets veranderd. Op mijn overzicht lijntje symmetrie na want daar staan nu wel andere getallen.
2e vraagje hebben jullie ook problemen om de clip te koppelen aan je telefoon? Het duurt bij mij steeds langer voordat hij gekoppeld is en ik kan starten met de training

MyChoice

Re: Equestic Saddleclip ervaringen

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-18 17:53

Een paar posts terug leg ik uit hoe je kunt updaten

Romanoff

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-18 17:56

MyChoice schreef:
Via de appstore de app zoeken en dan op bijwerken klikken.

dewindhoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-18 17:58

Romanoff schreef:
MyChoice schreef:
Via de appstore de app zoeken en dan op bijwerken klikken.

Kan bij mij niet. Staat alleen open.
Heb hem zelfs net al een keer verwijderd en opnieuw gedownload en dan doet hij het ook niet. Krijg nog steeds de oude te zien

Romanoff

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-18 18:01

Afbeelding
Dan hoort daar werk bij te staan.

dewindhoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-18 18:05

Klopt maar daar staat alleen open
Zag dat ik nieuwe versie van iPhone moest downloaden misschien is dat het

Romanoff

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-18 18:08

Die moet ik ook nog downloaden, maar kon de EQ wel updaten

dewindhoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-18 18:14

Mmmmm dan ga ik evens even nadenken wat er aan de hand man zijn in ieder geval bedankt Voortrekker Julie hulp

dewindhoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-18 18:17

Op mini iPad is het nu wel gelukt nu mijn mobiel nog

ninne1

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-18 18:40

dewindhoek schreef:
2e vraagje hebben jullie ook problemen om de clip te koppelen aan je telefoon? Het duurt bij mij steeds langer voordat hij gekoppeld is en ik kan starten met de training

Met het koppelen heb ik ook wel eens problemen. Wat bij mij werkt is Bluetooth even uit en weer aanzetten. Dat werkt iig met mijn Android toestel.

Romanoff

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-18 19:25

En het koppelen heb ik ook last van.. thuis koppelt ie zo en als ik op stal of les ben dan duurt het ind een paar pogingen.. heeel vervelend maar ik bleek een van de weinigen te zijn met deze klacht toen, daarna nooit meer wat over gehoord. Meestal koppel ik mn phone en clip thuis en laat ik de app aan staan.

Ansie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-18 19:38

Ik heb hetzelfde als dewindhoek. Staat alleen open bij de Appstore.. dus kan nog niet bijwerken.

Edit; ik kijk nu nog een keer in de Appstore en nu staat ie wel bij updates en kan voor werk bij kiezen :)

Ansie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-18 19:56

Even gekeken. Interessant zeg!
De takt is bij mij steeds rond de 0 of 1 %, het grootste verschil zit bij ons in de afzet, beduidend 1 been wat minder sterk zo te zien. Dat verklaart ook wel waarom ik steeds wat afwijking had in symmetrie maar voor mijn gevoel wel gelijkmatig (taktmatig) reed. De takt klopte dus al die tijd wel maar er zit een verschil in afzet en landing op de diagonalen, dus dat maakte denk ik dat er toch gemiddeld een afwijking te zien was, minimaal maar toch. Ik wil dat dan goed hebben haha.
Nu is het meer uit elkaar getrokken en klopt het ook beter in mijn beleving. Tevreden mee!
Laatste tijd trekt ze namelijk iets scheef in een ‘enge’ hoek, ze blijft dan wel taktmatig door bewegen maar het heeft wel degelijk effect op de afzet zo te zien! Laatste training heb ik het beter op kunnen lossen en dat is meteen te zien in de resultaten.

MyChoice

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-18 13:06

Vanmorgen eens opgelet hoe het kan dat m'n paard bij landing zo'n verschil heeft. Nu snap ik het haha! Er staat sinds kort een vogelverschrikker langs de bak en m'n paard valt daar enorm op z'n binnenschouder als ik niet corrigeer. Met losrijden corrigeer ik dat nog niet gelijk omdat ik eerst ontspanning wil. Vermoedelijk komt daar het percentage vandaan, want hij knalt natuurlijk met aardig wat gewicht op linksvoor dan. Vanaf de andere kant is de vogelverschrikker niet eng haha! De rest is allemaal 0-2%.

EFDHorses

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-18 18:44

Leuk topic om te lezen. De mensen die de clip een tijd hebben, gebruiken jullie hem nog steeds regelmatig?

ninne1

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-18 18:46

Ik gebruik de clip bij iedere training. En ook vaak bij het longeren.

Romanoff

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-18 18:56

Bijna elke training, als ik ‘m niet vergeet :=

ninne1

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-18 19:08

Romanoff schreef:
Bijna elke training, als ik ‘m niet vergeet :=

Ik laat heb altijd aan het zadel zitten, alleen voor het opladen neem ik het 1x per week mee naar huis, of ik laad hem op stal op met een powerbank. Anders vergeet ik hem ook vaak :o

Ansie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-18 08:47

Ik heb 'm vanaf oktober en gebruik de clip ook (bijna) iedere training en met buitenritten. Voor buitenritten heb ik een 'apart paard' aangemaakt zodat de data niet door mijn dressuurtrainingen heen loopt. Ik wil ook het longeren eens mee gaan pakken, dat heb ik nog nooit gemeten.

ninne1

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-18 12:24

Ansie schreef:
Ik heb 'm vanaf oktober en gebruik de clip ook (bijna) iedere training en met buitenritten. Voor buitenritten heb ik een 'apart paard' aangemaakt zodat de data niet door mijn dressuurtrainingen heen loopt. Ik wil ook het longeren eens mee gaan pakken, dat heb ik nog nooit gemeten.

Dat is slim! Ik wis nu iedere keer mijn buitenritten. Ik ga daar ook een extra paard voor aanmaken! :o

Edit: Heb ook maar voor het longeren een extra paard aangemaakt.

Romanoff

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-18 13:10

Heee wat slim Ansie =:)

Malenka

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-18 16:38

Maar buitenritten zijn toch net zo goed rijden? Waarom zou je die niet meetellen?

ninne1

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-18 19:46

Malenka schreef:
Maar buitenritten zijn toch net zo goed rijden? Waarom zou je die niet meetellen?

Het iirritante van de buitenritten is dat het linksom vs rechtsom rijden niet klopt.
Afbeelding

Dus daardoor gaat ook in je ontwikkeling van links en rechtsom rijden aangepast worden.
Afbeelding

Ook mag mijn paard in het bos lekker aan een los teugeltje lopen, is voor ons echt ontspanning en daardoor is ze ook een stukje schever.
Daarom vind ik het niet prettig om het in 1 overzicht te hebben. Hopelijk is dit een beetje duidelijk :o

Malenka

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-18 19:59

Ik begrijp het. Dank je.

Zelf train ik juist alles op buitenrit. Voor mij is dat dan ook minder van belang.